Ekolod? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ekolod?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ekolod?

Hej hej.. jag har sökt på "ekolod" och visst har det kommit upp endel men ändå inte riktigt vad jag ville. så jag försöker med att göra en tråd.

Jag funderar på att skaffa mig ett ekolod som jag isåfall kommer ha i en ganska liten sjö som har ett maxdjup på 11 meter. Eftersom jag inte vet ett dugg om ekolod så tager jag gärna emot lite tips om ett bra men inte allt för dyrt ekolod som skulle passa bra. Jag kommer ha det på en liten båt med en 4hk-motor.

Ekolodet ska i alla fall ha det nödvändiga som Djup, kanske vattentemp, bra skärm (hört att upplösningen måste vara bra??) etc.

Något märke som är bättre än något annat? Typ Lowrance, är det bra??

Snälla nu!! Skriv nu snälla!

Mvh!

Jag har ingen stor erfarenhet av fler än 1 ekolod... Och det duger gott och väl för mig iaf... Eagle cuda 128 tror jag det heter... billigt! 1300 spänn tror jag.... vet inte vilket djup den klarar, men jag haft 50-60 meter som max tror jag... den visar tydligt stim och har termometer... PRISVÄRT!

Kör man i havet kanske det behövs ett bättre, vad vet jag.

Kommentera

Ursprungligen postat av Golden
      Jag har ingen stor erfarenhet av fler än 1 ekolod... Och det duger gott och väl för mig iaf... Eagle cuda 128 tror jag det heter... billigt! 1300 spänn tror jag.... vet inte vilket djup den klarar, men jag haft 50-60 meter som max tror jag... den visar tydligt stim och har termometer... PRISVÄRT!

Kör man i havet kanske det behövs ett bättre, vad vet jag.
      okej, 1300:- låter ju inte precis mycket om man jämför med hur nöjd du verkar vara Jag ska inte fiska i havet utan i en mindre sjö på 11 meter..

fler tips! Kom igen!

Kommentera

Eagle Fishmark 320 är bra om priset är rätt, då har du resurser för lite större vatten i framtiden.
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM
          Eagle Fishmark 320 är bra om priset är rätt, då har du resurser för lite större vatten i framtiden.
          Är jätte nöjd med mitt fishmark 320, finns även som portabelt (sugpropp och batterilåda)
          Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

Kommentera

Ursprungligen postat av newbee
            Är jätte nöjd med mitt fishmark 320, finns även som portabelt (sugpropp och batterilåda)
            Se bara till att ha ordentligt med batterikraft minst 7-8amp väl laddat för en dag på sjön (eller isen)
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM
              Se bara till att ha ordentligt med batterikraft minst 7-8amp väl laddat för en dag på sjön (eller isen)
              Kör ett 7,2 amps från biltema (passar perfa i batterilådan i det portabla kitet till FM 320), efter 8 timmar hade jag 12.2 volt kvar.
              Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
              14 svar
              3 123 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg uditsen
              av uditsen