Vilken betestyp kommer dominera inom spinnfiske 2025? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken betestyp kommer dominera inom spinnfiske 2025?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rospigg
    replied
    Då jag gillar återbruk och cirkulär ekonomi för både miljön och plånbokens skull hoppas jag att årets trend blir att göra egna beten av återvunna saker, tex ett gäng skedar, knivar från loppis för några tior som fixas till med krokar och fäste och måla dem efter eget behag och vad Du tror funkar.

De fångar fisk och är billiga så ingen större förlust om de försvinner och de rostar bort inom ganska kort tid till skillnad mot plastbeten som aldrig försvinner från våra vatten utan bildar microplast som är väldigt skadligt för miljön och djurlivet inkl oss människor då vi får i oss det med maten/fisken vi äter.

Likaså egengjporda träbeten finns många modeller som jan tillverkas med enkla verktyg och lite normal händighet hemma vid köksbordet, även de försvinner helt ofarligt om de blir kvar på botten av sjön.

Lämna en kommentar:

• Smolt
    replied
    Jag hoppas på omålade skeddrag. Koppar och silver är kanonfärger. Vill gärna se gamla Atom gå för fantasisummor på Tradera. Är less på all hype som diverse profiler försöker skapa runt nya färger och beten
    Det mesta är ändå gammal skåpmat i ny förpackning

Lämna en kommentar:

• nephilim
    replied
    Kollar man på de nya spön som släpps så börjar det finnas en hel uppsjö av spön på 200g+, och urvalet börjar bli skapligt på spön runt 300 gram också. Så jag tror stora beten blir årets trend inom gäddfisket. Savage gears swimbaits i större storlekar är typ konstant slutsålda efter att Fränstam börjat använda dem.

Till abborrfisket kommer jiggar fortsätta att dominera.

Lämna en kommentar:

• Vilken betestyp kommer dominera inom spinnfiske 2025?

Om några månader är det dags igen.

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
64 svar
15 472 visningar
1 gilla
Senaste inlägg .art
av .art