Ismete-set - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismete-set

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Danne67
    Vad jag tycker att du skall lägga lite extra tid på är spöna. Det skiljer så lite i pris (mellan 99 och 180 kr/st för de flesta modeller) så se till att du får spön som du trivs med. Kör själv med BFT-spöna sen dom kom och ångrar inte en minut att jag bytte ut de gamla spöna.
    kör själv med BFTs spön och är sjukt nöjd!

bra med stora ringar så inte linan fryser fast i ringarna!!och grymt tryck i spöna!

Keep talking about me, You are just making me famous..
    MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
    www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
      Till Storfisksregistret var Angeldonsfisket inte godkänt förra året. Men vad spelar det för roll igentligen ? Skit i 10-klubben 100klubben och allt vad det heter, du vet att du fått fisken så vad gör ett sketet och fult tygmärke för skillnad?
      hehe ja de klart, men de ändå kul att vara med (om man nu skulle få en sån fin fisk) som jag inte har lyckats med än, men men det är inte godkänt iår heller då???

Kommentera

Ursprungligen postat av DaskeN
        Tycker multirulle funkar bäst. Helst med knarr. Haspel rullarnas bygel har en tendens o frysa fast om det blir över -10. Det har iaf jag märkt. Medans multirullarna funkar felfritt. Sporting brukar ha billiga ismete set med Multirullar... Funkar helt okey... Dem borde annonsera om det snart, Borde även komma upp på hemsidan innom kort.

Sen brukar även Olssonsfiske ha riktigt billiga set...!
        står i fisketidningarna om settet. wiggler 3 för 999kr..typ. som överallt annars. kanske dyker upp nå annat pris inför vintern. men får väla se.. fan jag kör mitt race bara testas sig fram och se vad som händer. jag tror inet jag kommer tröttna på ismetet eftersom anglingen sitter i mig. men det kan jag ju inte svara på Nu. framtiden har väl en del att visa. Skolan tar slut, Jobb, mindre fiske , och ja.. massa skit
        tack för tipsen ialfl grabbar finns alltid nåt man kan förbättre med vilket fiske som helst..
        Senast ändrad av Gutta89; 2006-11-01, 22:36.

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
          Haspelrullar är ingen långsiktig lösning, linan blåser bort, gummisnoddarna fryser sönder en efter en.
          Baitrunners! Då får man även chansen att höra det underbara ljudet...
          Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Ursprungligen postat av Brunte
            Baitrunners! Då får man även chansen att höra det underbara ljudet...
            fasiken där slog du hammeren på spiken,eller vad man brukar säga

de ska jag börja köra har 5 spön hemma så då kan jag köra 3 b-runners och 2 calcuttor

tack för tipset brunte.
            Keep talking about me, You are just making me famous..
            MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
            www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee

de ska jag börja köra har 5 spön hemma så då kan jag köra 3 b-runners och 2 calcuttor

tack för tipset brunte.
              Använd dina larm med, då kan du ta med en renfäll och slappa på utan att behöva glo på ngn vippa.
              Team Gorilla.

"No Monkey Business"

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee

tack för tipset brunte.
                aa det är inte tokigt. men baitrunenrs är inte sådär superbilliga inget jag ska satsa på.. kör du två calcuttor? rik eller?

Kommentera

Ursprungligen postat av Gutta89
                  aa det är inte tokigt. men baitrunenrs är inte sådär superbilliga inget jag ska satsa på.. kör du två calcuttor? rik eller?
                  Finns billiga att få tag i på Tradera tex. Har man en gång hört en baitrunner vråla, vill man göra det igen o igen o igen o igen...
                  Team Gorilla.

"No Monkey Business"

Kommentera

Ursprungligen postat av Brunte
                    Använd dina larm med, då kan du ta med en renfäll och slappa på utan att behöva glo på ngn vippa.
                    Finns ju inget som slår en vingande vippa! Anledningen till at jag inte rekommenderar baitrunners är att det enligt mig smidiagste sättet att rigga upp spöna på isen ej fungerar med haspelrullar. Men annars är det säkert inget fel på dom alls!

Dom är även jobbigare att transportera fördigtacklade då det nästa uteslutande blir trassel.
                    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Gutta89
                      Beror ju helt klart på vad man prioriterar. Om man jobbar och sliter på lov, xtra efter skolan och under sommaren skall inte två calcuttor vara ngt problem Att man sedan kan få dom till halva priset i USA kan man också inflika.
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
                      22 svar
                      3 433 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline