Kylbox - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kylbox

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kylbox

Hel! Jag och farsan höll på att fundera på kylboxar i sommarhettan när vi var och fiska i somras. Vi har en sån här:

Men får man större fiskar som man vill frysa ner helt och transporter så blir det ont om utrymme. Någon som vet vars det säljs fiskeboxar? Eller någon som har gjort en egen?

Vi funderade på att göra en egen av frigolit som är avlång och så sätter man på loket från nuvarande kylboxen så det hålls svalt, det borde ju fungera om man har några frysklampar med i.

Tankar? Idéer?

Trevlig helg på er!

Kommentera

den här går det ner några firrar i...
      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Köttlådor i frigolit med lock är din vän. Enkelt billigt och riktigt energisnålt. ;-) Bara is eller kylklamp.

Edit: Köpte en igloo box ändå själv för att de såg rejäla och bra ut. De där sidohandtagen som ser så bra ut är enbart skruvade i ytterplast höljet av boxen !? Hur sjutton tänkte dom där???? Satte en ekbit på insidan och genomgående bult och nu tål den att bäras med lite fisk och is i. Inte så hygiensikt kanske men jag är nöjd. DS
        Senast ändrad av Dominator91; 2014-11-14, 23:27.
        __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

varför inte förbereda fisken på plats och sedan frysa/kyla ner den. Med hjälp av en planka och filekniv så tar de inte stor plats när man ska transportera hem fisken. Dessutom slipper slabba och kladda på hemma plan
          FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
          SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
            varför inte förbereda fisken på plats och sedan frysa/kyla ner den. Med hjälp av en planka och filekniv så tar de inte stor plats när man ska transportera hem fisken. Dessutom slipper slabba och kladda på hemma plan
            Får erkänna att jag inte använder någon av boxarna till fisket. Har frigolit lådorna till julmaten varje år på altanen utomhus och iglooboxen till mattransport till och från en sommarstuga. Därav att den genast avslöjade felkonstruktionen med handtagen...... Tar nästan aldrig med mig fisk hem så just det är ingen fråga för egen del.
            __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
              Vi rensar alltid fisken innan vi fryser ner den, men inte alltid vi filea den. Oftast fryser vi ner den hel efter rensningen.

Igloo lådan har jag kollat på tidigare men rät dyr ändå, om man tänker hur få gånger den skulle användas, ca en gång per år så

Kommentera

Köpte en sådan Biltemabox i höstas när vi skulle tömma frysen i stugan. Vet egentligen inte vad den går för.
                Men den bästa boxen jag haft var en frigolitlåda för medicin som frugan tog hem från jobbet. Den användes för att frakta djupfrysta kräftor tolv mil, för att förvara julmat och rönnbärsbrännvin på balkongen med mera. Dessvärre kontaminerades den så småningom av kräftdoft och fick gå till tippen. Eftersom frugan är pensionär sedan några år vill hon inte hämta en ny. Men får ni tag på en så är isolationsförmågan oslagbar. MEN - det är rå frigolit på insidan så det är risk att den reagerar på fisk som vår gjorde på kräftor...

Kommentera

Har kvar en igloo marine 54 sen jag höll på med vätternfiske.
                  Ge ett vettigt bud, hämtas utanför Linköping.
                  Senast ändrad av Guest; 2014-11-15, 21:13.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                  11 svar
                  13 520 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg jimmy85
                  av jimmy85