Balanspirkar ( Slafsigt byggt). - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Balanspirkar ( Slafsigt byggt).

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Balanspirkar ( Slafsigt byggt).

    Fler än jag som tycker att balanspirkarna har fastnat i samma utförande alldeles för länge. Först borde det sättas på lite större krok. Och som har lite bättre gap och greppförmåga. Och sedan i lite bättre kvalite. Och sedan som nu bara limmat dit stjärten. Utan som man själv får göra, surra fast den med lite tråd. Och stärka den med lite epoxi för att inte gå sönder eller ramla av. Den kostar ju ändå närmare en hundring styck. Hellre då att dom lägger på ett gäng kronor så att den inte pajar så lätt som nu. Har mailat Nils Master en gång. Får väl försöka igen. Vore det inte underbart med helt fungerande produkter. En vobbler är det ju oftast krokarna som är dåliga. Men där går det lätt att byta ut. På en balanspirk är det ju ett rent aber att försöka (det har jag provat). Och det var inte värt besväret. Gick inget vidare. För mycket jobb.
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

  • #2
    Håller med fullständigt! Speciellt NilsMaster 4cm är helt förkastlig kvalite på. Drar man upp för snabbt så att priken dunkar i iskanten så plattas nos-kroken till och rätar man den så går den lätt av. Har hänt mig många gånger! Och plastfenor som lossnar är ju ingen överraskning längre... De större modellerna är lite bättre men ändå inte acceptabla. Nils Master kanske inte törs mixtra allt för mycket med sin redan storsäljande balansare..?
    Håller med Ari om att den nya Rapalapirken är bättre. Synd bara att den inte finns i en tyngre variant så man kunde använda den på djupet...
    Det tragiska är nog ändå att man använder Nis Master ändå, fast dom pajar. När mina pajar så köper jag nya, och det är nog precis så de vill ha det..

    Kommentera


    • #3
      Finns tokfina balansare i Ryssland till väldigt rätt pris..
      Fick se prover för några år sedan. Problemet är bara kvantitetskraven vid grossköp. Och idag när isfisket är så litet i Stockholmsområdet, går det inte att ta hem några mängder, så.. :o/

      Kommentera


      • #4
        Finns ett drag som heter Salmo Chubby Darter som jag använder efter abborre på sommaren, går även att isfiska med. Denna balans-liknande drag
        har inga fenor.
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Alessandro
          Finns ett drag som heter Salmo Chubby Darter som jag använder efter abborre på sommaren, går även att isfiska med. Denna balans-liknande drag
          har inga fenor.
          Simmar den ordentligt? Har varit lite sugen på att testa den men är lite skeptisk... Har fått för mig att den liknar Rapala Rattlin' Rap och då är det ju inte mycket att ha till isfiske. Men den kanske rör sig på nåt helt annat sätt?

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Alessandro
            Finns ett drag som heter Salmo Chubby Darter som jag använder efter abborre på sommaren, går även att isfiska med. Denna balans-liknande drag
            har inga fenor.
            Och så brukar du ju åxå ösa upp fisk..hehe

            Kommentera


            • #7
              Strike Pros balansare är billigare, och funkar bra. Har (ännu) inte varit med om att stjärten lossnat.

              /Martin

              Kommentera


              • #8
                Farbror Peter skall vara snäll, annars får han ingen autograf på Mörrumspremiären.
                Jodå, den rör sig annorlunda än Rattlin´Rap, jag gillar båda till abborre på sommaren, dom kompletterar varandra.
                How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Martin_G
                  Strike Pros balansare är billigare, och funkar bra. Har (ännu) inte varit med om att stjärten lossnat.

                  /Martin
                  Såg fenor från Strike Pro balansare på isen förra vintern Verkar inte hålla som dom borde dom heller, men har inte testat själv ännu. Vet nån nån webbshop som säljer Strike Pro balansarna?

                  Kommentera


                  • #10
                    Nisses näst största är väl 5 cm. Strike Pro har ju ingen rejäl mellanmodell. Antingen för lätt eller för tung. Nisses näst tyngsta och största är bäst. Men saknar större krokar. Annars vore den helt perfekt. Och då från hur grunt som helst till 6-8 meter.
                    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    • Newborn
                      Svar till Värde?
                      av Newborn
                      Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                      2024-01-13, 20:31
                    • Knox88
                      Värde på spön ?
                      av Knox88
                      Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                      2023-08-13, 11:49
                    • Backslag
                      Svar till Cisco Kid, mindre
                      av Backslag
                      Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                      2023-09-03, 20:16

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                    15 svar
                    4 577 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    63 svar
                    13 592 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                    Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                    16 svar
                    1 467 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                    19 svar
                    5 331 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                    20 svar
                    25 573 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X