Attitydsproblem? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Attitydsproblem?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

yes, lite flexibilitet o tolerans på nätet är väldigt bra.

Kommentera

Håller med, men å andra sidan tycker jag också att det bara är bra att säga till i t.ex. fotoalbumet om man märker att nån vägt en firre och vem som helst ser att firren inte väger vad som står.. då kan man ju tipsa om en bättre våg eller likn.

Man måste palla kritik och vara beredd på kommentarer som "den väger absolut inte 10kg" om man köpt en våg på biltema..

Kommentera

Ursprungligen postat av CObb
        Håller med, men å andra sidan tycker jag också att det bara är bra att säga till i t.ex. fotoalbumet om man märker att nån vägt en firre och vem som helst ser att firren inte väger vad som står.. då kan man ju tipsa om en bättre våg eller likn.

Man måste palla kritik och vara beredd på kommentarer som "den väger absolut inte 10kg" om man köpt en våg på biltema..

Vissa har en taggig men hjärtlig stil... Sportfiskare är ju ett tåligt släkte!

Kommentera

Ursprungligen postat av prylle
          Vissa har en taggig men hjärtlig stil... Sportfiskare är ju ett tåligt släkte!
          Förstår inte vad du menar men men....

Kommentera

Jag håller oxå med de flesta av er ...
            Dock e det ju så att det e svårt att hålla sig om det e en uppenbar lögn på tex vikt osv ... (Då får man tåla lite)

Vad jag tycker e tråkigt är alla bråk som blir om C&R ja/nej, som kommentarer på en bild. Det enda det leder till är att folk tycker det är roligt att lägga upp "mördar-bilder" som en del mjukisar ligger sömnlösa över ...
            Ni får se det som en religion, det är ingen ide att tjafsa sinsemellan eftersom alla anser sig ha "rätt" och veta bäst.
            Den andra grejjen jag har sett sen jag joinade nyligen här är att en del tydligen är fotografer till yrket medans andra typ lånar en kamera för första gången för att fota sitt livs fisk, det kanske vore coolare att pm:a kritik över ngns foto-kunskaper istället för att göra det i "grattis-tråden" som ngn kallade det

I övrigt en grym sajt och ett fint community
            [FONT="Fixedsys"][/FONT]

Kommentera

Jag tycker "overall" att det är ganska bra stämning här... Jämförelsevis skulle jag tom vilja säga riktigt trevligt. Lär mig av andra och hoppas att andra kan ta till sig av det lilla man kan själv. . Kanske är det bilderna som kan vara källa till lite dispyter, det tycker jag är trist, då kan delete funktionen hjälpa fotografen så slipper man det värsta.
              "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
              "Keep it simple"

//Jan O
              www.fisheco.se
              www.brofiske.net
              www.magazinefisheco.se

Kommentera

Vad gör ni för att motverka detta då? De flesta av er som klagat hittils har jag själv inte sett skriva glada/positiva grejjer. Men ni har väl istället blundat när ni sett tjaffs.

Själv gör jag bara trevliga inlägg som höjer stämningen.

EDIT:
                Ursprungligen postat av Victor
                Hur avreggar man sig på forumet?
                Sluta besök forumet bara. Kunde du inte komma fram till en så enkel slutsats?
                Senast ändrad av Lazinko; 2006-06-03, 21:48.
                /Lazinko

Kommentera

Ursprungligen postat av Victor
                  Givetvis kan man göra så, men, det verkar ju dumt att ta upp plats i onödan. Dessutom blir en avregistrering, i mitt tycke, en liten fingervisning om att användaren som avreggar sig kanske inte är helt nöjd med forumets tjänster!

Har besökt forumet frekvent men på senare tid tröttnat på den taskiga attityd som verkar förekomma på bred front och hittat andra forum där dessa "problem" inte existerar varför jag hellre lämnar forumet än tar upp plats på servern där så mycket annat kan få plats för de kvarvarande medlemmarna.

Du sköter jobbet med den härliga attityden snyggt med ditt inlägg förresten!
                  Men du, jag tror inte att ditt "member-ship" tar föör stor plats i serven eller vad du säger.. skit i sidan bara.. ha det fint

Kommentera

Ursprungligen postat av CObb
                    Men du, jag tror inte att ditt "member-ship" tar föör stor plats i serven eller vad du säger.. skit i sidan bara.. ha det fint
                    Ok! Då ligger jag kvar som medlem då Kommer säkert vara här imorrn igen iaf, kanske var en aning snabbt att vilja avregga sig men trådskaparen har rätt i väldigt många fall och känns det inte onödigt?

Argument som "bra med tips till folk som kan mindre" håller inte, då får väl en vettig artikel om C&R skrivas istället. Många nya fiskare hittar det här forumet och möts ibland av en svidande kritik mot de bilder de lägger upp av sina, ibland första, fångade firrar. Hur vi än vrider och vänder på det bygger sporten, i grunden, på att fånga fisk, en typ av jakt som grundar sig i att söka föda. En nybörjare, som kanske ville ta upp sin första gädda, ska väl inte få skit för det? Sen ska vi kanske inte dra debatten dit nu, då är vi tillbaka på ruta ett.

MEN, varför inte införa ett krav på registrering (för att få skriva) och om någon kunnig person, som det finns gott om här, kan dra ihop en snabbguide till vettigt C&R så slipper vi kanske läsa tusentals kommentarer om taskiga metoder vid fotografering och tillika slippa se bilder på detsamma.

Kommentera

Ursprungligen postat av Lazinko
                      ...
                      Själv gör jag bara trevliga inlägg som höjer stämningen.
                      EDIT:
                      Sluta besök forumet bara. Kunde du inte komma fram till en så enkel slutsats?
                      Härligt, där har vi precis den kärvänliga stämning vi är ute efter!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                      7 svar
                      1 522 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34