ab stämda? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ab stämda?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Busterfiskarna och träskallarna......
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

BUsterfiskarna och andra, ett annorlunda och kul sätt att se på saken.
      Jag tror BusterJerken har gjort susen och banat vägen för en jävla massa nya jekfiskare.
      De inbitna och mest envetna körde i början med relativt få och dyra beten vilket inte passade tt dugg för den som bara ville prova på.
      Med buster jerkarnas framgång i media och den lyckade filmen, har den banat vägen för jerkfisket i sverige.
      Och med fler utövare ökar försöljningen av alla beten, en del stannar vid BJ, medans de som hajjar lite mer, eller i alal fall fiskar hela året om, vet att BJ inte fungerar i alla situationer som krävs för att lyckas fullt ut i sitt gäddfiske.
      BJ, har varit kanon för jerkfisket i sverige enligt mig i alla fall!

PS..Men personligen gillar jag de äkta träbeten mycket mer och har aldrig varit ngt fan alls av BJ...ds
      Senast ändrad av Push-Up; 2006-03-26, 16:06.
      Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
      Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
      Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Det kanske är så att det blir lite "tuffare" att fiska med andra beten än BJ eftersom att alla kör med dom.

Kommentera

Damnwdag, Power-Pro är väl inte den bästa flätlinan. Det är ju Sufix Matrix. Satan nu gjorde jag reklam. Nu kommer alla att köpa den linan. Ajabaja nu får jag nåt bolag på mej. Den bästa och farligaste reklamen är vi själva som fiskar.
          Skrev på Fiske.Nu om att Cotton Cordell Deep Red Fin var ruggigt bra på gös. Fick ryktesvägen höra att efter det tog alla Cotton Deep Red Fin slut i butikerna. Fick faktiskt kredit av en viss grossist. Och det var utan den minsta tanke bakom att gynna honom. Fiskesnack och Fiske.nu är där försäljningen gynnas. Och snacket emellan fiskpolare privat. Vill man ha grejer som inte finns att få tag på i Sverige eller kostar skjortan här. Då vänder man sig till nån annan. Eller snackar till sig en bra rabatt. Sen är ju en garanti här i Sverige bra många gånger bättre. Bass Pro eller nån liten skum nätbutik är ju inte sugna på reklamationer. Jenk, är kanske duktig där. Eftersom ingen verkar ha gnällt. Men källarmånglare är inte mycket att gå på.
          Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

INte alls tuffare med plast än trä, Det är däremot tufft av dem som tar mkt och stor fisk kontinuerligt i alla tänkbara sässonger.
            BJ är bra inget snack, men det ligger ett mode i BJ oxå, mode har ett bäst före datum och när folk köpt tillräckligt vill de ha ngt annat. Lite som när Bomber eller t.ex Zalt kom, alla skulle ha dem.
            Nu är dessa beten fortfarande lika bra (förutom kvalitetsplumpar här å där) och utgör ett komplement till annat i betesboxen. Så kommer BJ oxå bli, ett komplement och en storfiskmagnet för lång tid framöver.
            Medans dagens BJ fiskare kommer vilja fylla lådan och testa annat som kommer, ex. dyrare hantverkade träjerks som kanke kommer komplettera deras fiske och göra dem bättre under alla sässonger, ex. en härlig glidare eller nått på grunt fiske efter vårgädda?!?
            Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
            Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
            Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Jag skrev väl aldrig något om att bustern var ett dåligt bete? Visst är bustern en bra gäddfångare men man får tänka på att det är det jerkbait som används av de flesta, jag är övertygad om att folk skulle fånga lika mycket om man tex satte en Topper eller en sweetshad i händerna på dem. Om inte fler...
              Sen tror jag framförallt att bustern fångar mycket fisk men mest mindre, snabb gång och massa rassel säger inte storgäddfångare för mig. Det tror jag är viktigt för många, att man fångar mycket fisk.
              Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
              11 svar
              13 554 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg jimmy85
              av jimmy85