Eller så laddar man bara ner den på DC, så slipper du betala.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gäddfeber ?
Collapse
X
-
^^
ladda den från DC gratis..att ladda ner från nätet är "olagligt" men kan absolut inte gämnföras med att gå till en butik och stjäla.
Visst är båda ett brott, men sannorlikheten att du ska åka dit för 1 film på nätet är som att fiska hela sitt liv utan att få en gädda
Kommentera
-
Om man tänker några steg längre...Ursprungligen postat av SkäggbiffEller så laddar man bara ner den på DC, så slipper du betala.
Filmen är bra, inspirerande och lärorik. Är det inte schyst att betala för den så att de som producerat filmen kan fortsätta ge ut bra material?!
Jag tror inte dom har någon lust att fortsättningsvis göra svenska fiskefilmer av hög kvalité om ingen betalar för deras jobb.
Jag förmodar att du skulle bli ledsen och arg om någon kom och snodde det du lever på?
Kommentera
-
Sannolikheten att en tjuv som snor din båtmotor åker dit är inte heller så stor. Berättigar det honom/henne att sno den då?Ursprungligen postat av MoSsEVisst är båda ett brott, men sannorlikheten att du ska åka dit för 1 film på nätet är som att fiska hela sitt liv utan att få en gädda
Kommentera
-
Ahhh så man ska alltså diskutera på det viset att allt som det är liten risk att åka dit på är ok ? jag skulle bli vansinnig om jag hade lagt ner energi och skapat något som andra snåljåpar helt enkelt tar förgivet att det är ok att utan att tänka efter tar del av genom att ladda ner och sedan i många fall försvara det genom att säga att alla andra gör ju det och det är så dyrt att köpa. Ja det är dyrt men knappast en ok anledning till att mer eller mindre stjäla.
Ursprungligen postat av MoSsEladda den från DC gratis..att ladda ner från nätet är "olagligt" men kan absolut inte gämnföras med att gå till en butik och stjäla.
Visst är båda ett brott, men sannorlikheten att du ska åka dit för 1 film på nätet är som att fiska hela sitt liv utan att få en gädda
Kommentera
-
^^
Ok ja förstår poängen...själv tycker jag det är värre att stjäla en båtmotor från en båt än att ladda ner en film på internet.
sen kan du tycka vad du vill och gå och köpa din film för 250 eller vad den kostar , jag bryr mig inte för 5 öre vad du lägger dina pengar på..
Du är säkert en sån som hittar en 500 lapp och går och ger den till polisen.. typiskt bondfolk
Kommentera
-
Ja jag kan nog ta att bli kallad för "bondfolk" framför att utala mig så verbalt korkat som du just gjorde
Ursprungligen postat av MoSsEOk ja förstår poängen...själv tycker jag det är värre att stjäla en båtmotor från en båt än att ladda ner en film på internet.
sen kan du tycka vad du vill och gå och köpa din film för 250 eller vad den kostar , jag bryr mig inte för 5 öre vad du lägger dina pengar på..
Du är säkert en sån som hittar en 500 lapp och går och ger den till polisen.. typiskt bondfolk
Kommentera
-
Sedan när blev det "bonnit" att vara ärlig ???????????????Ursprungligen postat av MoSsEOk ja förstår poängen...själv tycker jag det är värre att stjäla en båtmotor från en båt än att ladda ner en film på internet.
Buster L och jag är polare!
Kommentera
-
Otroligt så mycket hederligt folk det hänger här fiskesnack. Handen upp hur många pröjjsar tv-licensen ex.? Har aldrig tjuvfiskat druckit smuggesprit hembränt osv... ???Ursprungligen postat av utter72Varför inte gå in på närmaste butik och bara stoppa den innanför jackan ? Är det ok att man gör så med ?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
13 svar
3 154 visningar