Vad säger Fiskesnackarna om detta? Rätt eller fel att tillåta rekordregistrering?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Kontroversiell rekordregnbåge
Collapse
X
-
Kontroversiell rekordregnbåge
Vad säger Fiskesnackarna om detta? Rätt eller fel att tillåta rekordregistrering?http://enamatorfiskare.blogspot.se
Instagram enamatorfiskareTaggar: Ingen
-
Rätt så sunkigt att få ett europeiskt rekord på detta sätt. Men å andra sidan är P&T precis som det låter.
Tråkigt att det blev just take and kill på denna fisk.
Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2017-10-17, 23:25.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Var det inte ett gäng som flyttade 10+gäddor till "sin" sjö? Det var tal om detta för några år sen.Ursprungligen postat av gös ingvar Visa inläggmin högst personliga åsikt är att det är lite fusk haha.
samma vore ju om dom skulle göda upp en gädda til 25kg å släppa den i nån liten sjö. sen bjuda in till tävling å ge folk chansen att bli nya rekordhållare.
njaa.
Förövrigt bör inte gödisar, odlad fisk eller broilerkarpar räknas som rekordfiskar, att mata en fisk till grotesk storlek är oetiskt i rekordsammanhang
Kommentera
-
Det med att mata karp till rekordstorlek är ju en halvsanning. I omäskade vatten får vissa karpar (om de har rätt gener och inte har för mycket konkurrens från t.ex. sutare/ruda/braxen) groteska proportioner.
Mäskningen med boilies är oftast till för att prägla fisken på betena.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
EM i gödning
Ingen fisk är chans för fisk.
https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/
Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
https://www.youtube.com/user/jurgenjons
Kommentera
-
Säg nåt svenskt vatten med 20+ fisk som inte uppnått sin storlek med hjälp av kosttillskott?Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggDet med att mata karp till rekordstorlek är ju en halvsanning. I omäskade vatten får vissa karpar (om de har rätt gener och inte har för mycket konkurrens från t.ex. sutare/ruda/braxen) groteska proportioner.
Mäskningen med boilies är oftast till för att prägla fisken på betena.
Kommentera
-
Reagerade också när jag såg den här nyheten, på videon ser det ut som en rätt liten damm där folk står packade runt. Så man göder upp en fisk, slänger i den, och så fiskar upp den några timmar senare? Njäe... Inte min grej alls.
Har tänkt samma sak när man läser om de där ställena i Thailand där de har dammar med gigantiska sötvattenfiskar (Arapaima, Mekong-mal etc.) som folk åker dit och fiskar upp.
För mig är ju spänningen att fiska att man aldrig riktigt vet vad som finns där nere! Kanske "min" lilla skogssjö har en riktig monstergädda, och i nästa kast kan den sitta där. Eller så finns den inte alls där, men ovissheten är ju det som gör att det är spännande!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 141 visningar