Vart ute inatt på lite örings jakt i Uddevalla vatten. Spegel blankt hav och riktigt varmt och skönt. Stod o titta utåt Uddevallabron och såg flera fina vak och tänkte ikväll så jävlar! Börja med mitt gamla haspelspö o beta av viken men de vart mest bottenapp, vattnet stod riktigt lågt. Sen så börjar de vaka så fint 4m ut på knappt 50cm vatten o ja tänkte nu ska man väl ändå lyckas med de jädra flugspöt man lagt ner så mye tid på men aldrig fått en fisk. Prova först en liten fiskimititaion men utan någon större lycka, tyckte ja kände 2 små napp men de kan lika gärna vart nån tång som flöt omkring. Efter en halvtimmes kastande på flera vak så började frustrationen komma igen att man aldrig kan lyckas med flugspöt. Men men lite vila och fortsatt kastande med haspelspöt så fick de vara nog ett tag så de blev en liten fika break. 1:00 såg ja de börja vaka igen på samma ställe som innan o fisken tog nått som sprang runt på ytan. Vart snabbt fram med flugspöt o kika runt lite i flugasken o se om man kunde hitta nått frestande. 5 kastet SMALL DET, total extas ja hade äntligen fått napp på fluga
. Upp kom en liten öring på halv kilot och 40cm lång som gav en rejäl fight. Efter detta satt ja bara och njöt och vart så jävla nöjd med mig själv hehe. Vid 2 tiden börja de bli dags o åka hemåt, men de vart länge sen man vart så nöjd med o köra hem från en fisketur.
. Upp kom en liten öring på halv kilot och 40cm lång som gav en rejäl fight. Efter detta satt ja bara och njöt och vart så jävla nöjd med mig själv hehe. Vid 2 tiden börja de bli dags o åka hemåt, men de vart länge sen man vart så nöjd med o köra hem från en fisketur.

Kommentera