Ursprungligen postat av toxs
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Drivankare
Collapse
X
-
bra att få upp varven lite på motorn också, den mår inte bra av att köras på tomgång hur länge som helst. har med oljetrycket att göra, vet inte hur det funkar på de nya med insprutning, men helt klart att föredra, båten blir ju som sagt mycket stabilare också, en väldig skillnad faktiskt
-
Även jag har köpt denna. Jag har en Buster L och köpte modell 2 och har använt dem en hel del. Jag lovar, du kommer inte bli besviken. Riktigt bra gjorda och framförallt hållbara. Klantig som man är så har jag glömt att ta upp dem ibland och brummat iväg. Man märker ju direkt att nå't är fel och slår stopp, tänker att "jaha, det var dom det" men inga problem alls. Inte ännu iaf. Men fortsätter jag i samma takt ett par gånger till så kanske.....
/Ha det riktigt bra ute på vattnet i vår alla STORfiskare
Kommentera
-
Ursprungligen postat av spiggo Visa inlägghttp://www.blocket.se/vi/7926524.htm?ca=5_s
Även jag har köpt denna. Jag har en Buster L och köpte modell 2 och har använt dem en hel del. Jag lovar, du kommer inte bli besviken. Riktigt bra gjorda och framförallt hållbara. Klantig som man är så har jag glömt att ta upp dem ibland och brummat iväg. Man märker ju direkt att nå't är fel och slår stopp, tänker att "jaha, det var dom det" men inga problem alls. Inte ännu iaf. Men fortsätter jag i samma takt ett par gånger till så kanske.....
/Ha det riktigt bra ute på vattnet i vår alla STORfiskare
Får köpa lite "Bungys" som man vanligtvis har på riggarna och skarva på i ena linan
sigpic
Kommentera
-
Byfåne
Jo men ett drivankare måste man ju ha. Själv använder jag det inte vid trolling utan då man saaaakta vill driva förbi en lovande vasskant och samtidigt bombardera den med diverse jerkar. Alltså med motorn avstängd. Att bara driva förbi utan broms resulterar ofta i att man driver förbi för fort och måste göra en sväng till. Dessutom kan man ju köra till nästa plats (förutsatt att avsåndet är kort) med ankaret i.
Lite offtopic men i varje fall. Har kört med ett liknande nakare som det på Lundgrens, funkar finfint. Ikea-akssen var ingen hit för mig, stor, bångstyrig och svårhanterlig och sömmarna rämnade dessutom.
Snart är det dags, lite is kvar i hemvattnen....
Skitfiske.
-BörjeB-
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 304 visningar