Ursprungligen postat av samtheman
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Yrkesfiske fritt land!!!!!!!!
Collapse
X
-
Pinsamt. Hur länge till tror du att det går att livnära sig som yrkesfiskare när överfisket pågår i den här takten? Du får nog fundera på att skaffa dig en riktig utbildning, det kommer inte att gå att få ut ersättning 365 dagar om året framöver när kvoterna är slutfiskade innan ni ens börjar...Ursprungligen postat av samtheman Visa inläggmen lilla vän .... vad vet du om fiske SG??? det kan inte jag hjälpa men om forskarna hade tittat ut i världen så kanske inte kvoterna hade varit så små eller ???
tack för stödet "priest" en vettig människa iaf...
Kommentera
-
Det är tur att du har ett bredare perspektiv än din plånbok...shit - finns du på riktigt???Ursprungligen postat av samtheman Visa inläggbehövs inte när man har ett par tre mille på banken !!!!
Kommentera
-
"Originally Posted by samtheman
men lilla vän .... vad vet du om fiske SG??? det kan inte jag hjälpa men om forskarna hade tittat ut i världen så kanske inte kvoterna hade varit så små eller ???
tack för stödet "priest" en vettig människa iaf..."
Vad jag vet? Tydligen vet jag en hel del mer en dig om resultatet av det pågående utfiskandet iallaf.
Anledningen till att kvoterna är "små?" är för att torsken inte ska ta lika mkt stryk. Tro mig, hade kvoterna höjts, så hade svartfisket ÄNDÅ fortsatt!
Det smartaste i en yrkesfiskares synvinkel hade varit att släppa torskfisket och fiska annat undertiden arten får tid att återhämta sig, och sen fiskat på den om årtionden när den är slagkraftig nog att fiskas på.
Sen om jag verkligen tror att du är yrkesfiskare eller inte,,,
De flesta yrkesfiskare brukar ha bättre argument än du. De brukar heller inte flasha med att de har X antal miljoner på sin bank. Men vad vet jag, du kanske VILL att någon ska komma och ta dina miljoner ifrån dig.
(Om du nu haft några)
Kommentera
-
Yrkesfiske skall naturligvis finnas!!! Sedan behövs det striktare former, bryter någon notoriskt mot reglerna, så skall det vara kännbara straff! Detta gäller över landsgränserna, hjälper föga om bara vi i Sverige gör något, även om det bra om vi sköter oss. Lite dumt med "vi mot dom" mentaliteten som råder, ingen vill lyssna på motparten. Sedan alla måste hjälpas åt för att vi skall komma någon vart.sigpic
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 139 visningar