Storslokens hemsida - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Storslokens hemsida

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• hehe nej jag äter inte grannens katter, inte så ofta att de skulle skada beståndet iaf.
    och gör samma när det gäller fiske. tar upp någon matfisk ibland när jag vet att jag orkar rensa och äta på plats. ingen idé att släpa hem och fylla frysen.
    vill jag äta fisk så skulle jag fiska med nät. sportfiske har fårr just namnet SPORTfiske för att man utäver en hobby, man samlar inte mat.
    ingen idé att ta upp fler gäddor än man orkar äta upp på platsen. då är man en idiot

Kommentera

• Ursprungligen postat av catch&eat
      Visst har abborren högre status än gäddan men då som matfisk som sportfisk verkar nog gäddan ha minst lika bra status som abborren annars skulle nog inte bonkdebatten vara så het idag vill nog påstå att gäddan är väldigt "het" som sportfisk finns nog ingen fisk som fiskas så mycket efter som gäddan även fast målet inte är grytan.
      Håller med att gäddan har lika hög (om inte högre) status som sportfisk. Nu några dagar efteråt undrar jag lite själv vad jag igentligen menade. Men jag tror att jag vill få fram att 'svensson' skiter i att gädda klubbas. Medans dom har svårare att acceptera att tex abborre och gös mm. Skulle klubbas och slängas.

/cobol

Kommentera

• Ursprungligen postat av Flodebanan
        Hoho, 14 åringar som gjort sidan? Inte kan dom vara mognare än så iaf!

David Lundqvist har så RÄTT och det osar rök när han kör över dom.

Sveriges största idioter, synd bara att dom är så dumma så dom bygger det på okunskap. (Läs David Lundqvist;s inlägg)

GRATTIS till SVERIGE SÄMSTA SIDA!
        Du är ju själv inte ett enda dugg bättre. Du tycker kanske att regnbågar är mindre värda en gäddor? Eller du minns inte själv bilden med rubriken "slakta!".
        Om du har svårt att minnas så kanske det här väcker upp minnen http://www.fiskesnack.com/fotogaller...id=8785&cid=16.
        Så tycker du ska vara snäll och sluta kritisera det andra gör fel när du själv inte är ett enda dugg vettigare!!!!!

Kommentera

• Bra sagt Silver^^^^

Måhända att det är odlad fisk utan fenor osv.
          Man märker klart Flode´s dubbelmoral när han längre ner i debatten kring upplägget drar till med att han i andra vatten släpper tillbaks regnbåge då dom har finare fenor och acklimatiserat sig. Vilket med all sannolikhet skulle ske om fisken i detta vatten också hade chans att vara kvar i sjön.
          Hur går det ihop?
          Sen kan man ju ifrågasätta klubbandet i syfte att skaffa sig kattmat eller än värre, låta fisken ligga i frysen för att sedan slänga...
          Lägg ner fisket Flode, det börjar bli pinsamt !

Kommentera

• Silver doctor, har du läst vad Flode skrivit under bilden?
            Regnbågarna är uppfödda för att slaktas, det är inget naturligt bestånd.
            De är vanskapta och har glömt bort de flesta naturliga instinkterna under sin uppväxt.
            Om de ändå ska värderas lika högt som en vild fisk är ju upp till var och en att bestämma, men själv ser jag inte att dessa skulle kunna bidra till någon genpool eller har något annat syfte med livet än just att slaktas. Perverst vad människor gör egentligen, men sant.

Kommentera

• ..............

En om inte annat , mycket annorlunda sida! Humor på högsta nivå. Kan erkänna att bilderna med bonkade gäddor inte kändes direkt så humoringivande. Men & andra sidan tror jag det är näst intil omöjligt att rovfiska ut gäddan.
              Har krokodilen överlevt sedan Jura så överlever nog den scandinaviska krokon dessa små tillställningar.
              Inte den snyggaste, inte den mest intressanta sidan. Men en gnutta humor innehöll den dock allt.

/ Simpan.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Foppa
                Silver doctor, har du läst vad Flode skrivit under bilden?
                De är vanskapta och har glömt bort de flesta naturliga instinkterna under sin uppväxt.
                Om de ändå ska värderas lika högt som en vild fisk är ju upp till var och en att bestämma, men själv ser jag inte att dessa skulle kunna bidra till någon genpool eller har något annat syfte med livet än just att slaktas. Perverst vad människor gör egentligen, men sant.
                Inte genetiskt riktig m.m. bla. bla. bla. Nog riktigt

Men som sportfisk värderas regnbågen av många mycket högre än tex gädda. Så om man ska (som många gör i den här tråden) värdera fiske efter dess status som sportfisk så borde man nog behandla regnbågen med mer respekt. Vidare så äter jag regnbåge och det smakar inte alls skit. Säg det till Svensson som köper laxfile på ICA för de är 90% inte alls lax utan odlad regnbåge och den smakar varken bättre eller sämre än de regnbågar vi fångar i våra put och take vatten.

Kommentera

• Ursprungligen postat av grebgokz

Men som sportfisk värderas regnbågen av många mycket högre än tex gädda. Så om man ska (som många gör i den här tråden) värdera fiske efter dess status som sportfisk så borde man nog behandla regnbågen med mer respekt. Vidare så äter jag regnbåge och det smakar inte alls skit. Säg det till Svensson som köper laxfile på ICA för de är 90% inte alls lax utan odlad regnbåge och den smakar varken bättre eller sämre än de regnbågar vi fångar i våra put och take vatten.
                  Första begåvade inlägget på denna tråden !!!!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Foppa
                    Silver doctor, har du läst vad Flode skrivit under bilden?
                    En gång fick jag en "sån" slaktfisk i ett p&t-vatten. Den hade simmat där i flera år, utan instinkter och blivit förvildad. Långsmal, hela fenor och på det stora hela en helt fantastisk sportfisk... tog den på långedrag.

Instinkter "glöms" inte bort. Möjligtvis att "programmeringen" klickar lite beroende på vad för egenskap man odlar på men den GLÖMS inte.
                    Och som sagt, ge regnbågen nåt / några år i ett vatten och du har fått en sportfisk av rang.

Håller med dig helt grebgokz, som sportfisk är den mer uppskattad än gäddan. HUr kan man annars förklara att den lokala fiskekluben kan ha en kortförsäljning på nästan 200 000:- för ETT vatten när hela fiskevårdsområdet säljer kort för 12 000:-?
                    Och som matfisk... visst, försöker man ge bort en gädda får man leta med ljus och lykta för att hitta någon men har du en fensliten regnbåge så är det inga som helst problem.

Kommentera

• Haha, har DU läst vad JAG skrivit?

Citera gärna där jag sagt något om regnbågens smak, jag misslyckas iaf med att hitta något om den i mitt inlägg.

Genetisk oriktig har jag heller inte sagt att den är, även om den faktiskt är det, nu när du säger det.
                      Av de fiskar som kläcks i det vilda överlever ytterst få, och de som gör det gör detta tack vare att de har egenskaper som ger dem en fördel över andra. Den starkaste överlever. Regnabågar som odlas behöver inte stå ut med denna konkurrens om födan eller hot från rovfiskar.

Ursprungligen postat av grebgokz

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                      11 svar
                      13 545 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg jimmy85
                      av jimmy85