Ska upp till sthlm i helgen och tänkte passa på att införskaffa mig nya fiske kängor.. vart nära centrum finns det någon bra affär som har skapligt utbud på goretex kängor?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gore tex kängor i sthlm?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av TekkySka upp till sthlm i helgen och tänkte passa på att införskaffa mig nya fiske kängor.. vart nära centrum finns det någon bra affär som har skapligt utbud på goretex kängor?
Dom har rätt schysst utbud tror jag.Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020
Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
-
Prova att besöka k ä n g s p e c i a l i s t e n på Luntmakargatan (paralellgata till Sveavägen, Närmsta T-station är Rådmansgatan. Gångavstånd från t ex Hötorget), trevlig affär med stort utbud kängor.
08 - 15 00 01
k ä n g s p e c i a l i s t e n
Luntmakargatan 72
113 51 STOCKHOLM
Lycka till å trevlig helg.
Kommentera
-
Gå till Military shop på sveavägen. Då har du Naturkompaniet precis bredvid. Military shop är lite billigare och lite mer personliga(justa och väldigt stort servicemind vilket är värt mycket).
Dock lite mindre utbud och lite väl nationalistiska vibbar.. :/ (men det får nog stå för mig, vet inte, men du fattar nog när du är där)
Men de har tex Meindl och Haix, 2 riktigt fina märken. Några procent billigare än grannen Naturkompaniet, som dock är värt ett besök för deras riktigt jäkla bra sortiment. Tex kläder, sovsäckar och liggunderlag. Och bra med kök och brännare.
>edit: Då har du även gångavstånd till kängspe******ten och Berras sportfiske om du vill få in mycket på en gång
och jag har aldrig varit inne på kängspe******ten tror jag, så jag kan inte riktigt jämföra, men på de flesta andra och då hamnar military eller om den heter armyshop(?) (på Sveavägen ut mot roslagstull) iaf högst.
edit: varför går det inte att skriva käng spec ial isten för?? =DSenast ändrad av hmm; 2006-11-09, 23:53.
Kommentera
-
lundhag är mina absoluta fovoriter när det gäller kängor, dom håller lika länge som du gillar att vara ute i naturen, jag använder mina flitigt och dom rockar fortfarande järnet, medellivs längden för dom är om jag inte minns fel 25 år.Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.
Kommentera
-
De tidigare förslagen är bra, Teräng har lite plastigt utbud för min smak.
Andra allternativ är Jaktaffärren Valterberg på Kungsgatan mellan Vasagatan och Drottning g, eller Outdoor på Adolffredrikskyrkogata mellan Drottninggatan och Sveavägen. Dessa affärer har inte lika stort utbud som på tex Kängspe******ten och är inte direktbilliga men har schysta och lite udda produkter.
// Ivman
Kommentera
-
tack för tippsen... militaryshop viste ja om men ja e inte riktigt nöjd med deras utbud, som tidigare talare sagt så e de mest inriktat på polis / väktare...---------------------------------------------------------------------------------------
Team Pikings
Kommentera
-
Kängor REA på Widfors
Jag såg i veckan att Widfors i Nacka, 5minfrån stan, hade Mycket kängor Meindl bla och många märkta 50%. Värt en titt. Dom har ju en butik i stan å men svart att parkera. Drottningatan/Fredsgatan. Nacka parkerar men vid skyltförstret. Lite stroppig personal men när man förklarat sitt ärende så får dom guldbetyg. Oerhört duktiga.
Jag köpte mina Meindel i stan för mer än 12år sedan, har gått och gåttoch fiskat året runt. Gummistövlar när jag inte har kängorna. Jo, jag har ett par sandaler å.
Ge dom en chans om dom har kvar i storlekar, lycka tilll!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 439 visningar
1 gilla