Catch & release - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Catch & release

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tycker jag med...

Hur funkar det, kan jag bara skicka hit dem, eller blir bergman sne´då???
    mer minor i trålarna

Kommentera

så hittar man dem inte...
      typiskt som fan!

det kan ju få bli en uppmaning till andra som har listor, (och bättre koll)

det är hög tid att vi sportfiskare börjar föra lite liv, och får något gjort. Med en massa protestlistor som dimper ner hos "de folkvalda" så är det ett steg på väg...
      mer minor i trålarna

Kommentera

Det finns redan en proteslista om torskfisket länkad i forumet nånstans har jag för mig ...
        C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
        Svar på vanliga frågor hittar ni Här
        Fiskesnacks regler hittar ni Här
        Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

JJJ78 och Peter;

Angående Predika för redan frälsta:

Om man tar sig tid att läsa igenom lite på forumet är det inte särsskilt svårt att se att vi har ganska många som hyfsat nyligen kommit igång med sitt fiske. Vad är det då för fel med att upplysa om att återutsättning är ett alternativ om det utförs rätt (då och endast då)?

Angående Jag blir så trött på c&r-surret

Jag förstår inte riktigt er kritik. Ingen har väl börjat hojta "bra å va vegan" eller "no kill". Alla ligger inte på samma nivå i sitt fiske/är lika insatta, även om ni säkert fattat för länge sen vad sunt förnuft innebär när ni fiskar så ser jag inget fel i att skriva några upplysande rader för de som inte tänkt i era banor än. Lite kunskapsspridning så att folk kan komma fram till vad de anser är rimligt och hållbart fiske är väl inte fel?

Att skriva om något innebär inte omedelbart att man tillhör skaran som basunerar ut ytterligheterna inom ämnet och kräver att alla ska följa det.

Angående Galleriet

Med lite vana sollar man sidolinjekommentarerna och läser/tar till sig, det som är vettigt. Ska man sitta å sura för allt man läser på nätet blir man nog såhära, såhära ehh skitsur tillslut

edit; Läste igenom min 1:a post i tråden igen och den var väl inte klockren direkt. Men den funkar om man läser den med utgångspunkt att man bestämt sig för att släppa tillbaka en del fisk och undrar, vad göra? Inte...det funkar inte om folk tar upp fisk, sluta med det. Alla me?

//K
          Senast ändrad av cico; 2003-03-12, 16:55.
          BJ@

Kommentera

Originally posted by cico
            JJJ78 och Peter;

Angående Predika för redan frälsta:

Om man tar sig tid att läsa igenom lite på forumet är det inte särsskilt svårt att se att vi har ganska många som hyfsat nyligen kommit igång med sitt fiske. Vad är det då för fel med att upplysa om att återutsättning är ett alternativ om det utförs rätt (då och endast då)?

Angående Jag blir så trött på c&r-surret

Jag förstår inte riktigt er kritik. Ingen har väl börjat hojta "bra å va vegan" eller "no kill". Alla ligger inte på samma nivå i sitt fiske/är lika insatta, även om ni säkert fattat för länge sen vad sunt förnuft innebär när ni fiskar så ser jag inget fel i att skriva några upplysande rader för de som inte tänkt i era banor än. Lite kunskapsspridning så att folk kan komma fram till vad de anser är rimligt och hållbart fiske är väl inte fel?

Att skriva om något innebär inte omedelbart att man tillhör skaran som basunerar ut ytterligheterna inom ämnet och kräver att alla ska följa det.

Angående Galleriet

Med lite vana sollar man sidolinjekommentarerna och läser/tar till sig, det som är vettigt. Ska man sitta å sura för allt man läser på nätet blir man nog såhära, såhära ehh skitsur tillslut

edit; Läste igenom min 1:a post i tråden igen och den var väl inte klockren direkt. Men den funkar om man läser den med utgångspunkt att man bestämt sig för att släppa tillbaka en del fisk och undrar, vad göra? Inte...det funkar inte om folk tar upp fisk, sluta med det. Alla me?

//K
            Jag håller med dig att det är bra att upplysa andra som inte riktigt vet...

Jag börjar bara bli lite trött på all hysteri om C & R... Tex i bildgalleriet...

Ta inte min kritik ordagrant, jag kanske borde ha formulerat mig lite "snällare"...

" MAKE LOVE NOT WAR "

Kommentera

Originally posted by JJJ78
              Jag håller med dig att det är bra att upplysa andra som inte riktigt vet...

Jag börjar bara bli lite trött på all hysteri om C & R... Tex i bildgalleriet...

Ta inte min kritik ordagrant, jag kanske borde ha formulerat mig lite "snällare"...

" MAKE LOVE NOT WAR "

hehe de är lugnt. Håller med om att det kan bli lite smått hysteriskt men om man tänker till vilka det är som skriver dessa "sidolinje"-kommentarer så inser man rätt snabbt att de inte är mycket att bry sig om.

//K
              BJ@

Kommentera

cico

det var ingen kritik mot dig, eller att skriva om c & r, men det börjar kännas rätt töntigt när sportfiskare sitter och gnäller på andra om att de tar upp en mindre gädda eller ett par 3 hektos abborrar till middag.
                nu menar jag inte dig, men man har ju sett andra kommentarer...

skitfiske!
                mer minor i trålarna

Kommentera

C&R IGEN!!!!!!!!!!!!

Samma diskussion igen! Fast lite mindre infekterad än den brukar vara! Jag håller med dig , JJJ.
                  Någon här på sidan nämnde nåt om en "veganhållning". Då skulle jag bara vilja påpeka att veganerna har (faktiskt) en något större förståelse för dom som "mördar" fisk för att äta än dom som,, enligt veganerna "bara leker, med fiskens liv som insats, en stund". Jag förespråkar inte att man ska bonka varje fisk utan vill bara säga att det är inte bara svart eller vitt. Jag känner fanatiska C&R människor som fiskar på lekgös. Vem vet om dom vaktande hanarna går tillbaka till lekgroparna efter att ha varit uppe och andats luft ett tag? Det är enligt min mening helt fel att fiska på lekande fisk. Mer fel än att bonka en fisk för mycket!
                  !!!!!

Kommentera

Re: C&R IGEN!!!!!!!!!!!!

Originally posted by AH
                    Någon här på sidan nämnde nåt om en "veganhållning". Då skulle jag bara vilja påpeka att veganerna har (faktiskt) en något större förståelse för dom som "mördar" fisk för att äta än dom som,, enligt veganerna "bara leker, med fiskens liv som insats, en stund".
                    Japp och det är ju rimligt. Men eftersom sportfiske är en väldigt självisk hobby som endast utförs för ens personliga nöje så får man helt enkelt acceptera att det finns folk som inte gillar det du gör.

//K
                    BJ@

Kommentera

AH: Många mycket bra ord..

><(((*>

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av geson, 2010-08-05, 15:29