Hur mycke fiskar ni??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur mycke fiskar ni???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur mycke fiskar ni???

Halloj!
    Undrar hur ofta ni fiskar? Själv har jag rätt nyligen börjat fiska (2 år ung.). Jag e gift men har inga knoddar än, så ja har skapligt med tid. Men har tyvärr bara en polare som fiskar å ja har ingen båt men har tillgång till en men den har jag aldrig lånat fast ja bor i Västerås precis vid Mälaren, den e tydligen inte värst bra... (Mälaren asså, inte båten)
    Sen ja börja fiska finns de inge roligare, de e ju helt suveränt precis när man få hugg, så grymt häftigt å så grymt nyfiken man e på va de e man fått upp (eller har chansen att ta upp). Men sen e de ju hela naturupplevelsen. Ensam eller med polare, precis lika roligt. Har förstått att en hel del e rätt unga här på forumet å kanske inte har sällskap, i vart fall inte bor sambos. Men ni som har familj hur ofta hinner ni ut....å va säger familjen? För de verkar som en del e ute jämt juh.... (Man blir avis)
    Till sist en praktiskt fråga, vill börja jerka men fiskar tyvärr bara 6-7 ggr året, just nu iaf. Har förstått att de e jb´n som gäller, men e de bara för de som sliter rejält på grejerna? Ja menar för min del måste de väl räcka med nå lite billigare? Fast, de e klart, till sist vill man ju ändå ha justa grejer å då kostare juh.....å runt tusenlappen e junte så mycke ändå. De blir no en jb eller en c3 el likn.
    Kör hårt med pissfisket. (Man lär sig grymt mycke av å läsa här på forumet å prenumerera på nån fisketidning)

Har två kottar hemma men hinner ändå fiska en hel del... nästan varje helg och ibland även på vardagarna.

Kommentera

jag gjorde mig singel rätt nyligen efter mer än 3 års sambo förhållande. det första kompisen sa när jag berättade att jag skulle bli singel var. - har fisket tagit ut sin rätt.
      men försök att ta dig ut iaf 2 gånger i veckan för att känna att du är med i matchen och känner att du får tillräckligt med fiske. nästa tjej jag skaffar ska ha en egen hobby som tar mycket tid så man har tid att fiska minst 4 gånger i veckan. för det är alla fiskares rättighet i ett förhållande. bara för att man är tillsammans behöver man inte sitta ihop.
      Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

Kommentera

Det är mycket som du och din sambo måste kunna dela. Vad säger att den ena ska sitta när den andre roar sig själv? Förr eller senare kommer det dåliga samvetet in i bilden och förstör nöjet eller delar av det.
        Ta med sambon! Följ med sambon på dennes hobby. Gör så så ofta som möjligt. Ni får ut mest av varandra på det viset!
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Eftersom jag inte har båt så hoppas jag inte på för mycket dom ggr jag fiskar, vilket är 1-2 kanske 3 ggr/veckan.
          Nu när polarn´s båt fixas så kommer jag ha mycket större förhoppningar inför varje fisketus istället för att stå och kasta från ett ställe man tar nån fisk från då och då.

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest
            Det är mycket som du och din sambo måste kunna dela. Vad säger att den ena ska sitta när den andre roar sig själv? Förr eller senare kommer det dåliga samvetet in i bilden och förstör nöjet eller delar av det.
            Ta med sambon! Följ med sambon på dennes hobby. Gör så så ofta som möjligt. Ni får ut mest av varandra på det viset!
            Håller inte riktigt med. Ta gärna med sambon och följ gärna med henne, men inte för ofta. Tycker det är skönt med en egen hobby och lika skönt är det att frun min har mycket egna projekt. Behöver ju inte dela allt.

Tycker däremot att fisketurerna är det ultimata tillfället att träffa polarna. Är trött på att man annars nästan bara ser dem när det är fest.

Ha det!

Kommentera

Jag fiskar väll minst 1 gång i veckan
              bf

Kommentera

Håller med er båda Mikael å Bebest!
                Tar gärna med mig frugan på mina hobbies (dock sällan hon vill hänga på). Men de ju viktigt att det inte bara är den ena som gör saker, å att man pejlar in vad partnern anser. Har lärt mig en sak i ett förhållandet, (oftast vi grabbar som felar), kvinnorna vill inte fråga om man vill va hemma utan det initiativet måste komma ändå. För att citera min fantastiska fru: "Vill du hellre dra iväg, så dra, jag vill inte ha dig hemma om du hellre vill va någon annanstans". Å de ju sant, man ska ju va hemma för att man vill, å inte för att de vill.
                Problemet kommer ju bara om man drar iväg alltför ofta.

Kommentera

Hallå!
                  Jag har sambo och ett barn, som mest blir det en gång i veckan och minst varannan helg. Om jag inte fiskat på ett tag så skickar min sambo ut mig så att jag blir normal igen som hon kallar det.
                  //C
                  http://sportfisher.se

Kommentera

Sambon har full förståelse och låter mig fiska så mkt jag vill. Ibland hör man dock på tonläget när det är bäst att skippa fisketuren..

- Du älskling, tänkte åka ut på sjön idag...
                    - Gör det, jag sitter här framför TV:n och väntar på dig när du kommer hem...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                    7 svar
                    1 532 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                    Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34