Pelagisk Gädda? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pelagisk Gädda?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Pelagisk Gädda?

SItter här på jobbet mitt i natten och kan inte hjälpa att tankarna snurrar runt fiske :-)
    En tanke som slog mig är : Kan man vertikal fiska Gädda pelagiskt på samma sätt som man bedriver detta fiske efter Gös? Och är det nån här som ägnar sig åt den typen av fiske?
    Tänkte att det kanske kan vara melodin för att fånga de lite grövre Gäddorna på samma sätt som andra fångar mycke och stor gös?
    Jag har ett ganska blygt PB på just Gädda på bara 8.67 kilo... Kanske det kan vara melodin för att putsa det lite?

Klart det funkar. Nu sysslar inte jag med det men det finns ju andra som gör. Några killar på Mieko har ju tagit wtt gäng fina på vertikal. Finns ju en del beten också för detta fisket. T.ex Bondy Bait som Attitude Baits säljer. Kan tänka mig att det är riktigt aköna hugg samt att det känns som att det inte borde vara lika viktigt att pricka dom rätt i huvudet då gäddan känns mer aggresiv och rörlig av sig.
    Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Ja det va väll det jag tänkte :-) Det är bara det att det snackas så mycke om "prickskytte" på Gös och man ser massa jättebra och lärorika filmer. Men jag tror inte jag hittat en enda film eller liknande med "pricksytte" efter Gädda... Presis som du säger måste det ju vara helt vansinnigt kul att släppa på en gädda på 10+ :-) Med tanke på vilka påslag en Gös på bara ett kilo eller 2 gör så måste det ju kännas som en sån Gädda ska slita armen av en :-)
      Det är nog nått jag måste testa till våren när jag uppgraderat min båt med lite "för ändamålet nödvändiga prylar" :-) hehe

Kommentera

Sök på bondy bait vertical muskie på tuben så får du se på karatehugg! Bland det sjukaste jag sett...

Bara ett kast till...

Kommentera

http://www.youtube.com/watch?v=8mItm11atgo Denna videon menar jag

Bara ett kast till...

Kommentera

Här skriver min vän Mats en hel del matnyttigt om pelagiskt fiske på gädda.
            Du kan gärna kontakta honom så kommer han med all säkerhet att bli mkt glad och kommer gärna att dela med sig av sina kunskaper.

Lycka till!
            I näst kast så .....

Kommentera

Visst fungerar det och huggen är garanterat beroendeframkallande!
              Men att fiska pelagisk gädda är i regel svårare än gös eftersom gäddorna simmar mer aktivt. Det är svårt att hinna parkera båten över dom.
              Däremot behöver man många gånger inte lika rena ekolodsträffar som vid gösfiske. Är gäddan på hugget letar den upp jiggen som kommer farande nedåt.
              Men det är ett roligt fiske:-)
              //Micke

Kommentera

Videon är ju blockerad

Kommentera

Har fått ett gäng stora sjövargar här i höst och i princip alla har varit fiskar som varit svåra att träffa då de rör sig en del, men när jiggen kommer ner rätt så hugger de stenhårt. Dock svårt att sålla bort dem tyvärr då även gösarna kan vara svåra att träffa när de rör sig, så man vet aldrig vad det är man jagar..
                  Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

När vi riktat vårt vertikalfiske efter gädda har det funkat bra, har 3 gäddor över 7,5 kilo med en på 9 kilo i topp.. har dock bara blivit ett fåtal turer med extra fokus på gädda! Ska lätt köras mer i vår sen!!
                    Go Fish!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 141 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uditsen