Ta dig i kragen och skicka upp båten på land. Sen tar du din kvinna med dig till sol och värme i vinter, slappna av , gör något annat, och vips förr eller senare kommer lusten tillbaka. Kanske tar det några månader, eller 15 år, kvittar vilket. Njut av livet....finns inga tvång i livet.....
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Trött på att fiska
Collapse
X
-
Jag trodde att det där med motivationen kom o gick för alla.
Ibland kan det vara värt att jobba extra helger o dra in kosing för att sedan när du bestämd dig för vilken rulle o vilkets spö du vill ha härnäst kunna åka iväg o inhandla.
Man kan alltid dricka öl om helgerna istället annars.Skitfiske då!!!
Kommentera
-
Jag började fiska när jag var ca 6år, fiskade varje ledig dag/kväll i många år, sen vid ca 30 års ålder tröttnade jag, fiskade typ inget på ca 2-3år. Sedan började så smått fiskesuget komma tillbaka, det blev nån tur då och då och nu vid 37 års ålder fiskar jag så mycket jag kan och får (sambon) igen. Tappar man helt intresset ska man lägga av ett tag, fiske ska inte kännas som ett tvång då är det inte roligt längre. Det är i veckorna på jobbet man ska längta ut på sjön och smida planer för att på helgen få belöningen!!
Kommentera
-
Det är inte så att något annat i livet inte fungerar som det ska just nu då? Att inte kunna ha glädje av sådant som man vanligtvis gläds åt kan vara ett tecken på depression.Ursprungligen postat av shank Visa inläggKära fiskebröder,
Nu är det mer än 6 veckor sedan jag var ute. Känner inget sug längre och ingen lust. Någon som har något tips på hur man hittar tillbaka? Vill inte tappa intresset men förmår mig inte ens att ta upp båten ur vattnet...
Testa ett nytt vatten annars.
Kommentera
-
Hmmm det där kan du nog ha rätt i.Ursprungligen postat av Pennywise Visa inläggDet är inte så att något annat i livet inte fungerar som det ska just nu då? Att inte kunna ha glädje av sådant som man vanligtvis gläds åt kan vara ett tecken på depression.
Testa ett nytt vatten annars.
Jag börjar också tappa suget, men det gör jag varje senhöst. Kan nog bero på isen, snön o kylan.
Dom sakerna gör mig deprimerad som få och det går nog ut över mitt fiske.
När vintern kommer går jag helt i ide i princip, ligger i soffan o lirar tv-spel o dricker wiskey var dag.
Men du ska se att till våren sen så kommer du att stå med yxa på isen för att hjälpa den att töa bort.
Oroa dig inte, fisketarmen kommer att suga för eller senare.
Kommentera
-
Välkänd taktik som både kan hjälpa och stjälpa fiskesuget.Ursprungligen postat av Tervo Visa inlägg
Man kan alltid dricka öl om helgerna istället annars.
Annars E det åka tåg som gäller för att vidga vyerna!Senast ändrad av Denzar; 2013-12-09, 08:36.
Kommentera
-
Jag hade ett uppehåll på 11 år innan jag hittade tillbaka till fisket. Det lustiga var att det första fisket jag hittade tillbaka till var pimpling - och det var det första fisket jag lessnat på ca 15 år innan!
Nu är det exakt lika underhållande och pirrigt varje gång jag ska ut som det var då jag var barn...
Som alla andra redan sagt; tvinga inte fram det, är du less, fiska inte. Kommer suget tillbaka kan det vara lika bra som första svängen.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 262 visningar