ang ej registrerade medlemmar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ang ej registrerade medlemmar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Nej klart man ska få posta även om man inte är medlem. Jag gjorde det frekvent innan jag reggade mig.

Behöver man akut hjälp av erfarna fiskare, båtägare, hundförare, barnmorskor, ja vad som helst så faller det sig naturligt att söka sig till forum där dylika personer uppehåller sig. När man stöter på ett forum där man som besökare inte kan posta söker man sig givetvis vidare till nästa forum.

Utan nya medlemmar blir ett forum lätt ett tillhåll för en sluten grupp individer med uttjatade idéer och minimal potential för vidare utveckling. Ett ansikte utåt (mot nätet) är a och o när det gäller nyrekrytering och utveckling av ett forum.

Faktumet att det missbrukas är något man får leva med. Idioter går inte att lagstifta bort, dom måste moderatorerna ta hand om.

Flödesschema
    utveckling => öppenhet, Öppenhet => missbrukare , Missbrukare => moderering och administrering, bra moderering => glada fiskare.
    www.brofiske.net

Kommentera

Måhända kommer Fiskesnack att behöva en särskild P A-avdelning om möjligheten att göra inlägg som ”Guest” försvinner?
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Varför kan han inte registrera sig?

Kommentera

Det är smidigt som guest att skriva sin fråga - få svar - tacka för det och sedan dra ut på fiske. Man måste väl inte vara nån it-nördig fiskare, och hänga här, bara för att få posta i ett sådant här 'exklusivt' forum heller?

Vad spelar det för roll om man är reggad eller inte? Vill ni se bilder på personen eller vadå, rena rama skvallerkärringar kanske? Inte kan det vara ren svensk nyfikenhet heller eftersom de flesta reggade inte har någon profil att tala om direkt förrutom dem som verkligen satsar på fiske.... (dem har flickvänner därefter....)

Sedan finns det folk som inte tänker innan de skriver på alla forum....

kom igen gubbar....

Kommentera

Ursprungligen postat av Petey21
            Jag tycker att man måste vara medlem för att posta, däremot bör det vara fritt för alla att läsa (förstår mig inte på de forum där man måste registrera sig för att ens få läsa). Man kan ju fortfarande vara "anonym" genom att inte publicera bilder på sig själv eller skriva vem man är, om man nu av någon anledning inte vill avslöja det.
            Håller helt och hållet med!

Kommentera

Ofruktsamt att stänga av...

Eftersom t ex Bredbandsbolaget ger varje abonnent 5 IP-nummer så blir det helt verkningslöst att stänga möjligheten att posta som både registrerad och oregistrerad från samma IP-nummer.

Jag, tex har 3 datorer hemmavid, alla med eget unikt IP-nummer. Om jag skulle vilja kan jag utåtsett agera som 3 unika individer.

Nu är jag karl nog att stå för mina åsikter och inlägg så detta skulle jag inte göra men visst, det går om jag vill.

Detta tillsammans med att det trots allt inte krävs att man uppger några personuppgifter vid registrering gör att en åtgärd som denna blir fruktlös.

Jag tror hellre på att moderatorerna blir mer brutal i sin utövning och stänger eller varnar oftare för att hålla nere de grövsta klavertrampen.

"big catch charter" exemplet som det länkas till här ovanför är som jag ser det ett sådant exempel på vad som borde rendera en varning.

//Tantor
              [FONT=Verdana]><(((*> Bara döda fiskar flyter med strömmen ><(((*>[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Tantor
                Eftersom t ex Bredbandsbolaget ger varje abonnent 5 IP-nummer så blir det helt verkningslöst att stänga möjligheten att posta som både registrerad och oregistrerad från samma IP-nummer.

Jag, tex har 3 datorer hemmavid, alla med eget unikt IP-nummer. Om jag skulle vilja kan jag utåtsett agera som 3 unika individer.

Nu är jag karl nog att stå för mina åsikter och inlägg så detta skulle jag inte göra men visst, det går om jag vill.

Detta tillsammans med att det trots allt inte krävs att man uppger några personuppgifter vid registrering gör att en åtgärd som denna blir fruktlös.

Jag tror hellre på att moderatorerna blir mer brutal i sin utövning och stänger eller varnar oftare för att hålla nere de grövsta klavertrampen.

"big catch charter" exemplet som det länkas till här ovanför är som jag ser det ett sådant exempel på vad som borde rendera en varning.

//Tantor
                Hur kan du ha 3datorer med alla unika IPnummer?
                sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                  Hur kan du ha 3datorer med alla unika IPnummer?
                  Jag sitter inte bakom någon Router och kör FTP med adminrättigheter när jag vill tanka mellan datorerna. Använder också fjärrstyrning när jag så behöver.

//Tantor
                  [FONT=Verdana]><(((*> Bara döda fiskar flyter med strömmen ><(((*>[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Unregistered999
                    Det är smidigt som guest att skriva sin fråga - få svar - tacka för det och sedan dra ut på fiske. Man måste väl inte vara nån it-nördig fiskare, och hänga här, bara för att få posta i ett sådant här 'exklusivt' forum heller?

Vad spelar det för roll om man är reggad eller inte? Vill ni se bilder på personen eller vadå, rena rama skvallerkärringar kanske? Inte kan det vara ren svensk nyfikenhet heller eftersom de flesta reggade inte har någon profil att tala om direkt förrutom dem som verkligen satsar på fiske.... (dem har flickvänner därefter....)

Sedan finns det folk som inte tänker innan de skriver på alla forum....

kom igen gubbar....
                    Hur svårt är det att regga sig?

När nån skriver suspekta inlägg så kan man inte kolla om nötet har skrivit fler korkade inlägg om personen inte är reggad.
                    Därav så tycker jag att det borde finnas ett intresse att reggas.

Om detta går vet jag inte:
                    Ett exempel, som gäst kan man skriva signatur PA och sen skriva att man ska sälja ut alla beten till halva priset av nån anledening.
                    Resultatet borde bli att några blir snea eftersom fiskbutiken inte hade halva priset.?
                    Men det är ju isåfall PA´s problem.
                    Ola

Kommentera

att ange sitt ip nummer över all post är ju löjligt. det blir ju inte annonymt, då kan man lika gärna skriva in sitt telefon nummer. det går att spåra ip adresser till personer och i sin tur spåra adress utifrån namnet. då kan folk tracka en via telefonen, brev och komma hem till en. nu tror jag inte att det kommer att hända (ganska mycket överdrivet ,men jag tycker om att överdriva och få saker större än vad de redan är )
                      säger bara ultralätt

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 124 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen