I Vimmerby kommer allt man behöver i metväg att finnas och lite till..........
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mäss-tråden
Collapse
X
-
jönköping.
ganska lagom av varje, men som andra skrev lite för lite mete.
köpte amb 5601 jb+flätlina för 1000 spänn, tyckte jag var ett klipp, passade även på att köpa cwc nya tail och en piraya.. nån som testat dom, hur är gången?
bra mässa med stor prutmån bara man ligger i
precis som bakos skriver var fishit snubbarna helsköna..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av bakos Visa inläggvar i jönköping, det var ju hyffsat roligt
köpte ett lemax spö från fishonnet riktigt schyssta killar, prutade ner spöt nån hundring och fick tre gäddflöten på köpet
Köpte också ett lemax spö från gubbarna från fishonnet, fråga om han kunde göra något med priset och då sa han att han kunde sänkat med 20kr
Fick inga gäddflöten heller
vliket lemax spö köpte du?
Kommentera
-
Ja i alla fall om du köper en massa grejer av swmma försäljare så brukar det att gå att få någon form av "mängdrabbat".Ursprungligen postat av Robert Jaglén Visa inläggGår det och pruta på mässorna?
Kommentera
-
Kommer just från flugfiske mässan. Flug delen kändes lite liten men det var nog ungefär samma utställare som vanligt. Det fanns en del nya spön som kändes helt fantastiska som man får drömma om. Det coolaste flugfiskenyheten i min smak var ett 12 delat tvåhandspö från Norge.
Det fanns "ett litet torg med andra fiskegrejer med, det domminerades av Lundgrens, berras, Bromanodell och några andra.
Lundgrens fick under dagen i väldigt små jerkbaits, uppskattnings vikt 20g och de såg helt fantastiska ut.
Berras hade när det gällde flätlinor ta 3 betala för 2 vad jag förstogd på alla märken (ja, man skulle betala för de tvåsom kostade mest).
I Bromanodell montern fanns de grejer Broman hade sagt att det skulle finnas att känna på som han lovat några dagar tidigare här på FS.
Rekommenderar alla ni som tidigare har sagt att flerdelade jerkspön är en uselkomprommis, helt kast eller något i den stilen att känna på deras nya 4 delade Jerkspö.
Vem vet! Era öppna fiskaresinnen kanske byter uppfattning efter att klämt, känt och lustkrokat med detta spö.
Mitt intryck var väl att mässan var okej men inte mer. Gick hem några timmar tidigare än jag hade planerat för JAG BLEV SÅ JÄVLA FISKE SUGEN och ska jag ut å testa lite nya grejer. Det är ju iof inget dåligt betyg på en mässa.
// Ivman
Kommentera
-
Klart det går?! Kan ju pruta överallt, i butiker som mässor..Ursprungligen postat av Robert Jaglén Visa inläggGår det och pruta på mässorna?

- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.
Kommentera
-
Förutom fiske så fanns det ju väldigt mycket annat o kolla på. Fast jag stod mest o hängde vid UT montern. Han gjorde i ordning en 25a åt mej osså vart det lite bromsar till andra rullar. Sen vart det några nya jerkar satan va svårt de är o välja. Jo jag hälsade på Bergman o Nikita oxå
Satt o lyssnade på en bergsklättrare som var väldigt pratsjuk. Började med Mount Everest sen åkte dom jorden runt o rände upp för ett gäng berg till.
Summa sumarum så var det bra förutom att jag vart tvingad o gå in på Eurostop Arlanda o glo i affärer med tjejen. Tänkte sitta kvar i bilen o kolla på mina nyinköpta prylar. Men insåg snabbt att det inte va läge för det så jag trampade runt där i en hel timme.En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera
-
Ursprungligen postat av Konkwista Visa inläggtyckte inte mässan i jönköping var något att ha. hittade inga bra priser på mete prylar, de flesta körde samma priser som i webshoparna. visst jag köpte lite små skit ändå för att slippa frakkostnader. ett exempel på wobbler hos berras. tag 2 för 100kr men i webshopen på berras kostar broman goblin popper 39kr varför tar de mer för..??? visst de kanske skulle betala någon dyrare wobbler undersamma skylt men det ser inte bra ut
Tur att ungarna hindrade mej från att gå då...hihi
Kommentera
-
Jönköping
En ganska liten mässa men med + för koncentrationen på fiske.
Spön, rullar och beten i all ära, mitt bästa köp/tips blev en bok av Bo Hall, Havsfiske med surprice, efter att ha lyssnat på hans föredrag om ekolod och hur man kan tolka data från dem. Fick direkt svar på en hel del av de funderingar som jag grunnat på. Har för mig att jag läst här på FS tidigare om programvara för att skapa 3D-bilder över botten på fiskeplatser med hjälp av ekolod och GPS, något som han även visade på mässan.
Köpte även ett par smådrag för borre, ASP. En liten fiskformad historia i metall på 15-20mm med sked i baken som ser lovande ut inför sommaren.
Hörde även en del om gösfiske, vertikalteknik med jigg. Kommer tydligen ett utförligt reportage i nästa nr av fiske-feber. Här på FS känner väl de flesta till dettta redan
Kollade en del efter stora skeddrag men de lyser med sin frånvaro så det blir till att fixa egna.
Såg Normark´s flytoverall sunbridge cross flow för 1995 inkl ett par solglasögon, någon som har erfsrenhet av denna?
Ett plus var hängslena i dem, smidigt om man blir varm och vill lätta lite på klädeln utan att tappa brallorna!
Kommentera
-
Jönköping
En ganska liten mässa men med + för koncentrationen på fiske.
Spön, rullar och beten i all ära, mitt bästa köp/tips blev en bok av Bo Hall, Havsfiske med surprice, efter att ha lyssnat på hans föredrag om ekolod och hur man kan tolka data från dem. Fick direkt svar på en hel del av de funderingar som jag grunnat på. Har för mig att jag läst här på FS tidigare om programvara för att skapa 3D-bilder över botten på fiskeplatser med hjälp av ekolod och GPS, något som han även visade på mässan.
Köpte även ett par smådrag för borre, ASP. En liten fiskformad historia i metall på 15-20mm med sked i baken som ser lovande ut inför sommaren.
Hörde även en del om gösfiske, vertikalteknik med jigg. Kommer tydligen ett utförligt reportage i nästa nr av fiske-feber. Här på FS känner väl de flesta till dettta redan
Kollade en del efter stora skeddrag men de lyser med sin frånvaro så det blir till att fixa egna.
Kollade efter overall och hittade Normark´s flytoverall sunbridge cross flow för 1995 inkl ett par solglasögon, någon som har erfarenhet av denna?
Ett plus var hängslena i dem, smidigt om man blir varm och vill lätta lite på klädeln utan att tappa brallorna!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 127 visningar