Fiskeaffärer i Montreal - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeaffärer i Montreal

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskeaffärer i Montreal

Tjena!

Jag ska till Montreal, Kanada i Maj. Finns det några affärer där man kan handla Jerkbaits. Eller är det bara i Norra USA man fiskar gädda/muskie?

Kolla detta: Le Baron. Deras sortiment på webben är inte så stort men de har ganska mkt. Det är säkert att det finns fler men det är den som jag hittade på webben
    Tight lines!
    CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

i ST. lawrence floden som rinner från lake Ontario norröver till Atlantkusten i Kanada har de mycket bra fiske efter muskie, åtminstone närmare ontario sjön vet jag med säkerhet, Montreal ligger på vägen uppöver så vitt jag vet borde inte vara svårt att hitta användbara grejor där om du forskar lite. lycka till
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Jeg kolla nettopp dette for en kamerat. OG det var lite med butiker der. Nevnte Le Baron, som han dro til, hadde relativt dårlig utvalg med tanke på jerkuststyr.

Michael
        'dawg, mans best friend!

Kommentera

Så här är det , vilket jag vet med säkerhet då jag praktiskt taget utövar det varje dag, vill du handla fiskegrejor (och även dataskit) från USA så finns det effektiva distrubitions system därifrån som servar Europa hela tiden, risken att handla däröver är att jämställa med att att handla från Hobbex i Borås, använd skolengelskan efter att några affärer är genomförda så har du lärt dej de nödvändiga kunskaperna, ta ett råd på vägen, undvik alla privata "carriers" dvs UPS och FEDEX de kommer att kosta dej en massa pengar i onödan välj den amerikanska motsvarigheten till vår svenska post dvs United Postal Services förkortat USPS, ett företag lika bra som våran post de samarbetar dessutom vilket ger dej billiga frakter.
          Du behöver inte besöka USA för att handla billigt tro mej men det krävs att man har viss insikt vilket man får med vana, amerikanerna är i det flesta fall mycket sevicevänliga och positivt inriktade mot svenskar men det krävs att du behärskar deras språk på ett sätt så att du inte skapar förvirring, artighet är också bra, lönar sej alltid mvh.

Kommentera

United Postal Services förkortat USPS helt fel sorry
            som följer: United States Postal service förk. USPS
            Undvik allt som säger United

Kommentera

BTW, det fiskes mye Musky i Canada, og det finnes mange bra butiker, men bare ikke i Montreal, i følge mine contacter i Canada.

Michael
              'dawg, mans best friend!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
              14 svar
              3 125 visningar
              0 gillar