Mitt absoluta mål är att ta mig tillräckligt med tid när jag åker ut på fiske. Jag ska ta med två spön och sätta mig och kasta lite här och där, med båda spöna . Blir så lätt att man bara använder ett och samma hela tiden fast det vore smart att använda rätt spö för rätt drag lite mer istället för att köra halvmesyrer. Nä helt enkelt ta mig tid att vara mer metodisk och säkert öka njutningen därigenom med. Möjligen försöka gå ifrån spinnare med fördel för vobblers istället, men men en sak i taget.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mål 2015?
Collapse
X
-
Har man som jag en måttdekal fastklistrad i båten går mätningen, personligen mäter jag bara längden på fisken nu för tiden, på några sekunder och gör tiden fisken är ur sitt rätta element minimal något som borde maximera fiskens chanser att överleva.Ursprungligen postat av Kipp Visa inläggLite OT men vad är fördelen med att skippa vikt och bara mäta ?
//Tantor
PS. Naturligtvis har jag också likt flera redan skrivit som mål att ha kul när jag fiskar men då jag inte överhuvudtaget kan minnas någon gång under mina snart 57 år när det inte har varit kul att fiska och detta är en sådan självklarhet glömde jag skriva ner detta.
DS
Senast ändrad av Tantor; 2014-12-31, 02:13.[FONT=Verdana]><(((*> Bara döda fiskar flyter med strömmen ><(((*>[/FONT]
Kommentera
-
Samma. Fan den som ger sig.Ursprungligen postat av morveto1 Visa inläggSamma som de senaste dryga 30 åren, få en gädda på 10+...
Kommentera
-
en av de största fördelarna med detta och om det skulle införas längd istället för vikt i rekordlistorna vore onekligen attUrsprungligen postat av Kipp Visa inläggLite OT men vad är fördelen med att skippa vikt och bara mäta ?
fisket på lekmogen tung fisk skulle minska en hel del....en lång fisk är lika lång hela året...
Något för de som håller i våra rekordtabeller att tänka på kanske....Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Låter som en dröm, hoppas den blir sann(både för dej och mej).Ursprungligen postat av carter Visa inläggMitt mål är!
Jobba mindre och fiska mer :-)
Kommentera
-
Gott nytt år fiskevänner!
Jag ska börja bokföra alla mina fisketurer med väder,temp och vind mm. Fiska ännu mer, 100 dagar fiskade jag nog i år men vill ha mer
Lära mig flugfiska ordentligt och upptäcka norra Sverige!
Jag lovar med att skriva mer i gummirapporter från Stockholm, började bra förra året men...
Sedan ska gäddan över 120cm och första havsöringen ska upp om jag orkar fiska efter den menlösa fettfeneskräpfisken
/Matte
Kommentera
-
Jag ska genomföra Project Back to basic!
Jag ska innan sommaren göra mig av med obsolet spinn- och flugfiskeutrustning.
Det innebär att improduktiva verksamheter som UL, 0 - 10g, och tyngre spinn, 70g+, kommer att avvecklas och verksamheten koncentreras på välbeprövade klassiska spinnbeten främst i metall och huvudsakligen inom spannet 10 - 50g.
Flugfiskeutrustningen inklusive tillbehör, flugbindning och litteratur skall i sin helhet avvecklas för att bereda plats för trevligare sysselsättningar.
Kvar blir kärnan i mitt fiske: Lämpliga beten, match- spinn och haspelspön samt Ambassadeurer och 1044:or avpassade för fiske från land i mindre och relativt grunda insjöar.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av vaarius275Hej vänner!
Jag har blivit väldigt sugen på att testa på att fiska med en original ”The...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2026-08-16, 19:03 -
-
av vaarius275Hej vänner!
Jag har blivit väldigt sugen på att testa på att fiska med en original ”The...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2026-08-16, 19:03 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 570 visningar
0 gillar