Vad kostar ett jerkset? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad kostar ett jerkset?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vad kostar ett jerkset?

Tjabba!
    Jag har funderat lite på om man kanske skulle börja jerka istället för vanligt haspel (verkar så inne i vassen kul!!!), men eftersom jag inte kan ta mig till sjöar själv (inget körkort) så fiskar jag nästan bara i en liten sjö, vilket kanske kan kännas lite "lite" om man ska börja med jerk. Men vad behöver ett jerkset kosta som håller? (alltså ingen skitkvalité).

Vad jag menar med set är alltså:

- Spö
    - Rulle med lina
    - Lite tafsar och ett par beten

Vad kan det kosta tillsammans, jag är helt ny inom detta område så det är svårt att kolla ut priser själv eftersom det finns så mycket saker och olika prisklasser i jerk-sortimentet.

Tänk på att jag är nybörjare och har bara fiskat med hederlig haspel så jag vill inte ha några supersaker, men lite tips och priser och vore bra att ha för att se "om det är värt att köpa jerk" Antar att alla som börjat med jerk inte ha ångrat sig och tycker att det är skitbra, så man blir lite sugen.
    Senast ändrad av Cobben; 2006-05-20, 17:13.

Under 1500 kr kan du få ihop ett helt okej jerkset. Inga värstinggrejer men ändå helt ok utrustning.

Kommentera

Var Niklar som skrev senaste inlägget orkade/glömde ändra användarnamn. (butiksdator)

Kommentera

Ursprungligen postat av maxackaxan
        Under 1500 kr kan du få ihop ett helt okej jerkset. Inga värstinggrejer men ändå helt ok utrustning.
        Oj! Det var inga stora pengar, men då får man väl ändå inte några beten/lina/tafsar? Spö och rulle borde kanske kosta åtminstone 1500:- eller? Vill som sagt inte ha grejer som går sönder efter tre turer.

Nån som vet nån sida som har bra "paket-erbjudanden" ?

Kommentera

Ursprungligen postat av CObb
          Tjabba!