Coola fiskare har coola kläder??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Coola fiskare har coola kläder???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hade man sett någon i kläder med loggor från redskapstillverkare när jag var som mest aktiv, dvs på sjuttiotalet, så hade man trott att rörde sig om inspelning för något slags reklamjippo (fast inte TV-reklam, för det fanns inte). Coola fiskekläder var väl annars detsamma då som nu. Diskreta och funktionella, efter årstiden och väderleken anpassade, plagg.

Kommentera

Jag bryr mig inte om vad för logga det är, bara kläderna är funktionella och ser bra ut.
      Pinewood är ett märke jag tycker om och köpte ett par kilimanjaro i helgen.

Sen har jag tänkt att skaffa en ny flugväst och jacka. Vad för märke det blir är mindre viktigt. Färger brukar vara rätt neutralt. Typ grått och svart
      "A bad day of fishing is still better than a good day at work"

SweCam Fishing:
      https://www.youtube.com/user/fisherman993

Kommentera

Mina fjällräven och en rutig skjorta, kanske en keps, klart å betalt!
        Live long and skitfiske på er!

Kommentera

Fiskar i det jag trivs med och ibland det jag tycker är snyggt. Några dagar blir det jeans och t-shirt och andra dagar vindtäta kläder med fiskeloggor på. Skulle inte lägga energi att leta upp kläder utan logotyper bara för att jag inte får betalt.
          Jag kan tycka det är skitsnyggt med en fet logo på om plagget i sig är skönt och anpassat för fisket.
          www.stampelures.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Vert Visa inlägg
            ......Eller bara i allmänhet vanliga kläder som även en schysst skjorta etc.

Det finns några som visar det rätt bra och kanske är kända som bra fiskare men borde platsa som stilikoner.

[ATTACH=CONFIG]49965[/ATTACH]
            Leif - en tidig stilikon som redan då visade trender som dagens Stockholms hipsters bara kunde drömma om.
            Kan bara hålla med om att Leif helt klart har grymm stil.
            Live long and skitfiske på er!

Kommentera

Jag diggar kläder som står för fiske iom att jag är fiskare... Ser inga problem med dekaler på båtar heller, vissa båtar ser ju assnygga ut med lite dekaler, det bryter mönstret på sidan.

Jag fiskar med OF eller SG keps i princip alltid och får kepsarna rätt ofta gratis...

Jag har även flytoverall som det står rätt stort Fladen på... Ok den må inte vara snygg men den är rätt skön när det är en kall trollingdag på Vättern eller Vänern
              Skitfiske då!!!

Kommentera

För att spinna vidare på det här med kläder, finns det någon färg ni medvetet undviker då ni fiskar för att minimera risken för att fisken upptäcker dig? En tidigare som tidigare drev en fiskebutik här i stan hävdade att man inte skulle ha på sig röda kläder då det skulle skrämma fisken.

Kommentera

Vissa kläd färger eller nyanser reagerar fisken säkert på. Annars så skulle ju inte firren bli extra intresserad av olika färger på beten och flugor. Iaf. så bör man om man är en försiktig general? Att försöka att smälta in i omgivningen så mycket det går.

Sedan, så kommer ju siluetten mot himlen och rörelser med i ekvationen också.
                  Senast ändrad av Jock Scott; 2013-01-30, 11:03.
                  What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

glittriga kläder och paljetter bör undvikas, om man nu inte fiskar riktigt stora monsterfiskar och agerar bete
                    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
                    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Själv föredrar jag färggranna kläder på sjön för säkerhetens skull, bättre att bli sedd innan man blir påkörd. Annars är den gamla Finska stilen, med gamla gabardinbyxor som slitits ut så att r-n lyser igenom parad med en uttjänt lodenjacka som tidigare tjänstjorde som täcke för mäskbehållaren till hembränningsapparaten plus gamla gummistövlar med läderskaft från tidigt -50-tal, oslagbar.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 140 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen
                      av uditsen