Vad kostar ett jerkset? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad kostar ett jerkset?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ring och prata litet med dem!

De är både duktiga och trevliga.
    Men du vet nog bäst själv hur du vill ha dina spön.

Rejäla linor räddar drag oxo...

Kommentera

Ursprungligen postat av esobus
      Ring och prata litet med dem!

De är både duktiga och trevliga.
      Men du vet nog bäst själv hur du vill ha dina spön.

Rejäla linor räddar drag oxo...

Borde nog ta och göra det! Men jag är verkligen tacksam för den hjälp jag få¨r av er

Kommentera

~

Jag hade också det beslutet att om ja ska ta LF jerk II eller LF premium medium.
        Då sa dem ta premium medium för Jerk II har skruv kork som man rullar över rullen som "kan" rullas av på nått sätt när man fiskar.

Annars kan du ju ta nån light variant om du ska fiska i en mindre sjö med mindre fiskar

Kommentera

Ursprungligen postat av CObb
          Ser också väldigt intressant ut! Men är inte denna rulle samt spöt lämpligt vid väldigt tungt fiske? Om du läser om rullen så står det att det är bra för t.ex. havsfiske och det sysslar inte jag med Men jag vet inte, kan det vara bra för insjöfiske med kanske? Dessutom är kastvikternas rekomendationer på spöt (medium/heavy) 40-110g samt 50-120g vilket känns väldigt "tungt".. Linan är ju också dessutom 0.36 (den som medföljer) som också är väldigt "rejält", och så rejält fiskar inte jag ännu.. men jag vill framöver iofs..

Vilket tror du är bästa valet för mig då? Det är alltså första gången jag kommer köra med multirulle men jag kommer ju å andra sidan att köra mycket jerk om jag nu köper det och då kanske det är bra att köpa rejält med en gång

Som sagt: Vilket ska jag ta:

http://www.128810.webshop.eurovator....3&sub=0&page=1

eller..

http://www.128810.webshop.eurovator....0&sub=0&page=1
          (medium)

Ps. Något jag hört är att för nybörjaren är det Mycket viktigt att spöt verkligen är styvt, så du vet inte vilket av dessa två som är styvast?

Tacksam för svar
          /Martin
          Tjena Martin 5601 är ingen havsrulle du får på typ 110 m 0,36 power pro , man måste köra med grov flätlina till jerkabit minst 0,28 ska du ha . Ja kan ju säga att ja börja med 0,35 nylon å flytande pig kasta av linan ett par gånger så det var bara å hämta wobblern med båten . Desutom får du ingen bra gång med nylon.
          Å du är ovan med multirulle så är ju power pro å föredra fram för ex maitrix som är för mjuk ställ kast bromsen hårt i början så är det bara å släppa på den allt eftersom. Du klarar förmodligen å kasta ett 120 grams bete med medium spöt men det kan svampa när du tar in betet , så gjorde mitt stockholm jerk när ja skulle ta in Big Bandit å Manta .

Så heavy spöt är väll å föredra .

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan
            Tjena Martin 5601 är ingen havsrulle du får på typ 110 m 0,36 power pro , man måste köra med grov flätlina till jerkabit minst 0,28 ska du ha . Ja kan ju säga att ja börja med 0,35 nylon å flytande pig kasta av linan ett par gånger så det var bara å hämta wobblern med båten . Desutom får du ingen bra gång med nylon.
            Å du är ovan med multirulle så är ju power pro å föredra fram för ex maitrix som är för mjuk ställ kast bromsen hårt i början så är det bara å släppa på den allt eftersom. Du klarar förmodligen å kasta ett 120 grams bete med medium spöt men det kan svampa när du tar in betet , så gjorde mitt stockholm jerk när ja skulle ta in Big Bandit å Manta .

Så heavy spöt är väll å föredra .
            Jag har erfarenhet av PP, det kör jag nu på mitt haspel men med 0.19 tror jag att det är på nu.

Det du säger med "svampa", det är det man ska akta sig för, för annars går inte betet rätt, detta har jag hört från filmen "fiskefeber".. så då är nog heavy bra som du säger, eftersom jag vill kunna köra Buster Jerk, Pig och likn. utan "svampningar" i spöt! Då kanske man kan ringa dom och få heavy-modellen fast med PP-lina och inte tufline som egenligen är på heavy-paketet..
            Senast ändrad av Cobben; 2006-05-20, 21:09.

Kommentera

köp gärna rst medium setet med 0.31 mm tuf-line xp kanon set
              kolla gärna in www.sportfiskebutiken.se dom har dock ej det spöt
              amatör

Kommentera

Ursprungligen postat av jerk-mannen
                köp gärna rst medium setet med 0.31 mm tuf-line xp kanon set
                kolla gärna in www.sportfiskebutiken.se dom har dock ej det spöt
                Men jag vill inte riskera att spöt svampar som det kan göra med medium, som jag skrev i föregående inlägg.. Men heavy blir det nog Fast med PP

Kommentera

tja köp en Ambassadeur 5601 JB och ett buster jerk stiff spö det har ja hel nöjd kanon ca 2000:- värt varenda spänn
                  Gädda 9,9 Gös 5,6 Aborre 1,2

Kommentera

Ursprungligen postat av MRflinta
                    tja köp en Ambassadeur 5601 JB och ett buster jerk stiff spö det har ja hel nöjd kanon ca 2000:- värt varenda spänn
                    Himla många som tycker om 5601 JB, skönt att höra, för det är den jag siktar på i nuläget..

Kommentera

Ursprungligen postat av CObb
                      Himla många som tycker om 5601 JB, skönt att höra, för det är den jag siktar på i nuläget..
                      Jo trumman snackar om det i gäddfeber att spöt svampar men 0,36 räcker gott till heavy setet du kommer bli mer än nöjd .
                      Om du sen använder lippgripp å lyfta in gäddan så får du ser upp så inte tafsen snurrar runt å blir krokig , då blir den inte så bra , ja löste det problemet med å börja använda Boa matreal som tafsar det snackar dom också om i gäddfeber . Matrealet är väldigt dyrt men förjävla bra om det är knutet på rätt sett . Lycka till ja får överlägset mest fisk på buster jerk mina favorit färger är skitmörten c41 å C35 kexchoklad .

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                      11 svar
                      13 586 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg jimmy85
                      av jimmy85