Ursprungligen postat av Snoookarn
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Slutfiskat med levande bete??
Collapse
X
-
Omdöme får man av erfarenheter, erfarenheter får man av dåligt omdöme.
Kommentera
-
Mmm, och man får max köra 90, samt att dom har lyckats med konststycket att få problem med ekonomin eftersom dom drar in så mycket pengar på oljanUrsprungligen postat av Henrik_Lmenar du allvar att det skulle vara förbjudet att fiska med levande bete i ett land som klubbar sälungar? ja herre jäklar. norskarna slutar aldrig att förvåna.
Dessutom är dom ännu mer rabiata än svenskarna vad gäller sprit, för att inte tala om fyrverkerier...
Kommentera
-
daniel b...
så om jag metar upp en mört och sedan knäcker nacken på den så är det ok att meta på den enligt denna lag då :/Ursprungligen postat av MårtenSvDet har ju diskuterats en hel om detta här tidigare, men gör ett nytt inlägg ändå då jag tror att det kommer påverka en hel del folk.
Läste precis på fiskekompaniets hemsida att det nu är helt förbjudet att meta med mört i Kävlinge- och LöddeÅ.
Kan tänkas att det kommer bli en hel del liv om det här.
Direktlänk till nyheten på www.fiskekompaniet.se
Mvh. Mårten.
Kommentera
-
jag börjar fasen att tro att det enda dom klarar av är att åka skidorUrsprungligen postat av Danne67Mmm, och man får max köra 90, samt att dom har lyckats med konststycket att få problem med ekonomin eftersom dom drar in så mycket pengar på oljan
Dessutom är dom ännu mer rabiata än svenskarna vad gäller sprit, för att inte tala om fyrverkerier...
my precious....
Kommentera
-
-
Politiker och advokater
Politiker och jurister saknar som bekant också ryggrad (iallafall ryggrad av det moraliska slaget).
Är det då så att även de ej omfattas av djurskyddslagen????
Kan man då med gått samvete agna med sådant skräp istället för mört???
Visst fan är det så att det är helt klart etiskt tveksamt att sätta trekroken genom ryggen på mörten för att kunna fånga en annan fisk t ex gädda. Debatten de senaste dagarna har varit intressant att följa. Juristerna på Djurskyddsmyndigheten har gjort sin tolkning av lagen men tills denna fråga har behandlats i i domstol ar det trots allt bara en tolkning av lagen och inget annat som gjorts. Det är upp till var och ens samvete att agna med död eller levande fisk.
Något som alltid förvånat mig är att det varit helt OK att ta t ex mört från vilket vatten som helst och använda i andra vatten. Detta trots risken för att man för med sig sjukdomar från vatten till vatten.
//Tantor[FONT=Verdana]><(((*> Bara döda fiskar flyter med strömmen ><(((*>[/FONT]
Kommentera
-
Är det verkligen olagligt med levande bete och c&r i Norge?
Har för mig det kom till de högre instanserna men sedan rann mer eller mindre ut i sandet....?
Så kommer ske i Sverige oxå!Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 150 visningar