Nedskräpning av fiskare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nedskräpning av fiskare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Nedskräpning av fiskare

    När jag fiskar så får jag ofta med mig mer utrustning hem än den jag gick ut med.
    Den extra utrustningen består dock oftast av skräp efter andra fiskare i form av gammal lina, tomma linspolar och andra förpackningar.

    Vad är det för folk som beter sig så här?
    Blir man så arg på naturen för att man råkat ut för ett trassel att nu ska fan någon oskyldigt i naturen få lida för detta.
    För knappast kan man tycka det är fint.

  • #2
    Jag upplever ofta samma sak... men det blir även en och annan "trofé" i form av drag, tafsar, knivar, glasögon och annat så jag får för mig att många bara är slarviga och det har faktiskt hänt att jag har fått plocka upp efter mig själv när jag återvänder efter några dagar där jag har förlagt eller tappat nånting.

    Alla förlägger inte saker med flit =)

    Kommentera


    • #3
      Jo uppenbar glömska har jag ju förståelse för.
      Men glömskan i mina områden verkar vara mer selektiv.
      Jag har endast hittat någon spinnare som varit något att ta vara på. Skräplina däremot det är många meter jag burit hem.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Okoun Visa inlägg
        När jag fiskar så får jag ofta med mig mer utrustning hem än den jag gick ut med.
        Den extra utrustningen består dock oftast av skräp efter andra fiskare i form av gammal lina, tomma linspolar och andra förpackningar.

        Vad är det för folk som beter sig så här?
        Blir man så arg på naturen för att man råkat ut för ett trassel att nu ska fan någon oskyldigt i naturen få lida för detta.
        För knappast kan man tycka det är fint.
        Det är ju precis så det ser ut överallt där det vistas folk. Väldigt många tror att mamma ska komma och städa upp efter dom..

        Kommentera


        • #5
          Har en hypotes om att en viss procent av människor är lata idioter som inte bryr sig om någon annan eller något annat än sig själva. Ser väldigt ofta folk som slänger skräp på marken när det är cirka 10m till en soptunna.

          Kommentera


          • #6
            Är samma vid några av mina hemmasjöar, förpackningar tomflaskor plastpåsar och ibland hela soppåsar. Är inte speciellt trevligt att gå iland på en sådan plats, och man kan ju tycka dom som skräpar ner borde tycka samma sak. Tyvärr har dom väl fått med sig hemifrån att någon kommer alltid och städar efter. Dessa typer borde inte få vistas ute i naturen

            Kommentera


            • #7
              Beaöker nån put and take sjö nån gång per år. Fy fabian hur det ser ut vid vissa sjöar!! Att folk lämnar sina begagnade linor där de står är för mig ofattbart! Det är inte så svårt att rulla ihop linnan till em boll o stoppa det i fickan!!!

              Kommentera


              • #8
                Jag misstänker att nedskräpningen är värre bland tjuvfiskare av någon anledning.
                Såg igår några fiskare vid en out and take-sjö och senare när jag passerade platsen dom stått på så var det linor över allt, powerbait på marken och fiskrens som var så utspritt så dom måste ansträngt sig för att sprida det så.
                I den sjön så är det inte tillåtet med powerbait.
                Inte heller kastdob, men träden såg ju nästan ut som julgranar av alla kastdobbar som hängde i dom.

                Kommentera


                • #9
                  Måste tyvärr också instämma i detta. Har de senaste veckorna testat fisket i Orlången i södra Stockholm. Är rent ut sagt tragiskt hur mycket skräp det slängs runt om kring. Plastpåsar, tomma majsburkar, ölburkar etc.
                  Hur svårt är det att plocka upp efter sig?

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av beachcast Visa inlägg
                    Måste tyvärr också instämma i detta. Har de senaste veckorna testat fisket i Orlången i södra Stockholm. Är rent ut sagt tragiskt hur mycket skräp det slängs runt om kring. Plastpåsar, tomma majsburkar, ölburkar etc.
                    Hur svårt är det att plocka upp efter sig?
                    Ja det är ju som om sakerna plötsligt blivit tyngre och. Er skrymmande efter innehållet förbrukats.
                    Undra hur dessa personer själva hade reagerat om naturen såg ut som en soptipp när dom kom fram?

                    Sedan är det hör ett exponentiellt problem. Skit drar till sig skit.
                    Så fort någon börjat slänga skit någonstans blir motståndet för nästa person lägre att följa det dåliga exemplet.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    • Newborn
                      Svar till Värde?
                      av Newborn
                      Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                      2024-01-13, 20:31
                    • Knox88
                      Värde på spön ?
                      av Knox88
                      Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                      2023-08-13, 11:49
                    • Backslag
                      Svar till Cisco Kid, mindre
                      av Backslag
                      Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                      2023-09-03, 20:16

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                    15 svar
                    4 563 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    63 svar
                    13 334 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                    Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                    16 svar
                    1 454 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                    19 svar
                    5 318 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                    20 svar
                    25 557 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X