Pris fiskekort - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pris fiskekort

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Pris fiskekort

    Var och fiskade i Bunn igår, dom tog 100:-/dygnet förra gången jag var där. Var nog förra hösten.
    Nu har dom höjt till 140:-/ dygnet.
    Vad tycker ni är ett rimligt pris för fiske kort?
    Fiskar i andra sjöar runt Jönköping och runt 60:- brukar det kosta.
    Är ju ingen ädelfisk utan bara Abborre och Gädda.
    Mailade till dom och dom tror att alla kommer att höja kraftigt till nästa säsong.
    Ha ett skitfiske.

  • #2
    Ger 100:- per år i Fryken men samma i småsjöarna tror dagskorten ligger på runt 50:- har kort i dom sjöar jag fiskar och ett par hundra om året är en hobby värd , hur motiverar dom en höjning i en sjö med vanliga fiskar som abborre och gädda ?

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
      Ger 100:- per år i Fryken men samma i småsjöarna tror dagskorten ligger på runt 50:- har kort i dom sjöar jag fiskar och ett par hundra om året är en hobby värd , hur motiverar dom en höjning i en sjö med vanliga fiskar som abborre och gädda ?
      Så här lät motiveringen.
      "Trevligt att Du besökte vår sjö. Bra att vi fick del av Dina tankar om våra fiskekortspriser. Du måste själv bestämma var Du fiskar och vi måste sätta värdet på det vi erbjuder Dig när Du köper fiskekort. Vi tror att vi ligger i framkant när det gäller priset på kort, många kommer att komma efter. En bra vara måste få kosta och det Du lägger på ett dygn på sjön kanske kan jämföras med vad Du betalar för parkering på stan. Kortpriset är bara en mycket liten del av vad fiskare kostar på sig innan de kommer ut på sjön. Våra intäkter går tillbaka till sjön i form av olika undersökningar som skall trygga sjön för framtiden, vatten är en ändlig resurs som vi vill ska finnas kvar i god kvalitet till kommande generationer. När Du kommer tillbaka hoppas vi att Du känner att Du får valuta för pengarna."

      Kommentera


      • #4
        Ja undersökningar främjar inte ett skit direkt ,vilken del av Sverige pratar vi om ?
        skillnad om det var fiskefrämjande åtgärder som ger nåt tillbaks typ utsättningar osv
        vad kostar årskort ? Här är ju årskort =ett dagskortx2

        Kommentera


        • #5
          Årskort 900:-, Jag tycker dom passerat gränsen redan vid 100:- dygnet.
          Är i Jönköping.

          Kommentera


          • #6
            Kul att Bunn kommer på tal. Köpte årskort där i slutet på förra året. Stod då att ramp finns och ingår i kortpriset. Sen stängde de rampen nu i sommar. Pratade med dem så fort jag fick höra att rampen skulle stängas och blev då lovad att vi som köpt årskort innan beslutet blev offentligt skulle givetvis inte drabbas. Vi skulle kunna låna nyckel eller få en kod. Men så blev det icke. Var utestängd från sjön hela min semester för en produkt jag betalat dyrt för.
            Har självklart pratat med dem om ersättning och de ville ha ett skriver brev där jag beskriver och begär eventuell ersättning.
            Det har de fått och jag väntar på svar. Har fler med årskort i Bunn skickat in och begärt ersättning för en tjänst man köpt och blivit nekad att använda??

            Kommentera


            • #7
              Jag köper sedan åtskilliga år årskort i en mindre insjö, där har priset på några år gått från 200 till 400 då man hävdar att man sätter ut gös för att underhålla naturligt bestånd. Samtidigt ligger det nu minst ett 90-meters nät rätt över denna lilla sjö somrarna igenom, så i praktiken bekostar jag ett svart yrkesfiske såvida sommarstugeägarna inte har sällsynt stora familjer att mätta. All bättre fisk åker upp och kvar blir hundratals snipor som käkar upp resten.

              Kommentera


              • #8
                Jag tycker 100:- är maxpris (och redan där dyrt) för fiske i en insjö med ett naturligt bestånd av gädda, gös, abborre. Vad motiverar ett sådant pris? Isf ska nätfiske vara förbjudet vilket det sällan är på de vattnena jag fiskar.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av gabbu Visa inlägg
                  Jag tycker 100:- är maxpris (och redan där dyrt) för fiske i en insjö med ett naturligt bestånd av gädda, gös, abborre. Vad motiverar ett sådant pris? Isf ska nätfiske vara förbjudet vilket det sällan är på de vattnena jag fiskar.
                  Motivering #3.

                  Kommentera


                  • #10
                    Här höjer dom till 500 kr per år nästa år. Kostat 400 kr per år i några år nu. Dock ingår väl ca 200-300 sjöar och tjärnar i olika storlekar. Varav en (2 stooora sjöar, sitter ihop med en midja) med unik insjööring som ska vara nedströms lekande. Det är dock omöjligt pga dammar.
                    Dock får man lösa extra om man t.ex vill trolla, lägga nät etc.
                    Kräftfisket är inte tillåtet för allmänheten. Vilket är både bra och dåligt.
                    P&T fisket har egna kort, endast dygns vilket jag finner så fel. Bör ändras till 12 timmars kort.

                    Hade kunna betala 1000 kr per år utan protest.
                    Det är små summor om man jämför med andra hobbys. Vad kostar t.ex EN krog runda.

                    Reflekterar inte över priser för dagkort. Men anser att dom ska kosta så pass att dom rika turisterna faktiskt betalar för nedskräpningen dom skapar.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    • Newborn
                      Svar till Värde?
                      av Newborn
                      Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                      2024-01-13, 20:31
                    • Knox88
                      Värde på spön ?
                      av Knox88
                      Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                      2023-08-13, 11:49
                    • Backslag
                      Svar till Cisco Kid, mindre
                      av Backslag
                      Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                      2023-09-03, 20:16

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                    15 svar
                    4 587 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    63 svar
                    13 654 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                    Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                    16 svar
                    1 469 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                    19 svar
                    5 340 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                    20 svar
                    25 586 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X