fiske efter lax från land i vättern. När? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fiske efter lax från land i vättern. När?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Åbbe
    Jag o kalle blev utan fisk, jag hade en efterföljare som slog med stjärten på flugan två gånger men utan att hugga ordentligt. Kalle kanske hade ett nafs i flugan. Mr Modo (tord) fick en Lax på 6,4kg. Det kom upp en hel del fisk den dagen av andra som var där. Riktigt kul fiske, nappet kommer kanske nästa gång ska ut i helgen igen. Varit ute nåt själv?

okej... då hände det nått iallafall då=P
    nej ja har ju inte varit de... hade tänkt o åka nån gång nu i veckan men de verkar som tiden inte räcker till... men till helgen eller nästa vecka ska ja försöka ta mig iväg....
    ---------------------------------------------------------------------------------------
    Team Pikings

Kommentera

Skam den som ger sig..

Ursprungligen postat av Tekky
      okej... då hände det nått iallafall då=P
      nej ja har ju inte varit de... hade tänkt o åka nån gång nu i veckan men de verkar som tiden inte räcker till... men till helgen eller nästa vecka ska ja försöka ta mig iväg....
      I morr´n lördag 12/11 blir det nytt försök..
      Rapport kommer.. Ödeshög e målet..
      I varje motgång finns ett frö till framgång.....

Kommentera

Med tanke på vinden som varit och kommer till helgen lär vissa platser vara riktigt heta. Själv blir predator på lite grundare vatten
        sigpic

Kommentera

får hoppas att ja kan komma iväg i början av veckan nu... bara massa tråkigt folk här dock.. ingen som vill haka på=(
          ---------------------------------------------------------------------------------------
          Team Pikings

Kommentera

Hur länge håller fiskeperioden, efter lax från land i Vättern, på?

Kommentera

Otroligt fiske...

Ursprungligen postat av Tekky
              får hoppas att ja kan komma iväg i början av veckan nu... bara massa tråkigt folk här dock.. ingen som vill haka på=(
              Tråkiga kompisar du har...
              Ja å en kompis va vid Ödeshög denna helgen. Lördagen slutade med en icke godkänd lax för fiskebroder Åbbe och ja hade två efterföljare som inte ville ta riktigt. Söndagen blev "Ngt" bättre. Åbbe fick en icke godkänd + en stenhård 74cm och 5.0kg tung Gullspångare. Själv fick ja en godkänd 2,7kg & 62cm lång Gullspångare. + 8st icke godkända, som naturligtvis fick gå tillbaka. Förutom det så hade vi ett gäng lax som inte ville ta ordentligt.
              Snackade med lite annat folk som va där oxå ,som hade haft bra fiske. Uppskattningsvis krokades det av mellan 40-50 laxar denna söndag i det området vi va.. Från land givetvis. Lax feber????

Kommentera

Ursprungligen postat av Adam R
                Hur länge håller fiskeperioden, efter lax från land i Vättern, på?
                Så fort isarna lägger sig så åker pimpel skryllan fram. Men ja va å laxade i februari i granvik för ett par år sedan och då hade ja lax hugg. Skulle tippa på feb/mars ngn gång. En kompis satt i kortbyxor och fiskade lax i augusti och lyckades kroka en.

Kommentera

Kanske en dum fråga, men å andra sidan lär det inte finnas dumma frågor så jag chansar... Är det fritt laxfiske i Vättern?

Kommentera

Ursprungligen postat av henrikno
                    Kanske en dum fråga, men å andra sidan lär det inte finnas dumma frågor så jag chansar... Är det fritt laxfiske i Vättern?
                    Inga frågor är dumma. Men det är dumt o inte ställa dem. Ja det är fritt fiske. Mini mått 60cm och max 3 godkända per dygn.

Jag har lagt upp bild på min 5 kilos jag tog idag med KalleTking. Vi hade ett helt sagolikt fiske, helt otroligt.

Spända linor!
                    Sänk alla Trålare o rädda fiskarna som jobbar på båtarna genom utbildningsstöd. Om en vanlig industri går dåligt o inte klarar sig själv skjuter inte staten in pengar, men det gäller inte yrkesfisket i detta land... Skitfiske på er

Kommentera

Ursprungligen postat av Åbbe
                      Inga frågor är dumma. Men det är dumt o inte ställa dem. Ja det är fritt fiske. Mini mått 60cm och max 3 godkända per dygn.

Jag har lagt upp bild på min 5 kilos jag tog idag med KalleTking. Vi hade ett helt sagolikt fiske, helt otroligt.

Spända linor!

Max 3 godkända per dygn ???!!! Var får du det ifrån???????

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
                      22 svar
                      3 443 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av geson, 2010-08-05, 15:29