Hade man sett någon i kläder med loggor från redskapstillverkare när jag var som mest aktiv, dvs på sjuttiotalet, så hade man trott att rörde sig om inspelning för något slags reklamjippo (fast inte TV-reklam, för det fanns inte). Coola fiskekläder var väl annars detsamma då som nu. Diskreta och funktionella, efter årstiden och väderleken anpassade, plagg.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Coola fiskare har coola kläder???
Collapse
X
-
Jag bryr mig inte om vad för logga det är, bara kläderna är funktionella och ser bra ut.
Pinewood är ett märke jag tycker om och köpte ett par kilimanjaro i helgen.
Sen har jag tänkt att skaffa en ny flugväst och jacka. Vad för märke det blir är mindre viktigt. Färger brukar vara rätt neutralt. Typ grått och svart"A bad day of fishing is still better than a good day at work"
SweCam Fishing:
https://www.youtube.com/user/fisherman993
Kommentera
-
Fiskar i det jag trivs med och ibland det jag tycker är snyggt. Några dagar blir det jeans och t-shirt och andra dagar vindtäta kläder med fiskeloggor på. Skulle inte lägga energi att leta upp kläder utan logotyper bara för att jag inte får betalt.
Jag kan tycka det är skitsnyggt med en fet logo på om plagget i sig är skönt och anpassat för fisket.
Kommentera
-
Coola fiskare har coola kläder???
Kan bara hålla med om att Leif helt klart har grymm stil.Ursprungligen postat av Vert Visa inlägg......Eller bara i allmänhet vanliga kläder som även en schysst skjorta etc.
Det finns några som visar det rätt bra och kanske är kända som bra fiskare men borde platsa som stilikoner.
[ATTACH=CONFIG]49965[/ATTACH]
Leif - en tidig stilikon som redan då visade trender som dagens Stockholms hipsters bara kunde drömma om.
Live long and skitfiske på er!
Kommentera
-
Jag diggar kläder som står för fiske iom att jag är fiskare... Ser inga problem med dekaler på båtar heller, vissa båtar ser ju assnygga ut med lite dekaler, det bryter mönstret på sidan.
Jag fiskar med OF eller SG keps i princip alltid och får kepsarna rätt ofta gratis...
Jag har även flytoverall som det står rätt stort Fladen på... Ok den må inte vara snygg men den är rätt skön när det är en kall trollingdag på Vättern eller Vänern
Skitfiske då!!!
Kommentera
-
Vissa kläd färger eller nyanser reagerar fisken säkert på. Annars så skulle ju inte firren bli extra intresserad av olika färger på beten och flugor. Iaf. så bör man om man är en försiktig general? Att försöka att smälta in i omgivningen så mycket det går.
Sedan, så kommer ju siluetten mot himlen och rörelser med i ekvationen också.Senast ändrad av Jock Scott; 2013-01-30, 11:03.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
glittriga kläder och paljetter bör undvikas, om man nu inte fiskar riktigt stora monsterfiskar och agerar bete
FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
Själv föredrar jag färggranna kläder på sjön för säkerhetens skull, bättre att bli sedd innan man blir påkörd. Annars är den gamla Finska stilen, med gamla gabardinbyxor som slitits ut så att r-n lyser igenom parad med en uttjänt lodenjacka som tidigare tjänstjorde som täcke för mäskbehållaren till hembränningsapparaten plus gamla gummistövlar med läderskaft från tidigt -50-tal, oslagbar.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 140 visningar