hej tänkte kolla om det är nån som kan förklara hur ett ismete tackel ser ut är nämligen en trogen spinnfiskare som inte klarar vänta till islossningen... bilder vore najs.. tack på förhand
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
ismete??
Collapse
X
-
Kanske inte tackel i närbild, men en toppenguide till en nybliven ismetareUrsprungligen postat av Registreradhej tänkte kolla om det är nån som kan förklara hur ett ismete tackel ser ut är nämligen en trogen spinnfiskare som inte klarar vänta till islossningen... bilder vore najs.. tack på förhand
sigpic
-
Sluta spamma den där länken Flodis, är du någon form av PR-människa till den där Blomqvist!?
OnT: Ett ismetetackel.. ser oftast ut som: en tafs med en eller två trekrok på, och ett kulbly.
Tänkte du på nappindikatorn ser den oftast ut som den på Flodes eminenta länk.
Kommentera
-
...
.
jag tänkte bara rent gennerellt... men tack för tipsen... men vi säger att man ska ismeta i en sjö efter gädda... står dem längs botten eller i grunda vikar?? antar att dem står längs botten men isånnafall så är det i sjöns djupaste delar man bör söka?? // F.I.S.K.E..S.U.G.E.N
Kommentera
-
Alla tänker nog samma... Var fan är storgäddan
Jag tror det är olika från sjö till sjö... Brukar fiska på samma ställen som på sommaren. Branter, grynnor.... Gäddan är väl där småfisken är. Och småfisken gillar väl fortfarande grynnor
Dock brukar jag försöka lägga ett exprimentspö på djupt vatten... Sök på olika djup, brukar vara hett runt 8-10 meters djup... Ha en betesfisk nära botten och en några meter upp.... Testa lite första försöket.
Lycka till!
P.s Har inte så bra erfarenhet av isfiske så lita inte på mig
Kommentera
-
Vi brukar som sagts tidigare oftast få de största gäddorna väldigt grunt på de första isarna, små gäddor brukar vi faktiskt få lite längre ut även tidigt på säsongen. Men efter ett tag så ger sig gäddorna ut på lite djupare vatten igen. När det sedan närmar sig vår så vandrar gäddorna åter igen in på grundare vatten för att förbereda sig på leken så på vårisen är det grund-vattnet som gäller igen! Detta är mina erfarenheter iaf, verkar vara lika i små som stora vatten. Spända linor!Sänk alla Trålare o rädda fiskarna som jobbar på båtarna genom utbildningsstöd. Om en vanlig industri går dåligt o inte klarar sig själv skjuter inte staten in pengar, men det gäller inte yrkesfisket i detta land... Skitfiske på er
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 152 visningar