Nytt fiskespö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt fiskespö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Nytt fiskespö

    Hejsan! Tänkte köpa nytt haspelspö eftersom mitt gick av när jag var ute och fiskade idag, hade ett budget spö från kinetic för 800kr. Är nybörjare så behöver inget värsting, men tänkte mig ett i 1500kr trakten, eftersom utbudet är litet här på Gotland så tänkte jag beställa ett på internet. Ni kanske har något förslag på bra fiskespö i den prisklassen? Vill inte råka köpa ett skitspö från nån dålig sida därför vänder jag mig hit för tips! Fiskar mest efter gädda,abborre men tänkte också försöka mig på att fiska efter havsöring också. Är tacksam för alla svar och förslag!
    Senast ändrad av Rasmus541; 2013-11-07, 17:28.

  • #2
    Det är litet svårt att ge råd med ledning av den information du lämnat. Vad för slags spö handlar det om? Vad ska du använda det till? Själv har jag två Kinetic AngelFish och de är helt OK spön men jag betalade inte 800 spänn (än mindre 1500). Utveckla så ska jag försöka ge dig vettiga råd (och jag har fiskat mycket på Gotland...).

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
      Det är litet svårt att ge råd med ledning av den information du lämnat. Vad för slags spö handlar det om? Vad ska du använda det till? Själv har jag två Kinetic AngelFish och de är helt OK spön men jag betalade inte 800 spänn (än mindre 1500). Utveckla så ska jag försöka ge dig vettiga råd (och jag har fiskat mycket på Gotland...).
      Ursäkta för den dåliga informationen! Ett haspelspö ska det vara, fiskar mest efter gädda, abborre osv är som sagt nybörjare men tänkt börja fiska lite efter havsöring mm också!

      Kommentera


      • #4
        Här är bra spö till rätt pris välj bara vilken viktklass och längd du vill ha.

        http://www.sportfiskegiganten.se/fis...elspo/berkley/

        http://www.sportfiskegiganten.se/fis...40-gram/13111/
        Senast ändrad av jorgen.mansson; 2013-11-07, 17:45.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Här är bra spö till rätt pris välj bara vilken viktklass och längd du vill ha.

          http://www.sportfiskegiganten.se/fis...elspo/berkley/

          http://www.sportfiskegiganten.se/fis...40-gram/13111/

          Tack så jätte mycket för tipsen! Vilket av Abu Garcia Fantasista Suisho och Berkley Ssgs Titanium 902 skulle du föredra? Som sagt fiskar mest efter gädda, abborre och ska testa mig på havsöring nu också. Av priset att döma ser Abu Garcia spöt ut som det bättre?

          Kommentera


          • #6
            Detta spöt låter prisvärt, men för egen del tycker jag inte 32 gram riktigt räcker till för alla tillfällen när jag fiskar havsöring här nere i blekinge. Ett 10 eller 11 fots spö som klarar i alla fall 40 grams kastvikt tycker jag personligen funkar bäst, men många vill inte ha så långa spön, Lausvik kan säkert ge tips som funkar bra för Gotland.

            Berkley SSGS Titantium SSGS-1002-ML - 10 fot, 8-32 gram


            Grabben köpte ett Berkley Lightning shock 10 fot tror det var 15-50 gram som var riktigt skönt, men kanske i kraftigaste laget om du ska fiska borre med det.....
            Senast ändrad av sparetime; 2013-11-07, 18:36.

            Kommentera


            • #7
              Abu Garcia Fantasista Suisho
              Det är borta nu så dom har väl sålt det...

              Sportfiskegiganten brukar ha en sådan här rea varje år, om inte TS har för bråttom dyker det garanterat upp fler spö till riktigt bra priser.

              Det andra Suisho är för kort annars riktigt bra spö.

              Jag tycker 9 fot är lagom som allt i allo spö 10-11 fotare är Kustspö.

              Kommentera


              • #8
                Jag fiskar mest i insjöar osv inte allt för mycket kustfiske, så jag vet inte kanske lite för långt för den sortens fiske? Tack så mycket för svar!

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  Det är borta nu så dom har väl sålt det...

                  Sportfiskegiganten brukar ha en sådan här rea varje år, om inte TS har för bråttom dyker det garanterat upp fler spö till riktigt bra priser.

                  Det andra Suisho är för kort annars riktigt bra spö.

                  Jag tycker 9 fot är lagom som allt i allo spö 10-11 fotare är Kustspö.
                  Jo såg det.. Har inte speciellt bråttom åker iväg till Thailand i 2 månader om 5 dagar, hur ofta har de dessa erbjudanden ungefär? Har inte lust att vänta i ett år hehe

                  Kommentera


                  • #10
                    Jag fiskar mest i insjöar osv inte allt för mycket kustfiske, så jag vet inte kanske lite för långt för den sortens fiske?
                    Ett 9 fots -40 gr det blir i så fall perfekt..

                    Kolla på den sidan jag länkade till dom lägger till och tar bort produkter nästan varje dag nu.
                    När du hittar något passande så ring dom och köp det...

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    • Newborn
                      Svar till Värde?
                      av Newborn
                      Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                      2024-01-13, 20:31
                    • Knox88
                      Värde på spön ?
                      av Knox88
                      Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                      2023-08-13, 11:49
                    • Backslag
                      Svar till Cisco Kid, mindre
                      av Backslag
                      Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                      2023-09-03, 20:16

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                    15 svar
                    4 587 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    63 svar
                    13 625 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                    Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                    16 svar
                    1 467 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                    19 svar
                    5 337 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                    20 svar
                    25 577 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X