Mässor är dyra. Så även iår. ABs lager av nya och gamla betan går inte av för hackor. Rekomenderar verkligen en tur till deras monter på mässan i älvsjö. Fanns för många "måste ha" beten (och spön) så nu blir det vatten och bröd i en månad till...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mäss-tråden
Collapse
X
-
Vi var på Älvsjömässan igår och jag tycker den var helt ok. Kul att klämma på lite nya prylar och snacka lite skit med folket man surrat med här på sidan. Tyvärr var jag stressad som tusan så han inte surra så mycket som jag hade velat.
Som Ivman sa så lär BROMANoDELL´s nya spön göra succé. Feederspöt gick inte av för hackor !C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Var på Stockholmsnässan igår och insåg ganska snabbt där bara fanns de som brukar finnas där...Det handlar inte om prylarna, men visst är det kul att kolla på fiskeprylar och kanske hitta lite nyheter.
Men efter att ha varit inne i fiskebutiker ett par gånger i veckan under det senaste halvåret så blir det inte så mycket överraskningar kvar.
Antar att jag får börja se dessa sportfiskemässor för vad de är och inte hypa dom så jävla mycket.<*)))>< <*)))>< <*)))><
Sitt inte där och slöa, ut och fiska!!!
Kommentera
-
ett President 10ft.Ursprungligen postat av _Älgen_ Visa inläggKöpte också ett lemax spö från gubbarna från fishonnet, fråga om han kunde göra något med priset och då sa han att han kunde sänkat med 20kr
Fick inga gäddflöten heller
vliket lemax spö köpte du?
Kommentera
-
älvsjö
Det blev även lördagen för mig va ju en rätt trevlig mässa, inte så mycke spinnfiske som man kunde hoppas på men det visste man ju innan, man får hoppas att dom samlar allt på en mässa nästa år. Va inte så mycket nyheter på betesfronten, men i lundgrens och ab's monter kunde man ju stå och dregla länge över alla fina handgjorda beten. Prismässigt så verkade dom flesta butikerna ha sina vanliga butikspriser, fast med en prutmån på ca 10%. Själv hade jag gett mig själv en ganska tajt budget på 1000spänn som räckte till ett värtanjerk (spö), lite flätlina samt några beten. Va dock otroligt nära att låna pengar av polaren och spräcka budgeten till förmån för ett St.Croix-jerkspö eller ett Fig-rig båda för ca 1200 (beslutsångest). En liten negativ grej hos berras/fishit va när polaren köpte en ABU flytoverall för 1000 spänn där enligt säljaren så var det "det absolut lägsta priset dom kunde ta", sedan när man kommer hem ser man att den kostar 950 på hemsidan
han köpte även ett Savage jerkspö, samt lite beten. Kände inte igen allt för många fiskesnackare kan iofs bero på att man inte vet hur ni ser ut
men såg ni någon på kryckor och flätor i skägget så var det iaf jag...
Kommentera
-
Typiskt att flunsan slårtill nu,skulle kikat på en elmotor ,någon firma skulle ha bra priser på minnkota motorer i Jönköpings.Senast ändrad av Wobblersnidarn; 2007-03-18, 16:37.
Kommentera
-
Vad var det för ambor?Ursprungligen postat av Golden Visa inläggHaha... kändes lite så... klart det funkar till ismetet... men det kändes mer som det var "köp för att det är billigt"... Sedan blir skiten liggande!
Kommentera
-
fick olsonsfiskes nyhetsbrev och den hade dom på extra erbjudande för Elmotor Endura 30 1.695:-Ursprungligen postat av Wobblersnidarn Visa inläggTypiskt att flunsan slårtill nu,skulle kikat på en elmotor ,någon firma skulle ha bra priser på minnkota motorer i Jönköpings.
och det är billigare en vad jag såd den på mässan för
Kommentera
-
jag köpte en av stärnås sportfiske för 1800:- tror det var det bästa priset berras tog 1900:- för samma modell. sen blev det några nya jerks och ett par vertikaljiggar blrv riktigt sugfen på det nu när jag snackade med en kille från sportfiskekompaniet...Ursprungligen postat av Wobblersnidarn Visa inläggTypiskt att flunsan slårtill nu,skulle kikat på en elmotor ,någon firma skulle ha bra priser på minnkota motorer i Jönköpings.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 494 visningar