Nytt fiskespö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt fiskespö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Frågan kvarstår om du har tänkt köpa ett komplett spö/rulle/lina eller bara själv spöt.
    Bara att läsa vad TS skriver sen blir din fråga lite överflödig .

Tänkte köpa nytt haspelspö eftersom mitt gick av när jag var ute och fiskade idag,

Kommentera

Det låter som om du vill ha ett allround spö som du både kan använda vid kusten efter öring, i sjöar efter gädda och abborre. Jag har ett spö som jag verkligen gillar skarpt, Shimano Beastmaster CX300M (10fot 10-30g) http://www.beten.nu/se/art/shimano-b...er-bx-300m.php .

Jag har tre olika modeller av detta spöt, även deras 7' 10-30g är ett helt fantastiskt skönt spö. Klingan i BeastMaster är väldigt bra och reagerar blixtsnabbt, den laddar även upp energin bra så att du får riktigt bra längd på kasten. Hade något av mina BM spö gå sönder hade jag köpt ett nytt direkt, med andra ord rekommenderar jag dem utan att tveka. 999kr för ett spö som egentligen kostar 1745kr är en bra deal Slå till!

Kommentera

Beastmaster CX300M (10fot 10-30g)
        Håller med dig om spöval även om jag hellre sätt att TS köpte ett 9 fots -40 gr (MH)

Beastmaster spöna är ganska mjuka och känslolösa men hållbara och kastar helt ok så ett bra alltiallo spö.

Annars var vi inne på Berkley SSGS eller något av skelett spö -9 fot -40 gr som är bra spö.

Kommentera

Jag kanske är extremt billig i drift men jag älskar Berkleys Lightning shock spön (har 4 st). Kollar du reorna bör du få minst tre spön för 1500:-. Det som jag har använt mest är 7' 10-30g, underbar med en 2000 klass rulle.
          Har ett SG Bushwacker 15-50g som jag tycker är "så där".
          Har ett nyinköpt 10' 15-55 Lightning shock och ett 8' SG MPP >90g som jag ska testa i morgon.

Vestli's i Borlänge har 50% rabatt på alla spön = dyrt i plånboken

Peter

Kommentera

Berkleys Lightning shock spön
            Spöet är ok men ringarna rent skräp så jag skulle inte rekommendera det till någon.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
              Spöet är ok men ringarna rent skräp så jag skulle inte rekommendera det till någon.
              Vad är fel på dom ?

Kommentera

Ursprungligen postat av Vegapunk Visa inlägg
                Det låter som om du vill ha ett allround spö som du både kan använda vid kusten efter öring, i sjöar efter gädda och abborre.
                På Gotland fiskar man gädda o abborre även i havet.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg

Beastmaster spöna är ganska mjuka och känslolösa men hållbara och kastar helt ok så ett bra alltiallo spö.
                  Det där stämmer ju inte, åtminstone inte om vi pratar de nya Beastmaster-spöna. Skulle säga att de påminner väldigt mycket om de dyrare Speedmaster i aktionen. Jag har själv ett av varje. Så Beastmaster till reapriset från beten.nu är ett riktigt bra köp skulle jag säga, även om jag fortfarande hävdar att det inte är någon höjdare att använda ett och samma spö till både abborre, öring och gädda. Köp två Beastmasters istället.

Kommentera

Kan inget annat än att rekommendera Savagear Bushwacker spöna.. Äger ett 10-30 g 7 fot, otroligt nöjd!
                    Fantastisk aktion, en 500 grams borre är kul, 3 kilo gäddor är otroligt roligt med det! Har svårt att se hur man kan göra ett haspelspö bättre för den pengen.... Rekommenderas varmt, du kommer inte bli besviken!

Kommentera

Jag har själv ett av varje.
                      Grabben köpte sitt senaste förra året så jag vet inte om det är det nya eller gamla, jag jämför med mitt Technium men Technium är inget spö jag kan rekommendera som allt i allo även om det kastar riktigt bra , det är rent för exakt klassat och känsligt.

Vad är fel på dom ?
                      Dom har en förmåga att böja sig och sedan smälla av när man försöker räta upp dom, det är väl en kombination av för svagt material och för få ben...

Så Beastmaster till reapriset från beten.nu är ett riktigt bra köp
                      Jag håller med dig, det är bra spö som TS kommer klara sig länge med.

Grabben kör med ett MH till borre och Hö och det kastar riktigt bra även med små 10-15 gr jiggar och klarar sedan upp till 40 gr och kanske lite utmärkt.
                      Senast ändrad av jorgen.mansson; 2013-11-09, 07:17.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                      11 svar
                      13 547 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg jimmy85
                      av jimmy85