Perch Pro 2017 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Perch Pro 2017

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Mink! Visa inlägg
    Det ligger väl tyvärr i tiden att man inte skall tänka på varandra utan bara göra som man själv vill.
    Men är det att ''tänka på varandra'' när DU vill bestämma och sätta regler för en annan människa?

Kommentera

Ursprungligen postat av F Sjöborg Visa inlägg
      Men är det att ''tänka på varandra'' när DU vill bestämma och sätta regler för en annan människa?
      Det handlar om att Classe tycker det är viktigt med flytväst och att han i grund och botten vill andra väl. Det stöttar jag. Jag tycker det är oerhört trevligt med människor som tänker i lite större banor och gärna anstränger sig lite extra för andra.

Kommentera

Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
        Har en tanke som jag vill dela med mig om Perch Pro.

Jag gillar verkligen konceptet (trots svengelska) Men.....
        Dessa underbara fiskare är Idoler till många unga fiskare ute i landet och nu även i resten av världen.
        Hur kan det då komma sig att några av dom INTE har flytväst ???
        Och som det verkar tycks ju produktionen tillåta detta
        Jag tycker det skickar fel signaler till våra unga fiskare

Kommer säkert vara många som tycker att jag är "tramsig" men jag tycker att flytväst är lika viktigt som bilbälte.

Speciellt viktigt tycker jag i dessa produktioner

Passar på att tacka oxå för produktionen då jag är fisketokig

Mvh
        Classe
        Hej Classe;

Du har som vanligt helt rätt.! Som du ser på bilden här har min son en Helly Hansen godkänd flytväst.. http://www.trumman.com/fisketips/galleri_13.htm .

...och även flytväst året före som på bilden här .. http://www.trumman.com/fisketips/galleri_22.htm...

Numera bär fler och fler skickliga sportfiskare flytväst!
        Old Firehand

http://www.trumman.com/fisketips.htm

Ps. Läs gärna bildtexterna under mina bilder..Ds.
        Senast ändrad av Old Firehand; 2017-01-28, 14:17.

Kommentera

Håller med: det finns en förebild funktion hos fiskeidoler vad som gäller beteendet på vattnet. Det ska vara flytväst på!
          Hade en tonårig elev för några år sedan som drunknade efter en jetskiolycka. Tänker på honom varje gång jag fundera på att slarva med denna lilla grej. Man kan naturligtvis diskutera om han hade satt på sig väst eller inte oavsätt förebild .Men det är egentligen irrelevant.
          Jag tror vi måste lära ungdomar att flytvästen är en självklarhet. Som en skid-/ cykelhjälm. Och då är det bra om det är lika självklart för proffserna i offentligheten
          Senast ändrad av Utter; 2017-01-28, 14:14.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mink! Visa inlägg
            Det handlar om att Classe tycker det är viktigt med flytväst och att han i grund och botten vill andra väl. Det stöttar jag. Jag tycker det är oerhört trevligt med människor som tänker i lite större banor och gärna anstränger sig lite extra för andra.
            Tycker också att empati, medkänsla och fritänkande är trevliga och viktiga egenskaper.

Det handlar om att NI vill tvinga en vuxen människa att bära flytväst. För att NI tycker att hen är en förebild.

Vad som är själviskt är att vilja bestämma över en vuxen människa utan någon som helst rätt till det.

Om kanalgratis inte ställer flytväst som krav så ska individerna få göra precis som dom vill

Kommentera

Ursprungligen postat av F Sjöborg Visa inlägg
              Tycker också att empati, medkänsla och fritänkande är trevliga och viktiga egenskaper.

Det handlar om att NI vill tvinga en vuxen människa att bära flytväst. För att NI tycker att hen är en förebild.

Vad som är själviskt är att vilja bestämma över en vuxen människa utan någon som helst rätt till det.

Om kanalgratis inte ställer flytväst som krav så ska individerna få göra precis som dom vill
              Du har inte läst ordentligt ser jag. Vad dom gör UTAN kameror är upp till dom, Men...
              Om dom skall filma så exempelvis nästa generation sportfiskare skall titta så tycker jag att man skall föregå med gott exempel och använda flytväst. Skulle bli väldigt glad om dom även påpekade vikten av en flytväst.

Classe
              Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
              Flugfiske är en Livs-stil
              2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
                Håller med: det finns en förebild funktion hos fiskeidoler vad som gäller beteendet på vattnet. Det ska vara flytväst på!
                Hade en tonårig elev för några år sedan som drunknade efter en jetskiolycka. Tänker på honom varje gång jag fundera på att slarva med denna lilla grej. Man kan naturligtvis diskutera om han hade satt på sig väst eller inte oavsätt förebild .Men det är egentligen irrelevant.
                Jag tror vi måste lära ungdomar att flytvästen är en självklarhet. Som en skid-/ cykelhjälm. Och då är det bra om det är lika självklart för proffserna i offentligheten
                Hej Mario;

Under alla år jag fiskat från båt och is har det varje år hänt att både sportfiskare och andra personer har drunknat bara för att de glömt eller slarvat med att ta på sig flytoverall eller flytväst....

Jag vill inte nämna några namn här, men flera av mina fiskekompisar och andra vänner från förr har ramlat i och drunknat vid fiske från båt.. En av dem drunknade i Drevviken och en drunknade innanför Muskö....

Be careful out there!

Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                  Hej Mario;

Under alla år jag fiskat från båt och is har det varje år hänt att både sportfiskare och andra personer har drunknat bara för att de glömt eller slarvat med att ta på sig flytoverall eller flytväst....

Jag vill inte nämna några namn här, men flera av mina fiskekompisar och andra vänner från förr har ramlat i och drunknat vid fiske från båt.. En av dem drunknade i Drevviken och en drunknade innanför Muskö....

Be careful out there!

Old Firehand
                  www.trumman.com
                  Ogillas!

Kommentera

Ja, det är onödiga fruktansvärda olyckor pga slarv med västen.
                    Har aldrig kunnat föreställer mig hur en frisk man i bästa åldern skulle kunna drunkna i en liten insjö- tills jag själv ensam en sen oktoberdag fångade en mindre gädda. Den satt på en wobbler. När jag böjde mig fram för att snabbt avkroka den så lyckades jag att sätta den andra kroken djupt i fingertoppen. ...
                    Tur att gäddan var mindre men smärtan när den försökte drar iväg- jävla! Då var det nära att jag gick överbord. Med varma kläder, gummistövlar och i typ 8gradig vatten.
                    Klart får vuxna själv bestämma om de vill ha väst på eller inte. Men jag tycker det är ett vettig krav vid tävlingar och framför kameran
                    Senast ändrad av Utter; 2017-01-28, 15:50.

Kommentera

Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
                      Du har inte läst ordentligt ser jag. Vad dom gör UTAN kameror är upp till dom, Men...
                      Om dom skall filma så exempelvis nästa generation sportfiskare skall titta så tycker jag att man skall föregå med gott exempel och använda flytväst. Skulle bli väldigt glad om dom även påpekade vikten av en flytväst.

Classe
                      Jag har läst allt. Förstår vart ni kommer ifrån.
                      Tröttnade däremot på skitsnacket när vem det nu var tyckte att det var en självisk handling att inte ha flytväst för att dom är förebilder.

En vuxen människa SKA kunna bestämma själv om hen vill vara en förebild, använda flytväst, använda svordomar etc utan att folk ska vilja sätta måsten på hen.
                      MEN den här vuxna personen får även ta ansvar för det hen gör. (Kommer förmodligen trampa folk på tårna nu) Om ex en vuxen person inte använder flytväst och är medveten om vikten av flytväst. Ja då får den person skylla sig själv. Likadant om du kör utan bilbälte och dör pg a det eller springer ut mot röd gubbe.

Men om ni nu känner att det här är såpass viktigt. Rikta era åsikter åt produktionen. Och ge fan i att ta er friheten att säga åt en person vad den kan eller inte kan göra bara för att det behagar er.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 123 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen
                      av uditsen