Ursprungligen postat av jerkasbackforpicks!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
klantigaste ni gjort?
Collapse
X
-
hahahaha fan va klockren!!Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
-
har 2 till misslyckande till.
1. de här var en helg som sög för 2 veckor sen och började suga kl 04.30..
1 stoppade av snuten.
2 polaren försover sig.
3 bilen startar inte.
4 ska tancka båten men tancklocket har frusit fast.
5 missar färgan...fiskat hela dagen med en gädda uppe.
6 petris bil brinner.
7 en katt i min säng när jag varit borta 3 timmar från huset för att snacka skit med dom andra och jag som inte tål katter(hur kom den in?).
8 måste byta rum och hela skiten.
9 fisket sög hela helgen.
10 vädret sög med snö och 0-7+ i vattnet.
11 trailen går sönder på väg hem mitt ute i skogen,måste beställa bergare och de kostade 2 500kr!!
2. var och fiskade karp och låg i tälet och hör bara piiiiiiiiiiiip piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii på ett av mina larm far ut ur tältet och SMACK.
sparkade såklart in i en stubbe och blir liggandes och inte kommer fram till spöt och de slutar pipa.
men vad nu då tänckte jag!? då står några polare och asg!!
om man var sur då!!
när jag gick tbx till tältet kollade jag på tån och den var stor som en pingisboll
när jag kom hem gick jag och kollade upp var de var för något och de sa att de var en fin spricka i tån
tack för mig
Keep talking about me, You are just making me famous..
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
Dummaste jag gjort !
For ut en höstdag för att fiska gädda med en Kulla 485 (4,85 m) ,med 20 hp gammal Johnson snurra. Fanns inte så mycket bensin men räknade med att man skulle slippa fram och tillbaks dit jag skulle + lite till för säkerhetsskull. När jag och polarn for ut blåste det 9 m/s sydvästlig vind, Perfekt för fiske alltså. Det var lite vågigt men fisket var bra så det jämnade ut sig. Men efter ett tag borjade jag jämra mig och fundera om det kanske far dax att börja köra hem eftersom vindade blev starkare och starkare hela tiden. Men lika var det med fisket det började bara nappa bättre och bättre. Till slut började det blåsa så mycket att vi var tvugna att återvända och då fyfan var vinden uppe i 18 m/s och västlig vind (västlig vind är den jävligaste där jag bor) . Hemresan blev ett helvete och tog 3 gånger längre en ditresan. Jag måste erkänna att jag var rätt skraj, men försökter hålla pokerfejs så inte polarn, som inte var så van att vara på sjön skulle börja tvivla på mig. Nåväl överlevde med nöd o näppe
, och när jag kollade tanken var den nästan helt tom, max 2 dl kvar på botten.
Tur att man hade varit med om detta, för jag erfarade en ännu snabbare väderväxling i höst. Det var nämligen 7 m/s sydlig vind, såg hur snabbt molnen började strömma in från sydväst, och sade åt polarn nu fan kommer det storm. 5 minuter senare blåste det 20 m/s o vinbyar på närmare 25 m/s och väderväxling skedde på 1-2 minuter, för övrigt hade vinden helt vänt och blivit nordostlig. 2 timmar senare var det rätt molnfri himmel igen och blåste 3 m/s.
Någon som upplevt något liknande, angående väderväxlingen ?Senast ändrad av Jacobjh; 2006-11-15, 17:20.
Kommentera
-
Du fick verkligen men av den där helgen va? *asg*1. de här var en helg som sög för 2 veckor sen och började suga kl 04.30..
1 stoppade av snuten.
2 polaren försover sig.
3 bilen startar inte.
4 ska tancka båten men tancklocket har frusit fast.
5 missar färgan...fiskat hela dagen med en gädda uppe.
6 petris bil brinner.
7 en katt i min säng när jag varit borta 3 timmar från huset för att snacka skit med dom andra och jag som inte tål katter(hur kom den in?).
8 måste byta rum och hela skiten.
9 fisket sög hela helgen.
10 vädret sög med snö och 0-7+ i vattnet.
11 trailen går sönder på väg hem mitt ute i skogen,måste beställa bergare och de kostade 2 500kr!!
Kom igen... nu drar vi o fiskar!!
Kommentera
-
ehm aah de kan man väll säga kanskeUrsprungligen postat av FisketokanDu fick verkligen men av den där helgen va? *asg*

ska på gäddorna i helgen nu när de är trex-gäddan,får hoppas på skitfiske då
Keep talking about me, You are just making me famous..
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
Hade varit ute i hyrbåten och metat Abborre, topptränade Ingo gnäller lite om att det går tungt i motvinden på vägen hem och helt plöstligt smäller det bara till som fan i båten. PANG! Någon errhmm hade visst glömt att plocka upp ankaret som nu sitter som berget i ett träd, shit vad jag fick höra det efteråtUrsprungligen postat av jerkasbackforpicks!Detta är bara ett litet urplock... dom värsta grejjerna kommer aldrig bli offentligt publicerade
.
1# Jag, fishpimp och en polare var ute och körde lite sommargädda i en risig gammal roddbåt. När vi nött av ett ställe var det dags att flytta sig. Började ro... och ro... och rooooo! Ja fy fan vad jag fick ro. Efter drygt 30 minuter var jag helt slutkörd och överlät årorna till Fishpimp. Han rodde ett tag men tröttnade givetvis (som han alltid gör). Jag tog över årorna och fortsatte ro och ro och ro... Fan vad segt det går kom vi fram till. Vi hade på dessa 45 minuter flyttat oss drygt 70-80 meter. "vad fan är det för fel på den här skitbåten?????? den vill ju inte flytta på sig!!" Då ser vi att vi glömt dra upp ankaret.........
Något år efter
Nästa tur tillsammans på samma ställe i samma båt med samma ankare kör jag en fuling och låter ankaret vara i för att se om ingo märker något. 100m från bryggan slår det plötsligt honom varför jag suttit och smålett och stundoms skrattat lite för mig själv hela vägen hem
sigpic
Kommentera
-
Nått som kunde gått åt helvette va ju när jag satte en krok i ögonlocket. (!!!)
Metade mört några meter i från båten, flötet gubbar till och jag gör mothugg. Allt för hårt, rycker skiten ur munner på fisken, rätt i fejan på mig själv. Stod som förstelnad och sa långsamt till min skrattande far och en annan kompis att den sitter i ögat. Då blev det tyst, men efter lite pill så lossnade den.
- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.
Kommentera
-
kul läsning..
Det klantigaste jag gjort var nog när jag skulle guida en tysk och hans dotter under min första praktikperiod på akademin (bolmen marin och fritid).
Inget ekolod fanns i båten, varvid sjökortet skulle komma att användas flitigt. På första heta stället (en brant) skall jag släppa ner ankaret och upptäcker att det är jordens härva på ankartampen.
Till saken hör att vi skall befinna oss på c:a 5-7 meters djup. samt att ankarlinan var dryga 10m lång.
Eftersom ankaret redan är halvvägs nere och relativt tungt så ber jag snällt tysken att försöka fixa ut några meter till. Efter en stund är han klar med hela paketet och jag släpper ner....
frrrrrrrrrrrrrrrplupp.
där gick ankare med dito tamp till djupet. Djupet var inte 5-7m det var snarare 30.
Detta var ju inget dåligt pinsamt, och det fick bli drift fiske resten av guidningen. Trots incidenten var de så nöjda såå, jag fick faktiskt 300 spänn i dricks.
"mege amatörmässi opplegg" som de skulle sagt i norge.
Sen har vi ju den ödesdigra dagen då jag tappa i en sarv på styva 1300g innan den blev fotat.
Svartån vid "camp jottlej" under min långpraktik. Efter många "misslyckade" sarvpass med en massa fisk runt 8hg men ingen riktigt stor hade jag gett upp hoppet om den stora sarven och inriktat mig på färna ist.
Dock hade jag en dag fått för mig att omväxla mig lite med lite gädd/abborrmete. Satt därför och metade betesfisk en kväll.
Lägger ett flötmete i bakvattnet bakom bryggan och fiskar aktivt med ett i strömmen. Helt plötsligt kommer *hugget* på spöt i bakvattnet. Efter en långdragen fight på de klena grejjerna visar sig den förmodade sutaren vara en stor sarv!
Eftersom jag var ute o meta betesfisk hade jag inte tillbörliga grejjer för att handskas med en så vacker fick. Dock lyckas jag riva fram min hopfällbara skräphåv som av ren flax hade blivit kvar i väskan. En 5kgs samson låg även den i (minns inte vilket) fickan eller väskan.
Jag väger snabbt fisken i håven och läser av till 1800g c:a. Därefter sumpas fisken i håven medan jag springer med raska steg mot stugan, väl där står campägarens fru Ann-Marie o röker utanför deras hus och undrar vad som står på. Jag hojtar om att jag fått en stor sarv och att den väger "ettoåtta mä hööven"
Väl nere vid bryggan igen, med vågnät, rätt våg, avkrokningsmatta och kamera uppriggad för självutlösare så ser jag siluetten av anders (campens ägare) på väg ner mot bryggan (det var mörkt nu). Gött tänker jag, då slipper jag använda självutlösaren.
Då får jag den dummaste idén någonsin! Jag lyfter fisken ur håven för att "visa den" (det va ju för fan mörkt!) varvid den sprattlar till och hamnar i vattnet.
Sekunderna senare kommer anders ner och undrar nånting i stil med: vart de nå bra bilder på det nya svenska rekordet? Förklarade då att den "så att säga gått förlorad" och vägde sedan håven, vikten kunde fastställas till (ganska exakt) 1300g.
Man behöver väl knappast tillägga att jag inte fick nån mer sarv över kilot den sommarn?Senast ändrad av danbanan; 2006-11-16, 03:16.
Kommentera
-
Har gjort så mycke klantigt. Försöker välja vilken ja ska skriva om :P...
tex, Stog o fiskade i storsjön i småland när jag var 11-12 år. Körde med gammal knapp rulle. Farsan hade tjatat på mig i 2 år om att jag inte skulle kasta Över huvudet utan på sidan. jaja tänkte jag och farsan följde mig ner och gick sedan tillbaks till stugan.... började fiska och efter några kast fick ja för mig o kasta över huvudet. Och gjorde självklart det... När jag höll in knappen så tappade jag taget men fick tag på skiten igen o hade ca 2 meter lina bakom mig men kastade endå. DONG sa det i bakhuvudet o där satt en 18g Droppen.. Sprang som en tok upp till stugan varpå farsan blev arg för att jag inte lyssnat + att jag sprungit över ett tågspår... Fick skäll och sedan började han med en tång vilket gjorde förbannat ont. Slutade med att vi letade efter sjukhuset i 1h och sedan 2 sprutor i skallen och 3 tångar. Då alla tångar var för slöa.... :P det är väl ett av det var visserligen inte så gammal.. :P
Sen har jag knäckt ett antal spön. Knäckt 2 flugspön i år under drillningar.. Ett klass 4. Och ett klass 5... Varpå det ena kostade ca: 5000kr. det andra tror jag kostade 3000... DET tyckte ja var klantigt..... Sen har ja även knäckt ett par spön när man lagt dem i ryggsäcken för o cykla ner o fiska! :/ skämigt men sant!"Vi gör det i båten"
"Vi gör det på land"
"Vi gör det med gummi"
"Vi gör det för hand"
Kommentera
-
Synd på betesfisken! Sarv brukar kunna funka ganska bra!Ursprungligen postat av danbanan
Sen har vi ju den ödesdigra dagen då jag tappa i en sarv på styva 1300g innan den blev fotat.
Svartån vid "camp jottlej" under min långpraktik. Efter många "misslyckade" sarvpass med en massa fisk runt 8hg men ingen riktigt stor hade jag gett upp hoppet om den stora sarven och inriktat mig på färna ist.
Dock hade jag en dag fått för mig att omväxla mig lite med lite gädd/abborrmete. Satt därför och metade betesfisk en kväll.
Lägger ett flötmete i bakvattnet bakom bryggan och fiskar aktivt med ett i strömmen. Helt plötsligt kommer *hugget* på spöt i bakvattnet. Efter en långdragen fight på de klena grejjerna visar sig den förmodade sutaren vara en stor sarv!
Eftersom jag var ute o meta betesfisk hade jag inte tillbörliga grejjer för att handskas med en så vacker fick. Dock lyckas jag riva fram min hopfällbara skräphåv som av ren flax hade blivit kvar i väskan. En 5kgs samson låg även den i (minns inte vilket) fickan eller väskan.
Jag väger snabbt fisken i håven och läser av till 1800g c:a. Därefter sumpas fisken i håven medan jag springer med raska steg mot stugan, väl där står campägarens fru Ann-Marie o röker utanför deras hus och undrar vad som står på. Jag hojtar om att jag fått en stor sarv och att den väger "ettoåtta mä hööven"
Väl nere vid bryggan igen, med vågnät, rätt våg, avkrokningsmatta och kamera uppriggad för självutlösare så ser jag siluetten av anders (campens ägare) på väg ner mot bryggan (det var mörkt nu). Gött tänker jag, då slipper jag använda självutlösaren.
Då får jag den dummaste idén någonsin! Jag lyfter fisken ur håven för att "visa den" (det va ju för fan mörkt!) varvid den sprattlar till och hamnar i vattnet.
Sekunderna senare kommer anders ner och undrar nånting i stil med: vart de nå bra bilder på det nya svenska rekordet? Förklarade då att den "så att säga gått förlorad" och vägde sedan håven, vikten kunde fastställas till (ganska exakt) 1300g.
Man behöver väl knappast tillägga att jag inte fick nån mer sarv över kilot den sommarn?Team Gorilla.
"No Monkey Business"
--Mer fiske, mindre fruntimmer--
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 002 visningar