Ursprungligen postat av jorgen.mansson
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nytt fiskespö
Collapse
X
-
Min var ännu äldre modell då jag inte fick det nytt, ett gulgrönt nästen genomskinligt spö som var helt värdelöst att fiska med men totalt oförstörbart. Dock var abumatic rullen en variant med gul kåpa som var betydligt mindre dålig än de senare med grå kåpa.........
-
Med mitt förra hade jag lite av problemet att inte komma tillräckligt långt ut med spöt, har ingen båt så är tvungen att stå i från land.Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggSäkert helt OK men väl grovt spö för det lättare fisket. Bör funka hur bra som helt för gädda dock. Vill du kunna fiska från land behövs "långa" spön. Kör du från båt räcker sjufotare.
" men väl grovt spö för det lättare fisket" jag har som sagt väldigt dålig koll på fiske, hur kan ett spö va för grovt för lättare fiske?
Kommentera
-
Kastvikterna...hur kan ett spö va för grovt för lättare fiske?
När du nu ska till Thailand så fundera lite på att köpa rullen där, dom har ett märke som jag tror räknas som inhemskt.
Tokushima, ett Thailänskt företag med huvudkontor i Hongkong som får rullarna gjorda på samma fabrik i Kina som dom stora märkena använder. det är riktigt bra rullar som du borde kunna få för 100-200 kr.
Märkesprylar är inte lönt dom är oftast dyrare en här mycket beroende på 200 % i importskatt.
Kommentera
-
Genom att vara för styvt för att du ska kunna kasta lätta beten och för okänsligt för att det ska vara roligt att dra upp mindre fiskar med det. Håller gör det naturligtvis men det blir som att jaga småfågel med kanon.Ursprungligen postat av Rasmus541 Visa inlägg..." men väl grovt spö för det lättare fisket" jag har som sagt väldigt dålig koll på fiske, hur kan ett spö va för grovt för lättare fiske?
Kommentera
-
Rätta mig om jag har fel men med erfarenhet från golfen så har jag fått den uppfattningen att märkesprylar från Thailand oftast endast har just märket gemensamt med originalen.Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggMärkesprylar är inte lönt dom är oftast dyrare en här mycket beroende på 200 % i importskatt.
Kommentera
-
Helt rätt , om du hittar en märkespryl till riktigt lågt pris kan du ge dig tusan på att det är en kopia, om det däremot kostar i stort sätt samma som här är det original..Rätta mig om jag har fel men med erfarenhet från golfen så har jag fått den uppfattningen att märkesprylar från Thailand oftast endast har just märket gemensamt med originalen.
Ända sättet att göra vinst är att köpa inhemskt tillverkade prylar.
Kommentera
-
JajjemenUrsprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggVar det ett enhands som kom i kombination med en grå Abumatic ?
Rullen har gett upp efter lång och trogen tjänst.
Jag har det kvar som lite nostalgi. Har inte hjärta att slänga det med tanke på hur mycket roligt fiske jag haft med det.
Peter
Senast ändrad av wolw; 2013-11-09, 16:37.
Kommentera
-
Tack så mycket för tipset får spana in det när jag kommer ner!Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggKastvikterna...
När du nu ska till Thailand så fundera lite på att köpa rullen där, dom har ett märke som jag tror räknas som inhemskt.
Tokushima, ett Thailänskt företag med huvudkontor i Hongkong som får rullarna gjorda på samma fabrik i Kina som dom stora märkena använder. det är riktigt bra rullar som du borde kunna få för 100-200 kr.
Märkesprylar är inte lönt dom är oftast dyrare en här mycket beroende på 200 % i importskatt.
Kommentera
-
Ah, det legandariska ABU Junior-setet? Ett massivt tvådelat grönt glasfiberspö med handtag av pressad gummiblandad kork och rostfria Streamline spööglor. I skruvrullfästet satt en Abumatic 220 med plaststativ och en brutalt förenklad sk Auto Synchro slirborms som aktiverades när man förde veven bakåt och som saknade justeringsmöjligheter? Lärde man sig att drilla gäddor på en sådan utrustning så ter sig det mesta i det moderna sportfisket som "a walk in the park". Ja jäklar, vilka grejor man hade...Ursprungligen postat av wolw Visa inläggJajjemen
Rullen har gett upp efter lång och trogen tjänst.
Jag har det kvar som lite nostalgi. Har inte hjärta att slänga det med tanke på hur mycket roligt fiske jag haft med det.
Peter
Kommentera
Foton
Collapse
-
av vaarius275Hej vänner!
Jag har blivit väldigt sugen på att testa på att fiska med en original ”The...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2026-08-16, 19:03 -
-
av vaarius275Hej vänner!
Jag har blivit väldigt sugen på att testa på att fiska med en original ”The...1 Foto-
2026-08-16, 19:03 -
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 547 visningar