Ursprungligen postat av Ralf
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ensam i båten - tips?
Collapse
X
-
Hej Stahre 87;Ursprungligen postat av stahre87 Visa inläggOkej så moderna vågsäck ar eller Ikea kasse för all del är alltså mer skadligt för gäddan än att väga dom direkt i hjällocket? Frågar för att jag har fått lära (eller läst mig till) att det senare ej är att föredra.
Blir det något mer Gäddfiske för mig i framtiden så ska jag ta till mig och följa dina råd och inhandla en IKEA-kasse eller modern vågsäck...
"att väga dom direkt i hjällocket" kan kanske vara en nyhet för mig att testa
Mina Berkley "Lip Grip" och Super Samson fjädervågar fungerar annars helt perfekt....
http://www.trumman.com/fisketips.htm
Old Firehand
Leif EngströmSenast ändrad av Old Firehand; 2018-05-06, 17:20.
Kommentera
-
Annars kan man alltid låta bli att fånga stora fiskar när man är ute själv... Har funkar bra för mig hittills
Obs! Ironi! Självklart försöker jag fånga stora när jag är ute själv men resultatet blir aldrig så :p
Instagram: mattiasandersson90
Bara ett kast till...
Kommentera
-
Det är ungefär samma taktik som jag.Ursprungligen postat av EuroPike Visa inläggAnnars kan man alltid låta bli att fånga stora fiskar när man är ute själv... Har funkar bra för mig hittills
Obs! Ironi! Självklart försöker jag fånga stora när jag är ute själv men resultatet blir aldrig så :p
Non é pericoloso sporgersi
Kommentera
-
För mig var det tvärtom förra sommaren.. Den största gäddan och den största abborren tog jag när jag var själv så man endast fick några skitdåliga selfiebilder tagna med mobilen där man knappt ser fisken... I-landsproblem, men ändå.Ursprungligen postat av EuroPike Visa inläggAnnars kan man alltid låta bli att fånga stora fiskar när man är ute själv... Har funkar bra för mig hittills
Kommentera
-
är väl inga problem att fota....lägg fisken på en avkrokningsmatta och fota den bara....för det är väl fisken som är kul att fota och ha som minne inte dig själv.
eventuellt kan du ju ta en selfie så du minns hur du själv ser ut också...
Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Håller i princip med dig men bilderna blir ju så trista!Ursprungligen postat av byggarn Visa inläggär väl inga problem att fota....lägg fisken på en avkrokningsmatta och fota den bara....för det är väl fisken som är kul att fota och ha som minne inte dig själv.
eventuellt kan du ju ta en selfie så du minns hur du själv ser ut också...
Min kompis tog en gädda på 12,3 förra våren. Ensam i båten. Tog ett par bilder med en Rapalatång som enda referensföremål brevid fisken. Det är jäääävligt trista bilder som absolut inte gör fisken rättvisa. Några veckor senare drog han en på 17,8. Kan inte påstå att mina bilder på fisken och fångstmannen är några konstverk men iaf betydligt bättre.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 142 visningar