Ensam i båten - tips? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ensam i båten - tips?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Ralf Visa inlägg
    Jag är nästan alltid ensam och det är ibland en utmaning att ta kort. Jag har ett "hembygge" som mobil/kamerafäste. En sådan där jättebillig minitripod som kostade en 50-lapp. Tagit bort benen och skruvat fast fästet på ett lagom stort plastlock. Blir stadigare i guppig båt och jag kan använda relativt tung kamera. För mobilen finns det fästen med kameragänga så det är bara att skruva på vid behov.
    På min telefon finns röststyrd fjärrutlösning så jag behöver bara säga smile så tar den kort. Annars finns billiga bluetooth fjärrutlösare att köpa. Samma som använd med selfiestick. Kostar kring en hundring i Sverige.

Hittade en produkt på Fyndiq som nästan motsvarar min lösning.

Så här ser min ut.
    [ATTACH=CONFIG]100236[/ATTACH]
    Nu blir det till att experimentera, det här ser anvönbart ut ich röststyrning blir perfa!
    Non é pericoloso sporgersi

Kommentera

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
      Okej så moderna vågsäck ar eller Ikea kasse för all del är alltså mer skadligt för gäddan än att väga dom direkt i hjällocket? Frågar för att jag har fått lära (eller läst mig till) att det senare ej är att föredra.
      Hej Stahre 87;

Blir det något mer Gäddfiske för mig i framtiden så ska jag ta till mig och följa dina råd och inhandla en IKEA-kasse eller modern vågsäck...

"att väga dom direkt i hjällocket" kan kanske vara en nyhet för mig att testa

Mina Berkley "Lip Grip" och Super Samson fjädervågar fungerar annars helt perfekt....

http://www.trumman.com/fisketips.htm
      Old Firehand
      Leif Engström
      Senast ändrad av Old Firehand; 2018-05-06, 17:20.

Kommentera

Old firehand, sunt förnuft kommer man långt med. Kanske ända till team saidas framgångar. Må väl

Kommentera

Annars kan man alltid låta bli att fånga stora fiskar när man är ute själv... Har funkar bra för mig hittills

Obs! Ironi! Självklart försöker jag fånga stora när jag är ute själv men resultatet blir aldrig så :p
          Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Ursprungligen postat av EuroPike Visa inlägg
            Annars kan man alltid låta bli att fånga stora fiskar när man är ute själv... Har funkar bra för mig hittills

Obs! Ironi! Självklart försöker jag fånga stora när jag är ute själv men resultatet blir aldrig så :p
            Det är ungefär samma taktik som jag.

Kommentera

Ursprungligen postat av EuroPike Visa inlägg

För mig var det tvärtom förra sommaren.. Den största gäddan och den största abborren tog jag när jag var själv så man endast fick några skitdåliga selfiebilder tagna med mobilen där man knappt ser fisken... I-landsproblem, men ändå.

Kommentera

Årets första ensamtur

Första turen och första gången med nya spöt/rullen gav en liten 1.8kg gödda och en usel selfie. Hade inte fixat nåt stativ än...
                Bifogade filer

Kommentera

är väl inga problem att fota....lägg fisken på en avkrokningsmatta och fota den bara....för det är väl fisken som är kul att fota och ha som minne inte dig själv.
                  eventuellt kan du ju ta en selfie så du minns hur du själv ser ut också...
                  Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Det är iofs sant, men kombon med två fula fiskar är svårslagen

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                      är väl inga problem att fota....lägg fisken på en avkrokningsmatta och fota den bara....för det är väl fisken som är kul att fota och ha som minne inte dig själv.
                      eventuellt kan du ju ta en selfie så du minns hur du själv ser ut också...
                      Håller i princip med dig men bilderna blir ju så trista!
                      Min kompis tog en gädda på 12,3 förra våren. Ensam i båten. Tog ett par bilder med en Rapalatång som enda referensföremål brevid fisken. Det är jäääävligt trista bilder som absolut inte gör fisken rättvisa. Några veckor senare drog han en på 17,8. Kan inte påstå att mina bilder på fisken och fångstmannen är några konstverk men iaf betydligt bättre.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 142 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen
                      av uditsen