vart kan jag hitta olika vikter för arter till storfiskregistret? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vart kan jag hitta olika vikter för arter till storfiskregistret?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• vart kan jag hitta olika vikter för arter till storfiskregistret?

Hej
    Jag letar runt men finner ej en tabell över sötvatten fiskars vikt (går dom bara på vikt och inget med längd?) Ja gädda har jag hört ska vara 12000g och abborre 1500g men är ju bara sånt jag hört men alla andra fiskar då? Mört björkna lake braxen mm mm nä svårt att veta vad man skall regiatera om man mot all förmodan skulle få något stort på kroken när dom vill att man skall regga alla till dom. Eller är det bara jag som är lite efter och inte hittar?

Är det detta du är på jakt efter?

http://www.sportfiskarna.se/storfisk...1/Default.aspx

Kommentera

Ursprungligen postat av team färgen Visa inlägg
      Hej
      Jag letar runt men finner ej en tabell över sötvatten fiskars vikt (går dom bara på vikt och inget med längd?) Ja gädda har jag hört ska vara 12000g och abborre 1500g men är ju bara sånt jag hört men alla andra fiskar då? Mört björkna lake braxen mm mm nä svårt att veta vad man skall regiatera om man mot all förmodan skulle få något stort på kroken när dom vill att man skall regga alla till dom. Eller är det bara jag som är lite efter och inte hittar?
      Har du verkligen googlat storfiskregistret?

Kommentera

Lejestrand tack precis det jag söker.

Ja stefan jag har googlat ända jag kom ut på då va sportfiskarnas ena sida va ända som ledde till dom överhuvudtaget och innan ja googlade gick ja först till sportfiskarnas sida.
        Kanske jag som är korkad eller kanske sportfiskarna som har för krånglig sida eller att man måste vara medlem för att komma till denna sida. Ja det vet ja inte men roligt att nu ha den iallafall tack igen

Kommentera

Man behöver ej vara medlem för att se reglerna och minimivikterna för Storfiskregistret på Sportfiskarnas hemsida,

Allt du behöver veta där står där!

Om man vill kunna söka och leta i registret krävs ett medlemskap i Sportfiskarna, men de är väl självklart att man är medlem eller hur?

Kommentera

Nä tyvärr skall jag säga så är det inte det. Men jag skall nog bli det nu i år. Även försöka bli mer involverad i sjöföreningen hemma med.
            L

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 459 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art