Hemvärnet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hemvärnet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Hur var det Reinfeldt sa...militären det är bara ett särintresse för några få... Sen monterade han ner nästan alltihop...
    Never let your memories be greater then your dreams...

    I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

    Kommentera


    • #12
      Jag dör hellre av att ha försökt än att inte göra nånting i alla fall. Ingen kan göra allt, men alla kan göra nånting.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Herrlin Visa inlägg

        Får se om de har några trupper och fordon kvar när de är klara i Ukraina lol
        Tycker du verkligen situationen i Ukraina är något att skratta åt? Otroligt osmakligt...

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
          Jag dör hellre av att ha försökt än att inte göra nånting i alla fall. Ingen kan göra allt, men alla kan göra nånting.
          Skriver under på detta! Hur fan blev Sverige det fega folket som stoppar huvudet i sanden när det smäller? Lite jävlar anamma och stake ska man väl kunna kräva. Vart finns mentaliteten ”släpper inte en jävel över bron”?

          Kommentera


          • #15
            Konstigt att inlägg bara försvinner helt plötsligt...
            Vissa får skriva vad som. Andra får inte..

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av Motvind Visa inlägg

              Skriver under på detta! Hur fan blev Sverige det fega folket som stoppar huvudet i sanden när det smäller? Lite jävlar anamma och stake ska man väl kunna kräva. Vart finns mentaliteten ”släpper inte en jävel över bron”?
              Det kan vi nog tacka Karl XII för som tog alla med stake med ut i krig överallt och blev skjutna, kvar i Sverige blev bara de fega som stack huvudet i sanden och som vi nuvarande "fega stackare" är ättlingar till....
              Never let your memories be greater then your dreams...

              I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

              Kommentera


              • #17
                Man får väl ha respekt och förståelse för att alla inte vill riskera sitt eget liv för andras. Som det ser ut nu är det en enorm tillströmning med folk till alla organisationer som har roller om Sverige hamnar i nöd.

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
                  Jag dör hellre av att ha försökt än att inte göra nånting i alla fall. Ingen kan göra allt, men alla kan göra nånting.
                  Jag är redo. Har egentligen alltid varit det. Tror inte det handlar om hur många flygplan eller huruvida hemvärnet kan göra något.

                  Det är allas gemensamma vilja och glöd som betyder något. Jag älskar det här landet, och friheten!

                  Kommentera


                  • #19
                    Jag förstår inte varför denna tråden mynnar ut i att svensken skulle vara feg och utan stake. Det väller in anmälningar till hemvärnet, frivillig organisationer har fått en gigantisk tillströmning redo att hjälpa med flyktingmottagande och medvetenheten i vår hemberedskap ökar för varje minut.

                    Jag är så jävla stolt att bo i ett land där jag kan gå ut och kalla statsministern för bajskorv utan att för den delen hamna i finkan och vi har ett fritt medielandskap. Att hålla på och tjafsa och klanka ned på vår egen demokrati i detta läge är sånt som Putin och hans troll vill att vi ska göra. Jag älskar den frihet och trygghet som Sverige gett mig under min uppväxt!

                    ​​​​​​

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av Lejestrand Visa inlägg

                      Tycker du verkligen situationen i Ukraina är något att skratta åt? Otroligt osmakligt...
                      Nej? Jag finner glädje i att ryssen är så inkompetent när det verkade som att de skulle steamrolla Ukraina. Snackade med en kille från Lviv igår och vi skämtade om exakt såna saker jag skrev ovan. Var inte så känslig.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 19:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 18:27
                      63 svar
                      13 796 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 356 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 600 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av BigF, 2011-09-30, 16:59
                      26 svar
                      8 196 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Kr0nbl0m  
                      Startad av stahre87, 2014-01-17, 12:06
                      73 svar
                      9 611 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg holden
                      av holden
                       
                      Arbetar...
                      X