Ct konventerad ambassadeur - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ct konventerad ambassadeur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ct konventerad ambassadeur

    Tjena
    finns någon, några här inne med erfarenhet gälllande en ct rulle. Fiskar ni med den eller är det bara för skojs skull.
    ifall ni fiskar med den vad fiskar ni ?
    Hur tungt?
    Vilka spö kör ni?
    vad har ni gjort med rullen, modifieringar?
    och för samt nackdelar

  • #2
    Jag har tidigare haft en 6000ct men byggde en 4000ct. Jag har använt mina till landlax men även gädda vid några tillfällen. Fantastiska långkastare, och 4000 rullen är helt klockren som CT med sin smala spole.

    Kommentera


    • #3
      Enda nackdelen jag kan komma på är linuppläggningen men det kan man kompensera genom att styra linan med fingrarna. Jag är för lat så det slutade med att jag satte tillbaka linspridaren. Trimmade med en magnetbroms i övrigt inga modifieringar. Var en 4000-rulle jag testade med och linan flyger av spolen.

      Kommentera


      • #4
        Ja fan va nice. När du körde med 6000 till gädda hur långt kom du ut ? Kommer du ihåg hur långt spöet va lr hur tungt draget va?

        Kommentera


        • #5
          Har du rullen kvar ?

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Daar Visa inlägg
            Ja fan va nice. När du körde med 6000 till gädda hur långt kom du ut ? Kommer du ihåg hur långt spöet va lr hur tungt draget va?
            Då körde jag ett 11fot guideline 20-60g och tror även jag testade på signa pike spöt med vanliga gäddvobbler på 30-60g
            du kastar mycket längre än du behöver. Men en magnetbromsad CT rulle har ett beroende framkallande ljud. Riktigt roliga att kasta med.

            Kommentera


            • #7
              4000 ct dock är mycket mer användbar. Till regnbågs fiske är den fantastiskt. Även havsöring. Hittade ingen bild på bara den. Men gillar ju som sagt 4000 storleken.

              Kommentera


              • #8
                Jag har en 4500 cs pro rocket med availspole och micro ball bearings. Med ställbar omoto-magnetbroms i gaveln. Ja alltså beror ju på vad du har för drag i ändan och vilket spö, lintjocklek samt hur det blåser. Har du ett långkastande bete säg havsöringsdrag på 25 gram och satsar lite i bra förhållanden kommer man ju 70 meter utan problem. Allt motstånd i högfartssystemet är ju borttaget.

                Jag har en likadan 6500 cs pro rocket med samma magnetbroms. Ja man kommer långt. Fördelen är ju att du kan mixtra mellan två bromssystem för att hitta en sweet spot. Nackdelen är att magnetbromsen på lägsta inställningen alltid bromsar lite.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
                  4000 ct dock är mycket mer användbar. Till regnbågs fiske är den fantastiskt. Även havsöring. Hittade ingen bild på bara den. Men gillar ju som sagt 4000 storleken.
                  Fan vilken fin samling. Det är något speciellt med den storleken.

                  Kommentera


                  • #10
                    Ja perfekt, tack så mkt för alla svar.
                    jag har en 4000 med pike peformance kitet från sportfiskeboden + dubbel kulgarad mellan drev , dubbel kullagrad evighetsskruv + beast veve. Den rullen kör jah gädda med.
                    den ör brutal , får på ca 70m 0,3 lina tror jag.
                    Den är en kastraket. Kan i princip tömma spolen vid varje kast. .

                    men sen har jag varit på en ct rulle i 5000

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    • Newborn
                      Svar till Värde?
                      av Newborn
                      Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                      2024-01-13, 20:31
                    • Knox88
                      Värde på spön ?
                      av Knox88
                      Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                      2023-08-13, 11:49
                    • Backslag
                      Svar till Cisco Kid, mindre
                      av Backslag
                      Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                      2023-09-03, 20:16

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                    15 svar
                    4 566 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    63 svar
                    13 340 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                    Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                    16 svar
                    1 454 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                    19 svar
                    5 318 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                    20 svar
                    25 557 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X