okej, jag och farsan hade precis börjat lära oss nattrolling efter gös, så vi tänkte vi skulle trolla gädda och avsluta med göstrolling dom sista timmarna till typ 00:00. visst vi åker ut på ett ställe vi kan "sådär" och sen ska pappa gena hem men då kommer han till land och tänker att han skall åka tillbaka men vi åker fel igen och så åker vi lite fel, och cirka kl 05:00 kommer vi till en båthamn, där vi lägger oss och sover under en uppochnervänd båt i en timme tills det är ljust. sen åker vi rakt fram och rätt vad det var såg vi bara båtplatsen. sedan när vi kom hem kollade vi upp var båthamnen var och det var i andra änden av sjön, än där vi har båtplatsen och sjön är ganska långsmal. jag kan ju säga att jag var ganska skraj när motorn bara stannade i mitten av natten. så använd kompass när ni åker på sjön!!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
klantigaste ni gjort?
Collapse
X
-
Joru, å du ska veta att det banne mig är enda gången som jag lyckades få i bollen oxå... annars missade jag alltid...Ursprungligen postat av CaptainHhahaha. det var starkt... snacka om att du måste ha fått hjärnsläpp
"Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
Ett självmål, är också ett mål som Lundell skulle ha sagt!Ursprungligen postat av Jan OJoru, å du ska veta att det banne mig är enda gången som jag lyckades få i bollen oxå... annars missade jag alltid...Team Gorilla.
"No Monkey Business"
--Mer fiske, mindre fruntimmer--
Kommentera
-
...jag har alltid gillat Lundell...Ursprungligen postat av BrunteEtt självmål, är också ett mål som Lundell skulle ha sagt!
ärligt oxå... var sjutton är mina gamla vinyl, å Jack, var ligger den, måste leta...
"Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
Jo, precis var ska jag börja. Lite knäckta spön. Men det dummaste jag gjort är nog vissa hopp ut till stenar i vilt forsande älvar. Halkade en gång i precis ovanför (30m) Jockfall i Kalixälven, fallet är 9 m högt, en dog där året innan jag var där. Låg och flöt bakvattnet, strax utanför mina fötter vräkte hårdströmmen fram. Fick inte grepp på den helt släta klippan med händerna, rädd, lyckades till slut med naglar och friktion långsamt dra mig mot klippan och kravla mig upp. Puuh!
En annan gång, 12 år gammal låg jag och metade abborre utanför hälsingekusten, en bra bit utanför Ljusnans utlopp. Liten klinkbyggd träbåt,minisnurra, grov sjö. Fiskade med en äldre fd timmerflottare, vi hade "ankrat upp" med en sten som ankare och ett rep utanför en grynna med storsten, vissa block låg ovanför vattnet. Vi draggade naturligtvis hela tiden närmare och närmare storstenarna till slut skulle vi panik för att båten inte skulle slås sönder sticka därifrån, då startar inte den notoriskt tjuriga motorn, "ankaret" kilade sig fast mellan två stenar, linan fastknuten i årtullen, midskepps, satt stenhårt, ingen kniv. Fick i panik med en åra försöka hålla undan båten från en stor sten som på grund av sjögången ibland var långt under ytan ibland ovanför. Båten hävde sig några decimeter ifrån att slås sönder....Vi lyckades med gemensamma krafter med nöd och näppe klara båten från att slås sönder och till slut skava av linan mot relingen. Skjuta ut oss från stenarna och få igång motorn....Vi åkte hem i skymningen, mörk vindpinade kust...Tysta , betänksamma väl medvetna om att vi inte hade överlevt om båten krossats mot stenen......
Kommentera
-
inte gjort något speciellt klantigt kanske för någon vecka sen då jag skulle landa en 6,5kg gädda då den sprattlade till och jag lyfter in den i båten och när den är uppe i båten ser jag att gamakatsun 2/0 har åkt rakt igenom handen på sidan,fick panik och kommer på fan tror jag glömde avbittaren hemma och då börjar den sprattla som fasiken och då åker den andra kroken in i andra handen men inte så långt in som tur var,lägger gäddan på avkroknings mattan och sätter mina knän runt nacken på den och börjar slita och slita och slita tills kroken blir så jävla böjd så den kommer ut
man fick lite kött med sig på hullingen efter den kom ut
Senast ändrad av Jimmiee; 2006-06-12, 23:21.Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
Snälla försök
Ursprungligen postat av -GäddUngeN-inte gjort något speciellt klantigt kanske för någon vecka sen då jag skulle landa en 6,5kg gädda då den sprattlade till och jag lyfter in den i båten och när den är uppe i båten ser jag att gamakatsun 2/0 har åkt rakt igenom handen på sidan,fick panik och kommer på fan tror jag glömde avbittaren hemma och då börjar den sprattla som fasiken och då åker den andra kroken in i andra handen men inte så långt in som tur var,lägger gäddan på avkroknings mattan och sätter mina knän runt nacken på den och börjar slita och slita och slita tills kroken blir så jävla böjd så den kommer ut
att sätta ut lite punkter eller nåt. Inte för att jag vill jävlas men det är riktigt svårt för mig att läsa dylika texter.
//Fred
Kommentera
-
Mumsigt, har råkat ut för något liknande för några år sedan, kroken kunde jag ta av med en avbitare. Men efter att en 4-5kg gädda hängt i andra änden av draget en stund så var det ett vackert köttsår. Dessutom så hade gäddtänderna gjort två riktigt trevligt köttsår på ovansidan av handen.Ursprungligen postat av -GäddUngeN-inte gjort något speciellt klantigt kanske för någon vecka sen då jag skulle landa en 6,5kg gädda då den sprattlade till och jag lyfter in den i båten och när den är uppe i båten ser jag att gamakatsun 2/0 har åkt rakt igenom handen på sidan,fick panik och kommer på fan tror jag glömde avbittaren hemma och då börjar den sprattla som fasiken och då åker den andra kroken in i andra handen men inte så långt in som tur var,lägger gäddan på avkroknings mattan och sätter mina knän runt nacken på den och börjar slita och slita och slita tills kroken blir så jävla böjd så den kommer ut
Tog ca en vecka innan det hade slutat blöda och såren på ovansidan av handen har blivit två ganska stora ärr.
Så, även om man har tagit flera hundra gäddor med gälgreppet så kan man missa. Får väl erkänna att jag är bra mycket försiktigare efter den händelsen.
Har vid ett annat tillfälle tappat balansen och kört en krok rakt in i handflatan (spöt med drag stod i spöhållaren och jag satte handen rakt över vobblern).
Det var en orginalkrok till Zam och dom har STORA hullingar. Efter att vi fått tag i ett rakblad så opererade jag mig i handen i 10-15 minuter men fick aldrig bort sista lilla strängen av kött under hullingen. Men till slut så gick det att rubba kroken, varvid polaren fick det tvivelaktiga nöjet att trycka den tillbaka upp i handflatan. Sen var det bara att klippa!
/D
Kommentera
-
Stor sjunkande Zalt i huvet och dubbel förlust!
Stor Zalten är om min bror och Peder "Wiggo" Wigdell.
SFK Knuten var ute på samkväm och fiskade efter gädda i stora värtan.
Efter ett par timmars fiske lyckas min lillebror tappa greppet om linan i bakswingen. Pang säger det och aaaaaaaaaaaaoo, skriker wiggo!
Ryggen på en 65 gr zalt har träffat Peder mitt i pannan hahaha!
Dubbel förlusten!
Tidigare i år köpte jag och min lille bror en båt ihop.
Vi skulle ut på efter längtad premiär tur och allt kändes strålande!
Vi hade fiskat hela dagen men det var segt som snor, bara små stötar inget som fastnade. Så skulle vi avsluta i en fin vik, jag öppnade en av förvaringsboxarna tog fram jerkarna och släppte igen locket, över mitt jerkspö.... Toppen gick åt fanders....
Jaja inte mkt att göra.
Vi drog oss till hamnen å det ringer på min nya mobil.
Jag tappar den så klart och den studsar 3 gånger innan den lägger sig på högkant och trillar genom en springa i bryggan!
Jag skrek av ren å skär ilska när jag såg den sjunka till botten.
Tog av mig kläderna och hoppa i för att hämta den 8 grader i vattnet inte skönt alls! Men va fasen den funkar fortfarande
Å självklart har jag ett nytt Jerk spö!!!Pike on The fly!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Danne67Mumsigt, har råkat ut för något liknande för några år sedan, kroken kunde jag ta av med en avbitare. Men efter att en 4-5kg gädda hängt i andra änden av draget en stund så var det ett vackert köttsår. Dessutom så hade gäddtänderna gjort två riktigt trevligt köttsår på ovansidan av handen.
Tog ca en vecka innan det hade slutat blöda och såren på ovansidan av handen har blivit två ganska stora ärr.
Så, även om man har tagit flera hundra gäddor med gälgreppet så kan man missa. Får väl erkänna att jag är bra mycket försiktigare efter den händelsen.
Har vid ett annat tillfälle tappat balansen och kört en krok rakt in i handflatan (spöt med drag stod i spöhållaren och jag satte handen rakt över vobblern).
Det var en orginalkrok till Zam och dom har STORA hullingar. Efter att vi fått tag i ett rakblad så opererade jag mig i handen i 10-15 minuter men fick aldrig bort sista lilla strängen av kött under hullingen. Men till slut så gick det att rubba kroken, varvid polaren fick det tvivelaktiga nöjet att trycka den tillbaka upp i handflatan. Sen var det bara att klippa!
/D
hahahaha
håller med jag är lite försiktigare nu men bara lite
Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 124 visningar