Mäss-tråden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mäss-tråden

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mäss-tråden

Ahaja, då var det dax för dom två av dom lite större mässorna för oss sportfiskare. Vore kul om dom som besökt någon av mässorna kunde komma med lite synpunkter och tips på vad man bör se och om det finns några justa fynd man kan göra.
    Sedan skulle det ju kunna va rätt skoj om dom "fiskesnackare" som besöker mässan hade typ en namnbricka på sig eller något annat igenkänningstecken, så kan det bli lite intressanta möten. Personligen kommer jag besöka vildmarksmässan, antingen på lördag eller söndag.

Jag för min del är i Jönköping lördag och söndag. Kommer att stå i Svenska Gäddklubbens monter då och då. Välkommen dit!

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
      Jag för min del är i Jönköping lördag och söndag. Kommer att stå i Svenska Gäddklubbens monter då och då. Välkommen dit!
      Samma här. Dock är jag bara där på lördag.
      Mvh//Robert

Kommentera

Besökte precis vildmarksmässan. Inte någon supermässa direkt men helt ok ändå. Fanns en del nya jerkbeten och nya färgsättningar. Sportfiskeboden visade bl a nya tailen och ett stort swimbait från CWC/Buster. Lundgrens hade kanonsjyssta beten med nya mönster (Kjelle Lundberg) samt de heta mjukbetena SuzySucker och CurlySue. Attitude hade en hel del fina Smuttlys, Jack cobbs-lackade hellhounds, FigRig spön osv. Broman & Co lanserade "nya" mjukbetena från Sizmic (grodor)

Fanns en del smått och gott, har säkert missat skriva en hel del...
        www.mag.nu

Kommentera

Var i Jönköping idag... Min första fiskemässa... man visste inte riktigt var man skulle ta vägen ibörjan... Köpte en Prologic väska som jag kunde bära runt allt småbös man köpte... Köpte även 1 karpspö och ett jigg spö Prologic Tournament.. kändes riktigt skönt alltså.

Utöver det blev det lite flöten och smått och gott... Var inte överdrivet mycket ändå... ibörjan kändes det väldigt stort!
          Fanns inte jättemycket kläder att välja emellan.. dessutom var det inte direkt bra priser på dom tycker jag.

Fanns en del fyndlådor... Dock en hel del skit... tag 3 amb för 500... tag 10 havsöringdrag 100:-... etc...

Tycker det borde gå att få ner priset lite mer på meteavdelningarna... men dom väntar väl till Söndag med det.

Gick att betala med kort på en del ställen... Fanns en simulator som var riktigt tuff...

Förövrigt tycker jag det katastrof att ha dom 2 största fiskemässorna på samma helg.... Det är ju fan otroligt dåligt!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Golden Visa inlägg
            Var i Jönköping idag... Min första fiskemässa... man visste inte riktigt var man skulle ta vägen ibörjan... Köpte en Prologic väska som jag kunde bära runt allt småbös man köpte... Köpte även 1 karpspö och ett jigg spö Prologic Tournament.. kändes riktigt skönt alltså.

Utöver det blev det lite flöten och smått och gott... Var inte överdrivet mycket ändå... ibörjan kändes det väldigt stort!
            Fanns inte jättemycket kläder att välja emellan.. dessutom var det inte direkt bra priser på dom tycker jag.

Fanns en del fyndlådor... Dock en hel del skit... tag 3 amb för 500... tag 10 havsöringdrag 100:-... etc...

Tycker det borde gå att få ner priset lite mer på meteavdelningarna... men dom väntar väl till Söndag med det.

Gick att betala med kort på en del ställen... Fanns en simulator som var riktigt tuff...

Förövrigt tycker jag det katastrof att ha dom 2 största fiskemässorna på samma helg.... Det är ju fan otroligt dåligt!!!!!!!!!!!!!!!!
            Hej

Vad det metgrejer du spanade på eller var det dåligt överlag.
            Jag frågar eftersom förkylning med takdropp har slagit till ,vet inte om jag åker in till mässan

Wobblersnidarn

Kommentera

tyckte inte mässan i jönköping var något att ha. hittade inga bra priser på mete prylar, de flesta körde samma priser som i webshoparna. visst jag köpte lite små skit ändå för att slippa frakkostnader. ett exempel på wobbler hos berras. tag 2 för 100kr men i webshopen på berras kostar broman goblin popper 39kr varför tar de mer för..??? visst de kanske skulle betala någon dyrare wobbler undersamma skylt men det ser inte bra ut
              www.solskensmetarna.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Wobblersnidarn Visa inlägg
                Hej

Vad det metgrejer du spanade på eller var det dåligt överlag.
                Jag frågar eftersom förkylning med takdropp har slagit till ,vet inte om jag åker in till mässan

Wobblersnidarn
                Jag bor i Uddevalla och sortimentet är väl inte det bästa här... Så jag spanade in en del flöten (som jag tyckte var ganska billiga.. alla foxflöten för ca 35 kr).. köpte lite tafsmatrial, 2 väskor... och sedan fanns ju en del från fox och prologic.... Men det var typ en avdelning... På tok för lite mete m.a.o som föreg. person skrev... Kostade för mycket, lite besviken faktiskt =/
                Det som var billigt var spön, fyndspön... (om jag får säga såhär... spön som ingen velat ha i affären som säljs billigt)... Sedan visade normark upp en del spön... men det var la bara uppvisningsexemplar... Ahhh... kan bli bra mycket bättre tror jag... men det är som sagt min första mässa.

Kommentera

"tag 3 amb för 500..."

Inget att tveka på?

Är också sjuk så jag skippar nog jag också
                  sigpic

Kommentera

Köpte ett par Curly Sue 9 "

från Lundgrens. Känns klockrena utan att jag provat dem i vattnet. Stark konkurrent till BD...Kommer definitivt leverera så snart jag kan börja fiska igen (hälsena av, gips i 6-8 v)...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 123 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uditsen
                    av uditsen