Fishbrain = Dyrt!? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fishbrain = Dyrt!?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Cyaneus Visa inlägg
    Jag såg det inte alls som ett stressmoment. Praktisk digital fiskedagbok där man kunde logga sina pass mer eller mindre noga. Aldrig att jag under en kort huggrush skulle sätta mig och knappa in betestyper och ladda upp foton etc men rätt smidigt att kunna gå in och se att si och så många pass lagts i ett visst vatten. Eller räkna hur många fiskar man fått under tex vårfisket. Eller jämföra hur många pass man varit ute i år mot förra året. Eller jämföra pass utifrån väderlek, lufttryck och annat man fick reggat automatiskt för att försöka se sammanhang. Osv osv.

Att du ens är förvånad över att folk vill ha ett sådant hjälpmedel!
    I vår bekvämlighet vet vi inte vad vi ger oss in i när man lägger hela sitt liv i händerna på den digitala världen.
    Har du läst igenom deras användare villkor riktigt noga? Eller när de uppdaterar saker och fått ditt förtroende och ber dig godkänna nya villkor då visa grejer har ändrats, och du i din bekvämlighet bara klickar på godkänn för att gå vidare.
    En vacker dag så kommer info från din och andras dagböcker säljas, för pengar vill de ju tjäna av det vi har sett hittills från dem och andra liknande företag.

Blir bara stressad av att läsa all info du noterar i appen för att kunna titta närmare på det i framtiden. Men alla är vi olika

Kommentera

Låter som exakt samma svar som jag fick. Jaja, vi får väl se vad de hittar på. Kan inget om app-utveckling osv så jag vet inte om livetracking tex drar mycket resurser på något sätt eller varför man tar bort funktionen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Serigös Visa inlägg
        Men alla är vi olika
        Det är vi och det är ju rätt läckert. Samtidigt brukar jag tänka att likheterna är större än olikheterna.

En sak är helt säker. Man kan inte stava Skitfiske utan it.

Kommentera

Ser det inte heller som ett stress moment utan som en fiskedagbok och är mest intresserad av att kunna titta tillbaka på hur många gäddor jag har fått var och under en viss tid. Samt med vilka drag. Att dessutom kunna se vilket väder det var vore guld.

Känns som det inte kommer dröja länge innan någon annan bra fiske app kommer.

Kommentera

Åk ut och fiska bara. Med tiden lär du dig känna när det är rätt. App my ass.

Kommentera

Kanske en trevlig konkurrent till Fiskhjärnan?

sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Jag behöver ingen app. Jag får då sannerligen inte fler fiskar än att jag kommer ihåg varenda en i åratal. ��

Kommentera

Statistik är egentligen intressant på Fishbrain, ja, om alla skulle logga rätt. Varannan aborre på Fishbrain har utopisk vikt i förhållande till längd, t. ex. 30 cm och 1 kg...

Kommentera

Ursprungligen postat av kuestentanne Visa inlägg
                    Statistik är egentligen intressant på Fishbrain, ja, om alla skulle logga rätt. Varannan aborre på Fishbrain har utopisk vikt i förhållande till längd, t. ex. 30 cm och 1 kg...
                    Det borde i appen finnas någon varning i stil med - "Är du säker att du inte väger i pund?"...
                    Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2015-09-01, 20:58.
                    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 123 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uditsen
                    av uditsen