Perception Albin shargi 10-30g (ej i produktion) och ersättare till dessa! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Perception Albin shargi 10-30g (ej i produktion) och ersättare till dessa!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Perception Albin shargi 10-30g (ej i produktion) och ersättare till dessa!

Hej Fiskesnack!

Jag har i flera år älskat mitt gamla perception Albin Sharghi​ 10-30g och börjar bli livrädd att det ska pajja eftersom dom inte finns i det utförandet längre.
    Jag undrar om ni här som har erfarenhet av det spöt (eller förstår vad jag ungefär letar) kan rekommendera ett liknande som finns på marknaden idag? dels som haspel med också i spinnutförande då jag är missnöjd med min nuvarande setup med w3 twitch 5-20 parat med en dc51'a som jag tycker blir för mjukt. Jag hade velat ha samma typ av klinga, rappt, följsamt, känsligt - så man känner allt och endå biffigt nog att tackla stora gäddor och gösar man går in i av misstag. Jag har drillat upp 8kgs gäddor med mitt nuvarande 10-30 utan större problem och endå är det fint nog att prestera på betydligt mindre fisk utan att bli för spättigt.
    Tar tacksamt emot tips på vad ni tror

mvh
    Hewzter

Jag tycker Shimano Zodias är hyfsat likt på många sätt, fast det är ett mycket mer förfinat spö på många sätt. Kolla in det!

Kommentera

Knäcke mitt bft perception albin shargi 10-30 multi i våras. Skönaste spöt jag fiskat med…
      Testat bl.a zodias och expride men gillade bft mer…så inte hittat nåt bättre.
      Har dock perception II 10-30 haspel som jag fortf fiskar med. Det e ett favoritspö oxå.
      Gillar x fast aktionen på dem till jiggfiske.

Va å kände på bob sweetstick dock 5-20g men det kändes väldigt krispigt…kan kanske va nåt

Kommentera

Kolla in Westin W3 PowerTeez 10–30g eller Shimano Zodias – båda är rappa, känsliga och klarar även större fiskar.
        Guy Parker
        Fun with Geometry Dash

Kommentera

Ursprungligen postat av hewzter Visa inlägg
          Hej Fiskesnack!

Jag har i flera år älskat mitt gamla perception Albin Sharghi​ 10-30g och börjar bli livrädd att det ska pajja eftersom dom inte finns i det utförandet längre.
          Jag undrar om ni här som har erfarenhet av det spöt (eller förstår vad jag ungefär letar) kan rekommendera ett liknande som finns på marknaden idag? dels som haspel med också i spinnutförande då jag är missnöjd med min nuvarande setup med w3 twitch 5-20 parat med en dc51'a som jag tycker blir för mjukt space waves. Jag hade velat ha samma typ av klinga, rappt, följsamt, känsligt - så man känner allt och endå biffigt nog att tackla stora gäddor och gösar man går in i av misstag. Jag har drillat upp 8kgs gäddor med mitt nuvarande 10-30 utan större problem och endå är det fint nog att prestera på betydligt mindre fisk utan att bli för spättigt.
          Tar tacksamt emot tips på vad ni tror

mvh
          Hewzter
          Några av Savage Gear 10-30g-modellerna är förvånansvärt snabba utan att vara för mjuka. Jag skulle också titta på Westin W4/W6 om budgeten tillåter – de har generellt en bra krokkänsla utan att vara för mjuka.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
          7 svar
          1 516 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
          Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34