Fiskesnack.com "ta er en funderare" - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesnack.com "ta er en funderare"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #81
    Eller bara direkt i sökfältet:

    havsöring site:Fiskesnack.com

    Kommentera


    • #82
      Ursprungligen postat av Grejo Visa inlägg

      Det kom inte tillbak, det har aldrig varit borta. Dom har hittat den skadliga koden men inte gjort nåt åt det. Dom tittar på det.

      Få se hur det går med raderingen av mitt konto, var väl en 2-3 dagar sen jag skickade den begäran.
      Hej, vart har du skickat din begäran?

      Kommentera


      • #83
        Ursprungligen postat av Sportfiskarna Admin Visa inlägg

        Hej, vart har du skickat din begäran?
        Jag följde de angivna instruktionerna och använde "Kontakta oss"-formuläret.

        Kommentera


        • #84
          Ursprungligen postat av Nila Visa inlägg
          Vad är problemet egentligen?Ja, upplevelsen har blivit sämre över tid, men det är fortfarande ett kostnadsfritt forum. Jag har då aldrig betalat något för att få tillgång till FS. Vill Sportfiskarna inte prioritera FS är det väl deras val (ja, jag är medlem där). Det är mycket krav på leverans, men utan insats i den här debatten. Passar det inte så logga ur och sök något annat. För mig fungerar det tillräckligt bra, håller helt med Niklar.
          Du ser inga problem alls med hur det sköts? Hur forumet har blivit hackat tidigare och att personuppgifter har läckt ut? Eller att forumet är hackat just nu och infekterat med malware som skickar användare till skumma sidor? Det är inte problematiskt alls i dina ögon?

          Ja, det är förvisso ett kostnadsfritt forum. Men innebär det att allt är acceptabelt då? Det är användarna som genererar allt innehåll och alla sidvisningar som i sin tur ger annonsintäkter. Då tycker jag man har rätt att klaga, speciellt när Sportfiskarnas agerande strider mot GDPR och de inte hanterar personuppgifter på ett säkert sätt.

          Kommentera


          • #85
            Finns inga personuppgifter att hantera, inte på mitt konto i alla fall. Lösenordet bör man alltid automatgenerera, själv använder jag Apple keychain så om nån kommer över lösenordet funkar det enbart på forumet.

            Kommentera


            • #86
              Ursprungligen postat av Quagmire Visa inlägg

              Du ser inga problem alls med hur det sköts? Hur forumet har blivit hackat tidigare och att personuppgifter har läckt ut? Eller att forumet är hackat just nu och infekterat med malware som skickar användare till skumma sidor? Det är inte problematiskt alls i dina ögon?

              Ja, det är förvisso ett kostnadsfritt forum. Men innebär det att allt är acceptabelt då? Det är användarna som genererar allt innehåll och alla sidvisningar som i sin tur ger annonsintäkter. Då tycker jag man har rätt att klaga, speciellt när Sportfiskarnas agerande strider mot GDPR och de inte hanterar personuppgifter på ett säkert sätt.
              Det är misskött ja, och för min del ser inget större problem med det. Är det för besvärande lämnar jag FS, jag delar inte någon risk. Det gör däremot Sportfiskarna, de riskerar förlora annonsintäkter och bad Will om FS tappar läsare pga strulet.
              Vari ligger brottet mot GDPR?

              Kommentera


              • #87
                Jag hoppas att Sportfiskarna hittar en billigare lösning än att punga ut med 200 tusen pickadoller för ny plattform för att prislappen slutar ju inte där.

                Det tråkiga är ju att det i det här läget ska utredas om det är lönt att behålla Fiskesnack. Nu när många flytt för att forumet skötts så dåligt under en längre tid...

                Ni som tycker att fotoalbumet är onödigt för att Instagram existerar... borde ni då inte tycka att Fiskesnack inte behövs för att Facebook finns?

                Fotoalbumet gjorde Fiskesnack mer attraktivt. Hittade man ingen roligt tråd att skriva i så kunde man ju även skriva i fotoalbumet.

                Min tanke är att Fiskesnack kan utvecklas till att bli en hub.
                Det kan läggas till fler rubriker i menyn: Fiskefilmer (lista till olika Youtubekanaler), nyheter från Sportfiskarna (ej i själva forumdelen), Instagram, Sportfiskebutiker (mot annonsintäkter), sportfiskeklubbar, tävlingar o.s.v.
                Just nu finns det inget liknande - alltså ett ställe som samlar ”allt” svenskspråkigt kring sportfiske.
                Bara en idé...
                Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2020-09-11, 22:37.
                sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

                Kommentera


                • #88
                  Klart är att FS tyvärr inte är vad det var...
                  Men, ja nog är det iaf lite paradoxalt att man lämnar ett lågt liggande, kanske sjunkande skepp med lokalt "buller å bång"för att aktiviteten är låg och funktionaliteten blivit sämre... jag menar blir den bättre då? Eller är man rädd för att, likt kapten, drunkna sist?

                  Kanske ska vi kliva ur FS allihop, då om inte förr lär det bli ett j..la drag här! :-)

                  Detta inlägg är inte specikt riktat till enskild person.
                  Senast ändrad av anteman; 2020-09-13, 13:48.

                  Kommentera


                  • #89
                    Jag har inte lagt någon värdering kring att folk lämnat FS. Jag konstaterar ATT folk lämnat vilket i många fall kopplas till funktionaliteten.

                    Poängen i mitt inlägg är att en utvärdering, om FS vara eller inte vara, i detta skede inte är optimal.
                    Därför mitt förslag. Genom att göra FS till en hub skulle Sportfiskarna garanterat locka nya användare och några av de medlemmar som lämnat (eller som jag är mer eller mindre vilande) kommer tillbaka. Då kan FS vara attraktivt för Sportfiskarna att satsa på oavsett nuläge.

                    Jag försöker hitta en lösning mitt i allt gnäll och, i vissa fall, försvar av status quo.

                    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

                    Kommentera


                    • #90
                      Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
                      Ni som tycker att fotoalbumet är onödigt för att Instagram existerar... borde ni då inte tycka att Fiskesnack inte behövs för att Facebook finns?
                      Nej, jag använder inte Facebook, utan gillar ett sånt här forum bättre. Som du säger måste det ju gå att länka fler grejor från startsidan så detta mer blir ett nav till svenskt sportfiske. T.ex instagram.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 563 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 302 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 453 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 314 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 553 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X