Idag har vi varit och rekat efter öppet vatten. Så imorgon blir bär det av med båt och fulla beteshinkar :-)
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Julgrisen
Collapse
X
-
Hej Xerup;Ursprungligen postat av Xerup Visa inläggJag har en damm på tomten som är 2 meter djup, 20 meter lång och 7 meter bred... den fryser innan sjöarna men den smälter underifrån nu :-)
Ja, den dammen kan du bada i! Men glöm inte att ta med dig tvålen ...
(Melodi: "Säg mig var, var är tvålen broder? "....
Old Firehand
Leif Engström
Lämna en kommentar:
-
Jag har en damm på tomten som är 2 meter djup, 20 meter lång och 7 meter bred... den fryser innan sjöarna men den smälter underifrån nu :-)
Lämna en kommentar:
-
I värsta fall får man vänta till nyårsdagen, då lär det garanterat vara isfritt med tanka på väderprognosen. Men lär nog bli trögt o fiska efter att blåsten blandat upp sjön med isvatten.
Lämna en kommentar:
-
Värdelöst att kasta bland isflak... men man kan ju vertikalfiska om man är lagd åt det hållet... :-)Ursprungligen postat av Reekie Visa inläggMan är ju inte mentalt redo för isfiske ännu, så går inte isen upp imorgon blir det till att leka isbrytare med båten för att få lite öppet vatten o kasta på.
Lämna en kommentar:
-
Man är ju inte mentalt redo för isfiske ännu, så går inte isen upp imorgon blir det till att leka isbrytare med båten för att få lite öppet vatten o kasta på.
Lämna en kommentar:
-
Grabben här hemma som fiskar ville ut och leta gädda idag... Jag var ju inte sen med att haka på... men när vi var på väg till den tänkta sjön ser vi att det ligger snö på alla sjöarna vi passerar så hoppet om att kunna fiska grusades en aning och när vi kommer fram till sjö vi ska fiska i ser det lika illa ut där... tre centimeter is var det nu och för tre dagar sedan var det tre grader varmt i ytan på den sjön.
Nu säger SMHI att det ska bli mellan 5 och 9 grader och blåsigt närmsta dygnet så förhoppningsvis går det att lägga i båten igen i morgon... envis som en åsna...
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
Det stämmer att dom finns ute i skogen, dom är slemmiga med en härlig odör och finns i skogsjöarna.
Under tillväxt för att ge nästa sommars 10+ ;-)
Det var skönt att jag flyttade från Aneby o Småland upp till Kalix o Norrbotten för det är ingen bonde som vill ha svinen här uppe.
Lämna en kommentar:
-
Det stämmer att dom finns ute i skogen, dom är slemmiga med en härlig odör och finns i skogsjöarna.Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg
Under tillväxt för att ge nästa sommars 10+ ;-)
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 264 visningar