Jag stod ut i 6 timmar i nollgradigt med snöblandat regn... tycker det är riktigt dåligt fiskat med tanke på hur många kast det blir... nytt försök för min del blir nu på lördag om inget oförutsett händer och då ska jag testa mindre beten på grunt vatten istället för att fiska ner till 10 meter som är maxdjupet i sjön.
Det handlar väl bara om att hitta rätt bete och rätt hastighet... idag fiskade nästan enbart big mcrubber med 20 gram bly och det blir tungt i längden för en klenis som mig... :-)
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Julgrisen
Collapse
X
-
Bra jobbat att dra en gädda ändå i det här vädret.
Var ute och rekade lite idag iallafall men inget fiske. Alla sjöar hade is, oklart om det försvunnit och fryst på igen, men hittade bara en pöl som hade öppet vatten.
Får se om man kan fiska där på lördag.
Lämna en kommentar:
-
Krya på dig! Sov och drick mycket utan alkohol så är du snart frisk igen.Ursprungligen postat av Matte77 Visa inläggEn jäkla förkyling har satt stopp för julegris fiske.. sedan ska det börja blåsa 15m/s om någon dag och frammåt, vilket är rent självmord i den lilla båten som är tänkt att användas. Får se vad som händer. Grattis till er som varit ute i allafall!
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Hej Reekie;Ursprungligen postat av Reekie Visa inläggNågon mer som ska använda någon av dom lediga dagarna runt jul för att fiska lite julgädda?
Själv ska jag ge mig ut en tur imorgon, och förhoppningsvis någon mer dag innan året är slut.
November och december som tidigare nämnts tillhör inte mina favoritmånader vid Gäddfiske.. Sista Gäddfisketuren brukar jag ge mig ut i oktober..http://www.trumman.com/fisketips/galleri_04.htm ...
Old Firehand
Leif Engström
Senast ändrad av Old Firehand; 2019-12-26, 17:54.
Lämna en kommentar:
-
Hej Xerup;Ursprungligen postat av Xerup Visa inläggJag har två huggperioder här runt tio på förmiddagen och två på eftermiddagen runt betesfisken men där verkar det bara vara abborre och gös nu. Gäddorna tar jag på max 2 meters djup och där finns ingen liten betesfisk så gäddorna verkar mumsa större vitfisk här.
December har aldrig tillhört mina favoritmånader vid Gäddfiske... November kan gå an om vattnet inte blivit alltför kallt.. Min norske vän Petter Stöttum på bilden här..http://www.trumman.com/fisketips/galleri_46.htm .. är betydligt uthålligare än vad jag någonsin varit när hösten börjar bli vit...
Old Firehand
Leif Engström
Lämna en kommentar:
-
En jäkla förkyling har satt stopp för julegris fiske.. sedan ska det börja blåsa 15m/s om någon dag och frammåt, vilket är rent självmord i den lilla båten som är tänkt att användas. Får se vad som händer. Grattis till er som varit ute i allafall!
Lämna en kommentar:
-
Jag har två huggperioder här runt tio på förmiddagen och två på eftermiddagen runt betesfisken men där verkar det bara vara abborre och gös nu. Gäddorna tar jag på max 2 meters djup och där finns ingen liten betesfisk så gäddorna verkar mumsa större vitfisk här.
Lämna en kommentar:
-
Det fula namnet plockade jag upp! Hittade betesfisk/abborrarna i stora stim och runt det fanns predatorer men ingen av dom var aktiva tyvärr.
Lämna en kommentar:
-
-
+0.8, regn och vindstilla... fy fan vad jag kommer frysa...
Känner på mig att jag åker på ett bompass idag och det enda jag kommer få som minne från dagen är nog värk i nacke och axlar...
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 338 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av jimmy85
2026-04-27, 16:56
|
||
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
13 svar
3 179 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av uditsen
2025-07-29, 09:05
|
||
|
Startad av Kulfisk, 2021-10-03, 21:21
|
15 svar
1 158 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Kulfisk
2025-08-24, 13:59
|
||
|
Startad av Xerup, 2022-07-26, 12:01
|
104 svar
6 890 visningar
2 gillar
|
Senaste inlägg
av Xerup
2025-10-19, 20:04
|
||
|
Startad av Classe69, 2023-04-12, 20:23
|
68 svar
3 738 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg
av engqvist
2025-12-28, 22:06
|
Lämna en kommentar: