Vad kostar ett jerkset? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad kostar ett jerkset?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kollat lite på lundgrens.. Någon som tror att nåt av dessa paketen funkar? Titta på paketen som ligger mellan 1500-2000:-

http://www.128810.webshop.eurovator.....asp?group=519

Kommentera

paketen hos lundgrens fungerar kanon bra klart prisvärda har du möjligheter så tycker jag att du skall åka in till butiken massor av jerkbait prylar
      amatör

Kommentera

Ursprungligen postat av jerk-mannen
        paketen hos lundgrens fungerar kanon bra klart prisvärda har du möjligheter så tycker jag att du skall åka in till butiken massor av jerkbait prylar
        Tyvärr så blir det lite svårt att komma upp till stockholm eftersom jag bor i Jönköping Men om man ska upp av nåt annat själ så kan man ju åka förbi =)

Kommentera

~

Ursprungligen postat av CObb
          Kollat lite på lundgrens.. Någon som tror att nåt av dessa paketen funkar? Titta på paketen som ligger mellan 1500-2000:-

http://www.128810.webshop.eurovator.....asp?group=519
          Helt klart att dessa set är riktigt bra, har du tex små händer så köp en lite mindre rulle osv.
          Jobbigt med för stor rulle på liten hand

Kommentera

Ursprungligen postat av MoSsE
            Helt klart att dessa set är riktigt bra, har du tex små händer så köp en lite mindre rulle osv.
            Jobbigt med för stor rulle på liten hand
            Hehe, får tänka på det där med händerna Jag är ju 17 år så jag har väl medel Men men, du har ingen speceillt tips av paketen från länken?

Kommentera

~

Hehe, får tänka på det där med händerna Jag är ju 17 år så jag har väl medel Men men, du har ingen speceillt tips av paketen från länken?
              Jodå set 3, 6 samt 12 skulle ja rekommendera.

Har själv LF premium medium och amb 5500 och är riktigt nöjd med det!

Det finns inte det setet men som min kompis gjorde så kunde han ta Spö från ena setet och rulle från andra och göra det till ett "set" som inte finns där.
              Så man kan mixa lite med grejerna

Ett tips om LF jerk II är att det spöt har skruvkork där rullen sätts in vilket kan göra att det kan skruva up sig själv på nått sätt. Det sa dem iaf till mig iaf du skulle fasna för det.

Kommentera

~

Sen om du är vänster vevad så tror ja Amb JB 5601 är bättre än 5501:an

Men om du är höger så skulle ja välja 5500:an eftersom JB inte finns som högervev

Kommentera

Ursprungligen postat av MoSsE
                  Jodå set 3, 6 samt 12 skulle ja rekommendera.

Har själv LF premium medium och amb 5500 och är riktigt nöjd med det!

Det finns inte det setet men som min kompis gjorde så kunde han ta Spö från ena setet och rulle från andra och göra det till ett "set" som inte finns där.
                  Så man kan mixa lite med grejerna

Ett tips om LF jerk II är att det spöt har skruvkork där rullen sätts in vilket kan göra att det kan skruva up sig själv på nått sätt. Det sa dem iaf till mig iaf du skulle fasna för det.
                  Så jag Mosse!! Tack så mycket för tipsen! Jag kollade in nummer 12 nu speciellt och kände med en gång att det är nåt sånt jag vill ha: 6ft, kastvikt 20-110g (skitbra för då kan man även kasta lätta beten), 0.28pp (inte allt för tjock lina) och beskrivningen om paketet ser ju väldigt lovande ut.. (läs själv )

Nu är problemet bara ekonomin.. jag börjar jobba 3 Juni och fyller även år snart så det ska nog ordna sig ganska snabbt =)

EDIT; vad menar du med ovanstående inlägg? Vet du vad det är för vev-håll på denna rullen då (nr.12), det står nämligen inte (På bilden är rullen vänster dock). Jag antar att jag ska ha vänstervev eftersom jag har vänstervev på haspel???
                  Senast ändrad av Cobben; 2006-05-20, 17:36.

Kommentera

Tjabba!
                    Jag har funderat lite på om man kanske skulle börja jerka istället för vanligt haspel (verkar så inne i vassen kul!!!), men eftersom jag inte kan ta mig till sjöar själv (inget körkort) så fiskar jag nästan bara i en liten sjö, vilket kanske kan kännas lite "lite" om man ska börja med jerk. Men vad behöver ett jerkset kosta som håller? (alltså ingen skitkvalité).

Vad jag menar med set är alltså:

- Spö
                    - Rulle med lina
                    - Lite tafsar och ett par beten

Vad kan det kosta tillsammans, jag är helt ny inom detta område så det är svårt att kolla ut priser själv eftersom det finns så mycket saker och olika prisklasser i jerk-sortimentet.

Tänk på att jag är nybörjare och har bara fiskat med hederlig haspel så jag vill inte ha några supersaker, men lite tips och priser och vore bra att ha för att se "om det är värt att köpa jerk" Antar att alla som börjat med jerk inte ha ångrat sig och tycker att det är skitbra, så man blir lite sugen.

Tja det här skulle ja välja

Ja äger själv ett lf jerk premium heavy det är jätteskönt å framför allt lätt buster stiff är ex avsevärt tyngre . Om du väljer medium eller heavy är ju en smaksak , visst roliagre å få fisk med medium men med heavy kan du både kasta lätt å tunga beten. Det lönar sig å köpa dyrt ja köpte ett ron tomsson stockholm jerk på berras hösten 2003 å sen dess har ja bytt toppögla 2 gånger limmat fast handtaget som lossnat plus att spöringarna ser allt annat än raka ut så i våras bar det i väg till lundgrens istället.

Å kan du veva med vänster hand så köp 5601 jerkbaiter dom andra går sönder om du inte väljer en classic rulle utan IAR för det är det som går sönder , nu är det ju garanti på grejerna men det är ju störande när det inte håller. Förrutom spö å rulle å lina behöver du piano tafsar köp Bft med crosslock lås brukar kosta 80 kr för 2 st å sen 3 buster jerk 75 gram brukar kosta 375 , så då hamnar vi runt 2500 spänn med andra ord.

Förmodligen får du billiagre på
                    http://www.sportfiskeboden.com/ men då får du ingen lundgrens spö men dom har ett som är nästan lika skönt lilla värtan jerk 5,5 fot å ungefär till samma pris, men man brukar få rabbat om man handlar mycket.

Lycka till .

Ps glöm 6,6 fot spön för långa Ds

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan
                      Tja det här skulle ja välja

Ja äger själv ett lf jerk premium heavy det är jätteskönt å framför allt lätt buster stiff är ex avsevärt tyngre . Om du väljer medium eller heavy är ju en smaksak , visst roliagre å få fisk med medium men med heavy kan du både kasta lätt å tunga beten. Det lönar sig å köpa dyrt ja köpte ett ron tomsson stockholm jerk på berras hösten 2003 å sen dess har ja bytt toppögla 2 gånger limmat fast handtaget som lossnat plus att spöringarna ser allt annat än raka ut så i våras bar det i väg till lundgrens istället.

Å kan du veva med vänster hand så köp 5601 jerkbaiter dom andra går sönder om du inte väljer en classic rulle utan IAR för det är det som går sönder , nu är det ju garanti på grejerna men det är ju störande när det inte håller. Förrutom spö å rulle å lina behöver du piano tafsar köp Bft med crosslock lås brukar kosta 80 kr för 2 st å sen 3 buster jerk 75 gram brukar kosta 375 , så då hamnar vi runt 2500 spänn med andra ord.

Förmodligen får du billiagre på
                      http://www.sportfiskeboden.com/ men då får du ingen lundgrens spö men dom har ett som är nästan lika skönt lilla värtan jerk 5,5 fot å ungefär till samma pris, men man brukar få rabbat om man handlar mycket.

Lycka till .

Ps glöm 6,6 fot spön för långa Ds
                      Ser också väldigt intressant ut! Men är inte denna rulle samt spöt lämpligt vid väldigt tungt fiske? Om du läser om rullen så står det att det är bra för t.ex. havsfiske och det sysslar inte jag med Men jag vet inte, kan det vara bra för insjöfiske med kanske? Dessutom är kastvikternas rekomendationer på spöt (medium/heavy) 40-110g samt 50-120g vilket känns väldigt "tungt".. Linan är ju också dessutom 0.36 (den som medföljer) som också är väldigt "rejält", och så rejält fiskar inte jag ännu.. men jag vill framöver iofs..

Vilket tror du är bästa valet för mig då? Det är alltså första gången jag kommer köra med multirulle men jag kommer ju å andra sidan att köra mycket jerk om jag nu köper det och då kanske det är bra att köpa rejält med en gång

Som sagt: Vilket ska jag ta:

http://www.128810.webshop.eurovator....3&sub=0&page=1

eller..

http://www.128810.webshop.eurovator....0&sub=0&page=1
                      (medium)

Ps. Något jag hört är att för nybörjaren är det Mycket viktigt att spöt verkligen är styvt, så du vet inte vilket av dessa två som är styvast?

Tacksam för svar
                      /Martin

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 125 visningar
                      0 gillar