Vilket monster... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket monster...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tycker de ser ut som ett bett, jävligt brett sådant... Man ser inte andra sidan på bilderna, men där är "huggmärken" på den också. Som är format som på denna sidan fast mer hål än upprivet, antingen en stor jävla mink/iller/utter eller bara en ordentlig gädda. hehe

Kan verkligen ryckfiske gjort detta? Borde de inte bli ett snitt bara? Inte vet jag... Aldrig ryckfiskat, men tycker de ser ut som tand märken.

Fiskgjusen vete fasiken, aldrig sett såna runt här. Dock ålakråkor! Kanske kan varit en sån jävel som varit på den.

Den var ganska ny "öppnad" för den höll mer elr mindre på att dö med organen hängande utanför och jag å far var dem enda just där i ån för tillfället och ungefär 5timmar bakåt.
    Inte kan den varit så skadad någon längre tid? Tänkte mest på plasken å ljudet som hördes 3-5minuter innan den kom simmande... Vi såg ringar från där de hände men hade vass precis vid själva händelsen...

Jag vete fasiken, men en sak vet jag. De är sista gången jag hänger ut snoken utanför båten, de blir fan öskaret dem närmsta gångerna.
    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Apropå storlek på betesfisk: läste en artikel någonstans där nån organisation hade sätt sändare på gäddor, (tror det var sportfiskarna)?. Varav en var större kanske 8 kg? När de summerade insåg dom att den stora gäddan hade ätit upp 2 av de mindre! O jag tror de gäddor som blev bytesfisk låg mellan 2-4 kg.
      Så inte alls konstigt om det var en gädda som angripit och närapå massakerat laxen!
      Bitmärkena ser helt klart märkliga ut, men jag tror det var en större madame helt klart!

Kommentera

Ursprungligen postat av bolton81 Visa inlägg
        Apropå storlek på betesfisk: läste en artikel någonstans där nån organisation hade sätt sändare på gäddor, (tror det var sportfiskarna)?. Varav en var större kanske 8 kg? När de summerade insåg dom att den stora gäddan hade ätit upp 2 av de mindre! O jag tror de gäddor som blev bytesfisk låg mellan 2-4 kg.
        Så inte alls konstigt om det var en gädda som angripit och närapå massakerat laxen!
        Bitmärkena ser helt klart märkliga ut, men jag tror det var en större madame helt klart!
        Ja jag är nästan säker på att de är en halv ordentlig gädda som varit på den, men de jag tycker är konstigt är att laxar å öringar verkar vara rediga torpeder när de kommer till att simma.. Så är mycke märkligt, men den har ju blivit "tagen" framifrån. Så den måste nästan simmat rakt in i gäddan utan sett den? Vårt vatten här är dock skitigare än ett träsk, så att dem inte ser är kanske inte så konstigt. Speciellt när gäddan inte gör vibrationer o rörelser.
        Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
          Ja jag är nästan säker på att de är en halv ordentlig gädda som varit på den, men de jag tycker är konstigt är att laxar å öringar verkar vara rediga torpeder när de kommer till att simma.. Så är mycke märkligt, men den har ju blivit "tagen" framifrån. Så den måste nästan simmat rakt in i gäddan utan sett den? Vårt vatten här är dock skitigare än ett träsk, så att dem inte ser är kanske inte så konstigt. Speciellt när gäddan inte gör vibrationer o rörelser.
          Gäddan är väl världens snabbaste fisk på 1 meter?

Kommentera

Ursprungligen postat av johanhhh Visa inlägg
            Jobbigt när dom vuxit till 101cm
            I varje motgång finns ett frö till framgång.....

Kommentera

Ursprungligen postat av johanhhh Visa inlägg
              Gäddan är snabb i attackerna. Men knappast världsmästar snabb.

Kommentera

Vit muskulatur (gädda) är explosiv. Röd muskulatur (lax) är uthållig.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                14 svar
                3 141 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg uditsen
                av uditsen