Biltemas flätlina? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Biltemas flätlina?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Biltemas flätlina?

Tjeena! Tänkte höra om någon har testat biltemas flätlina? Väldigt bra pris om den är nå å ha Har av ren princip avstått billighets varianter men bör nu under föräldrledigheten snåla lite..

Minns att dom gjorde något test med olika flätlinor i "Plus" på Svt. Har för mig att Biltemas flätlina fick väldigt bra betyg. Bättre än många kända märken.

Kommentera

Stämmer.. Biltemas kom totalt 2a om jag inte minns helt fel...... Annars har du Jula, om det ligger i närheten, säljer fireline exceed för 80:- billigare än i min lokala fiskehandel iaf. Om du vill köra på en känd flätlina vill säga

Kommentera

Ursprungligen postat av axodiz Visa inlägg
        Stämmer.. Biltemas kom totalt 2a om jag inte minns helt fel...... Annars har du Jula, om det ligger i närheten, säljer fireline exceed för 80:- billigare än i min lokala fiskehandel iaf. Om du vill köra på en känd flätlina vill säga
        80 spänn för fireline? Inte på min Jula iaf. Kollade även webshoppen, där vill dom ha 199:- för fireline.

Hi-sport har annars fireline för 300 spänn. Den lite större rullen, alltså inte 100m utan det är lite mer, typ 170m?

Kommentera

Ursprungligen postat av NordligVind Visa inlägg
          80 spänn för fireline? Inte på min Jula iaf. Kollade även webshoppen, där vill dom ha 199:- för fireline.

Hi-sport har annars fireline för 300 spänn. Den lite större rullen, alltså inte 100m utan det är lite mer, typ 170m?
          Läs hans inlägg igen :-)
          Han skrev inte att den kostade 80kr.

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
            Läs hans inlägg igen :-)
            Han skrev inte att den kostade 80kr.
            Jaha då är jag med

Kommentera

HÄR ÄR TESTRESULTATET
              Vinnare i Plus test av fiskelinor blev fiskelinan Gavia från återförsäljaren Clas Ohlson. Den är både billig, klarar tyngre fiskar än vad som lovas och är dessutom slittålig.

Spiderwire: Stealth, 0,20 mm, 350 kr (2,55 kr/m), 137 m, vikt upp till: 18,1 kg. Resultat: vikt: 5,9 kg och slitage: 2 ggr

Sufix: Advanced superline 832, 0,20 mm, 300 kr (2,50 kr/m), 120 m, vikt upp till: 13,5 kg. Resultat vikt: 7,4 kg och slitage: 15 ggr

Berkley: Fireline exceed, 0,20 mm, 249 kr (2,26 kr/m), 110 m, vikt upp till: 13,2 kg. Resultat vikt: 9,3 kg och slitage: 19 ggr

Strike Wire: Red strike, 0,23 mm, 229 kr (1,69 kr/m), 135 m, vikt upp till: 16 kg. Resultat vikt: 7,8 kg och slitage: 7 ggr

Power pro: Hi-vis yellow, 0,23 mm, 229 kr (1,69 kr/m), 135 m, vikt upp till: 15 kg. Resultat vikt: 9,4 kg och slitage 11 ggr

Rio: Powerflex braid, 0,20 mm, 199 kr (1,80 kr/ m), 110 m, vikt upp till: 12,2 kg. Resultat vikt: 9 kg och slitage 9 ggr

SG: Adrenaline HD, 0,22 mm, 159 kr (1,32 kr/m), 120 m, vikt upp till: 15 kg. Resultat vikt: 6,8 kg och slitage 6 ggr

Clas Ohlson: Gavia, 0,20 mm, 139 kr (1,15 kr/m), 120 m, vikt upp till: 8 kg. Resultat vikt: 9,2 kg och slitage: 11 ggr

Biltema: Fiskelina, 0,21 mm, 105 kr (0,52 kr/m), 200 m, vikt upp till: 9 kg. Resultat vikt: 9,1 kg och slitage: 6 ggr

sökte lite nu och tydligen va Clas Ohlssons lina bäst..

Kommentera

Noterbart i det där testet är att Fireline är den mest slittåliga av alla de testade linorna – vilket ju är raka motsatsen till vad många brukar påstå.

När det gäller Clas Ohlson/Gavia vet jag inte hur den är att fiska med i praktiken, kastegenskaper och så, men det finns säkert andra som testat?

Sedan vet jag inte om de mätte den faktiska tjockleken på linorna (som sällan överensstämmer med vad som anges) i testet, för det kan ju i så fall ha rätt stor betydelse för det uppmätta resultatet.

Kommentera

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
                  Noterbart i det där testet är att Fireline är den mest slittåliga av alla de testade linorna – vilket ju är raka motsatsen till vad många brukar påstå.
                  Folk snackar mycket skit också!

Kommentera

Sant, många gånger pratar folk skit om produkter de inte ens har. Dock så jag gick min fireline exceed 0.20 lina av helt plötsligt när jag fick ett bottennapp förra turen. Mycket märkligt för när jag spände linan så gick linan bara av. (Den satt i ett vasstrå). Så om jag hade fått en gädda hade den släppt.
                    Så efter detta jag spolade av linan och bytte till en SG adrenaline istället....
                    Senast ändrad av Soprano; 2013-05-22, 15:42.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 461 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art